Kosmo Online - Sukan

sumber :-

Kosmo Online - Sukan


Harun resah

Posted:

Harun resah

Harun resah

HARUN


KETUA jurulatih olahraga kebangsaan, Harun Rasheed dalam keresahan. Buat kerja tapi tak ada gaji.

Justeru, dia meminta pihak Majlis Sukan Negara (MSN) supaya membayar gaji beliau yang tertunggak.

Harun yang sebelum ini mengambil sikap berdiam diri, terpaksa berkhidmat sebagai jurulatih tanpa dibayar gaji selama lapan bulan sejak Januari lepas dan jumlah tunggakan itu kini mencecah RM32,000.

Katanya, MSN tidak memberi sebarang penjelasan kepada beliau mengenai perkara itu.

"Saya tidak terima sebarang surat (daripada MSN). Saya pun tidak tahu apa sebab saya tidak dibayar gaji," katanya kepada Bernama.

Harun berkata, beliau terpaksa mengeluarkan duit caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) untuk menampung keperluan kewangannya.

Katanya, tindakan badan induk itu seolah-olah tidak meng hargai jasa dan sumbangan beliau.

Biarpun demikian, Harun berkata, beliau masih komited untuk terus membimbing atlet-atlet olahraga negara.

"Walaupun tidak mendapat gaji, saya terus melatih mereka untuk persiapan ke Sukan SEA dan kalau boleh, mereka capai sasaran yang saya tetapkan.

"Lepas itu, (barulah saya fikirkan sama ada) saya akan terus kekal sebagai jurulatih atau ambil keputusan untuk letak jawatan," katanya.

Nasib yang serupa turut menimpa atlet-atlet di bawah bimbingan beliau apabila dikatakan tidak dibayar elaun oleh MSN sejak Jun lepas dan beberapa atlet tidak dibenarkan tinggal di MSN. – Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Sapura United juara Liga Komuniti

Posted:

Sapura United juara Liga Komuniti

Sapura United juara Liga Komuniti


PEMAIN-PEMAIN Sapura United meraikan kejayaan mereka muncul juara Liga Komuniti Mizi Sports 2011.


SAPURA UNITED muncul juara berganda Liga Bola Sepak Komuniti Mizi Sports 2011 apabila mengalahkan FC Cannes 8-2 pada perlawanan akhir pusingan kalah mati di Stadium Majlis Perbandaran Selayang baru-baru ini.

Dua jaringan masing-masing daripada Hanifuddin Abd. Rahman, Mohd. Shariduan dan Mohd. Norazman serta satu gol daripada Reduan Abdullah dan Mohd. Aizat sudah cukup untuk menghadiahkan gelaran kedua buat pasukan mereka.

Begitupun, FC Cannes tetap berjaya mencemaskan pasukan Sapura United seketika apabila berjaya merapatkan jurang 3-2 pada babak kedua menerusi dua jaringan Anggi Abdullah.

Namun, Sapura United membuktikan status mereka sebagai pasukan handalan dalam saingan ini apabila beraksi dengan tenang dan menguasai semula permainan untuk meledakkan lima gol lagi pada babak ketiga.

Sebelum ini, pasukan yang muncul juara liga bulan lepas itu berjaya mengalahkan Kosmo! 6-1 pada separuh akhir manakala FC Cannes, pasukan tangga kedua liga, mara ke final setelah menang 3-1 ke atas Kawan Lama.

Sebagai juara, Sapura membawa pulang trofi kemenangan, medal dan hadiah iringan, namun tiada insentif berupa wang tunai disediakan demi semangat kesukanan.

Sementara itu, di pusingan final kategori Plate pula, FC FC muncul juara dengan menewaskan Kayooz 4-2.

Liga bola sepak ini diperkenalkan buat julung kalinya hasil inisiatif syarikat pengeluar barangan sukan yang sedang meningkat naik di negara ini, Mizi Sports dengan kerjasama Planet Football sebagai penganjurnya.

Semua perlawanan selama 10 minggu ini hanya diadakan pada Sabtu dan Ahad sahaja di beberapa padang bola sepak yang berkualiti dan terpilih sekitar Lembah Klang.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Rajagobal tutup kem latihan

Posted:

Rajagobal tutup kem latihan

Rajagobal tutup kem latihan

Oleh WAN FAKHRUL BAKAR
fakhrul@kosmo.com.my


RAJAGOBAL (berdiri empat dari kiri) menutup sementara kem latihan skuad kebangsaan kerana tiada aksi antarabangsa buat mereka dalam masa terdekat.


KEM latihan pusat skuad bola sepak kebangsaan selama 10 hari bermula 3 Ogos berakhir hari ini.Sepanjang kem tersebut, hanya satu perlawanan ujian sahaja sempat diharungi skuad negara ketika menentang Selangor pada 6 Ogos lalu berikutan pembatalan dua aksi persahabatan antarabangsa menentang Oman dan Indonesia.

Namun jurulatih kebangsaan, Datuk K. Rajagobal tidak menganggap kem latihan sempena bulan Ramadan ini satu kegagalan akibat ketiadaan perlawanan persahabatan antarabangsa.

"Memang sepatutnya kita bertemu Selangor tempoh hari sebagai persediaan untuk menentang Oman pada 10 Ogos (kelmarin) tetapi perlawanan itu dibatalkan. Begitu juga perlawanan menentang Indonesia.

"Walaupun tiada perlawanan persahabatan antarabangsa, saya fikir bahawa kesempatan selama 10 hari ini dapatlah untuk saya melihat perkembangan pemain-pemain baru yang dipanggil sepanjang sesi latihan.

"Apabila kita tak dapat satu perlawanan yang berkualiti, lebih baik kita tumpukan perhatian kepada sesi latihan pusat ini," kata Rajagobal ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Untuk kem latihan kali ini, Rajagobal telah memanggil beberapa muka lama yang diketepikan sebelum ini akibat kecederaan seperti Farizal Marlias, Khyril Muhymeen Zambri, Norhafiz Zamani Misbah dan Faizal Muhamad.

Manakala beberapa pemain baru turut diberi kesempatan untuk dinilai prestasi mereka seperti Joseph Kalang Tie, Shahrom Kalam dan penjaga gol, Norazlan Razali.

Rajagobal turut membayangkan bahawa kem latihan skuad kebangsaan akan kembali bersambung pada November depan selepas tamat saingan Piala Malaysia yang akan berlangsung dari 6 September hingga 29 Oktober depan.

"Buat masa ini tiada aksi persahabatan untuk Oktober tetapi mungkin jika ada pasukan yang layak ke pusingan ketiga Kelayakan Piala Dunia 2014 yang ajak lawan, kita akan pertimbangkan.

"Jika tidak, kem latihan dan aksi persahabatan hanya akan bersambung pada November depan untuk kita buat persiapan serius menghadapi Piala Suzuki AFF 2012 dan Kelayakan Piala Asia 2013," jelas Rajagobal.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan