Berita Harian: Sukan

sumber :-

Berita Harian: Sukan


Bintang TRW kekal!

Posted: 17 Oct 2012 12:32 PM PDT

KAFA sudah ikat rapi semua tonggak, Azwan Roya terima tawaran Johor

Kota Bharu: Semua pemain 'bintang' Kelantan tidak akan ke mana-mana kerana mereka sudah diikat rapi Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) sehingga musim depan.

Ini disahkan Naib Presiden KAFA, Rosmadi Ismail sekali gus menafikan khabar angin bahawa beberapa pemain ternama skuad itu seperti penjaga gol, Khairul Fahmi Che Mat dan penyerang, Norshahrul Idlan Talaha akan meninggalkan Red Warriors untuk menyertai Johor.

"Norshahrul masih ada kontrak dan hanya berakhir hujung musim depan manakala Indra Putra Mahayuddin dan Norfarhan Mohamad masih ada kontrak," - Rosmadi Ismail, Naib Presiden KAFA

"Ia cuma spekulasi yang tidak berasas. Kairul Fahmi yang didakwa menerima tawaran RM3 juta meninggalkan Kelantan, sudah menandatangani kontrak dua tahun bersama pasukan ini.

"Norshahrul masih ada kontrak dan hanya berakhir hujung musim depan manakala Indra Putra Mahayuddin dan Norfarhan Mohamad yang dikaitkan dengan pasukan jiran, masih mempunyai baki kontrak lebih setahun," katanya ketika dihubungi semalam.

Rosmadi berkata cuma Nurul Azwan Roya yang akan meninggalkan The Red Warriors (TRW) kerana kontraknya tamat akhir musim ini.

"Bagaimanapun, kami masih berbincang dengannya walaupun dia dikatakan sudah bersetuju menerima tawaran Johor musim depan," katanya.
Ramai kekal bersama kami: Hodak

Rosmadi bagaimanapun, tidak menafikan ada beberapa pemain yang akan digugurkan oleh pihak pengurusan, tetapi belum dapat menamakan pemain yang tidak akan bersama TRW musim depan.

"Buat masa ini, semua pemain sedang fokus kepada final Piala Malaysia dan kami tidak mahu konsentrasi mereka terganggu dengan perbincangan mengenai kontrak mereka," kata Rosmadi.

Ketua jurulatih Kelantan, Bojan Hodak percaya TRW akan kekal gagah musim depan kerana tidak ada pemain yang mahu meninggalkan pasukan itu.

"Mungkin satu atau dua pemain akan keluar daripada pasukan, namun saya yakin ramai pemain akan terus berkhidmat di sini terutama selepas Kelantan berjaya menjulang Piala Malaysia Sabtu ini.

"Setakat yang saya tahu, ramai pemain yang masih mempunyai kontrak dengan pasukan dan mereka yang akan tamat kontrak sudah menandatangani kontrak baru," katanya.

Jurulatih berbangsa Croatia berusia 41 tahun itu juga sedang berunding terma kontrak barunya untuk musim depan dan berharap dapat terus berkhidmat dengan pasukan Kelantan.

Helang Rimba 'serang' Stadium Shah Alam

Posted: 17 Oct 2012 12:14 PM PDT

Kuala Lumpur: Kira-kira 20,000 penyokong dan peminat pasukan bola sepak Tentera dijangka membanjiri Stadium Shah Alam menyaksikan final Piala Malaysia menentang Kelantan Sabtu ini.

Pengerusi Kelab Penyokong Tentera, Lt Kol Abd Rahman Mahmud, berkata mereka kebanyakan anggota Tentera, keluarga mereka dan peminat setia pasukan dari seluruh negara.

Ditubuhkan dua tahun lalu
Katanya, dari kalangan ribuan penyokong yang akan hadir ke stadium termasuk 4,000 ahli kelab yang menggelarkan diri mereka Helang Rimba yang diwujudkan dua tahun lalu.

"Mereka adalah penyokong tegar yang akan memeriahkan stadium dengan pukulan gendang, sorakan dan nyanyian lagu bersemangat patriotik yang sering dinyanyikan dalam tiga perkhidmatan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) iaitu Tentera Darat, Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) dan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dari awal hingga tamat permainan," katanya semalam.

Dapatkan naskhah BH hari ini untuk berita lanjut menjelang final Piala Malaysia atau muat turun versi digital di http://subscription.nstp.com.my/

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan