Harian Metro: Arena

sumber :-

Harian Metro: Arena


Masa depan cerah

Posted: 02 Apr 2011 08:24 AM PDT

MANCHESTER: Pengurus Manchester City, Roberto Mancini menegaskan Mario Balotelli (gambar) mempunyai masa depan cerah di Eastlands biarpun sikapnya kebelakangan ini begitu teruk.

Sejak menyertai City dari Inter Milan tahun lalu, Balotelli sering menjadi tajuk berita kurang menyenangkan berkaitan kehidupan peribadinya dan kelakuannya di dalam dan luar padang bersama City.


Terbaru, dia didapati membaling dart kepada pemain remaja skuad City di pusat latihan kelab itu di Carrington.

Bagaimanapun, menjelang perlawanan menentang Sunderland di Eastlands malam ini, Mancini berkeyakinan penyerang itu yang tidak dinafikan seorang berbakat besar boleh menjadi pemain digemari di City tetapi menyedari pemain berusia 20 tahun itu masih bergelut untuk menyesuaikan diri dengan segala tumpuan yang dinikmatinya ketika ini.


"Saya tidak menyesal mengambilnya," kata Mancini. "Mario adalah seorang pemain yang hebat. Dia baru berusia 20 tahun dan sudah tentulah sikapnya masih belum cukup matang.


"Saya cukup memahami situasi ini. Bermain di sini boleh menjadi pengalaman hebat buat buatnya.

"Dia bermain dalam 15 perlawanan dan menjaringkan sepuluh gol tetapi dia perlu mengubah sikap.


"Kini, apa saja yang dilakukan Mario akan menjadi berita yang besar. Jika dia pergi ke restoran dan bercakap dengan seorang wanita, lima akan tampil membuat pengakuan pernah bercakap dengannya.

"Saya sudah bercakap dengannya. Apa yang saya katakan biarlah menjadi rahsia tetapi saya berharap dia dapat mengubah sikapnya," katanya.


Mancini berharap Balotelli boleh menambah koleksi golnya ketika menentang Sunderland, sebuah kelab yang tewas enam perlawanan berturut-turut selepas menang di Maine Road pada 1999 tetapi pengurusnya, Steve Bruce bakal berdepan situasi lebih buruk sebelum memikirkan mengenai nasibnya selepas ini.


Sunderland yang kini di tangga kesembilan dan berdepan risiko terjerumus ke zon penyingkiran selepas tewas lima daripada enam perlawanan terakhir mereka dengan enam mata di atas zon berbahaya itu. - AFP

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Nadal singkir Federer

Posted: 02 Apr 2011 08:24 AM PDT

MIAMI: Pemain nombor satu dunia, Rafael Nadal mempamerkan aksi luar biasa untuk menyingkirkan pesaing utamanya, Roger Federer 6-3 6-2 semalam untuk mara ke final kejohanan Terbuka Sony Ericsson di Miami.

Nadal, yang kini memiliki rekod kemenangan 15-8 ke atas Federer, mendominasi sejak awal perlawanan dan menguasai sepenuhnya rentak permainan.


"Saya fikir, saya bermain dengan baik, cukup mantap dan serius terutamanya di set pertama," katanya.

"Pada set kedua, saya fikir dia bermain dengan buruk. Dia banyak melakukan kesilapan berbanding kebiasaannya. Dia cuba mendapatkan mata dengan cepat jadi saya fikir dia tidak bermain dengan baik," katanya.


Servis pemain Sepanyol itu cukup hebat terutamanya di set pertama apabila memenangi 16 daripada 18 mata servis si depan 14,500 penonton. - Reuters

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan