Harian Metro: Arena

sumber :-

Harian Metro: Arena


Pengalaman terhebat

Posted: 02 Jul 2012 09:15 AM PDT

KIEV: Selepas berjaya menjulang trofi Euro 2012 sekali gus melakar sejarah kapten pasukan pertama memenangi tiga kejuaraan utama secara berturut-turut, penjaga gol Sepanyol, Iker Casillas berkata, tempoh empat tahun lalu yang dilaluinya sangat bermakna.

Pemain Real Madrid berusia 31 tahun itu tidak berdepan tugas sukar ketika bertemu Itali selepas La Roja mencatat kemenangan 4-0 sekali gus kemenangan terbesar dalam sejarah kejohanan itu serta mencipta sejarah pasukan pertama berjaya mempertahankan kejuaraan.


Kejayaan terbaru itu menambah kegembiraan mereka selepas merangkul Piala Dunia 2010 dan Casillas nyata amat gembira.

"Saat ini begitu indah. Gol kedua Jordi Alba mengubah arus perlawanan," katanya.


"Saya melalui tempoh empat tahun yang menakjubkan. Anda mungkin fikir kemenangan 4-0 ke atas Itali mudah tapi hakikatnya, ia hasil peningkatan permainan sepanjang berlangsungnya saingan Euro.


"Memang ada yang akan mengkritik kerana kami meletakkan sasaran tinggi dan kritikan ini akan berlaku sekiranya kami mempamerkan aksi mengecewakan peminat.

"Kami membariskan pemain terbaik dan menggunakan sepenuhnya pengalaman mereka. Pemain Itali pula agak kepenatan. Kini kami akan meraikan kemenangan ini bersama-sama," katanya.


Casillas tidak melepaskan sebarang gol di peringkat kalah mati tiga kejohanan utama yang dimenangi Sepanyol. - AFP


Belang MPK Klang

Posted: 02 Jul 2012 09:01 AM PDT

KEJAYAAN muncul naib juara Karnival Bola Jaring Harian Metro bagi Zon Selatan kategori Terbuka Wanita amat membanggakan pasukan MPK Klang sekali gus memperbaiki pencapaian tahun lalu, tahun pertama karnival ini diperkenalkan.

Pengurus pasukan, Ezlin Edzrina Meor Kamaruddin berkata, semangat tidak putus asa pemainnya harus dipuji namun nasib tidak menyebelahi pasukan itu apabila tunduk kepada Mawar Biru, 8-10.


"Ia pencapaian yang boleh dibanggakan untuk tahun ini. Corak permainan pasukan saya lebih teratur ketika beraksi di final cuma rezeki tidak memihak kepada kami.

"Biarpun sekadar naib juara, kami sekurang-kurangnya memperbaiki kedudukan tahun lalu dan yang penting pemain menunjukkan peningkatan," katanya yang akan mula mempersiapkan skuad itu menjelang grand final dua minggu lagi.


Nasib memihak kepada MPK Klang apabila tidak diundi bertemu Tia Amelia yang disifatkan antara pasukan handalan ketika saingan memasuki pusingan kedua.


Mereka berada di laluan mudah hinggalah perlawanan akhir.

Mengulas persiapan menghadapi grand final, beberapa kelemahan sudah dikenal pasti justeru Ezlin berkata, baki tempoh yang ada akan digunakan sepenuhnya untuk memperkukuh teknik permainan pasukan MPK Klang.


Katanya, antara kelemahan utama adalah dari segi serangan dan barisan pertahanan yang lambat bertindak membuatkan jentera di bahagian penjaring berdepan masalah untuk menyumbat jaringan.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan