Berita Harian: Sukan

sumber :-

Berita Harian: Sukan


'Rombak Red Giants'

Posted: 24 Oct 2012 04:35 PM PDT

Merah kuning hilang 9 tonggak gara-gara berpindah atau digugurkan

Shah Alam: Red Giants kehilangan sembilan tonggak utama, termasuk Safiq Rahim dan Amri Yahyah selepas Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS) melakukan rombakan besar-besar menghadapi Liga Malaysia (Liga-M) musim depan.

Sama ada mereka digugurkan atau berpindah ke pasukan lain, Red Giants bertindak demikian selepas gagal meraih sebarang trofi musim ini apabila hanya menduduki tempat ketiga Liga Super dan kandas di separuh akhir Piala Malaysia.

Safiq dikatakan bakal ke kelab Indonesia, Arema Pelita selain turut mendapat tawaran lumayan Johor FC.
Amri mungkin ke PKNS FC atau Negeri Sembilan, Amirulhadi Zainal dan Razman Roslan bakal ke Pahang manakala Azidan Sarudin mendapat tawaran Perak.

Empat lagi pemain yang tidak lagi bersama Selangor musim depan dipercayai digugurkan ialah Bosko Balaban, P Gunalan, R Surendren dan G Jeevananthan.

Dapatkan naskhah BH hari ini untuk berita lanjut atau muat turun versi digital di http://subscription.nstp.com.my/

‘Saya minta dia kemuka gaji’

Posted: 24 Oct 2012 04:23 PM PDT

Kami tidak guna orang tengah bawa Fowler, Boateng: Ahmad

Kuala Terengganu: Bekas penyerang England dan Liverpool, Robbie Fowler serta penyerang Fulham, Derek Boateng adalah antara pemain import yang menunjukkan minat menyarung jersi T-Team pada saingan Liga Super musim depan.

Dua pemain itu juga bersedia untuk menggalas jawatan sebagai ketua jurulatih sekali gus bertanggungjawab sebagai pengurus pasukan T-Team.

Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said, berkata beliau sedang mengadakan perbincangan lanjut dengan Fowler, 37, yang berasal dari Toxteth, Liverpool terutama dalam soal bayaran gaji.
"Saya minta Fowler mengemukakan gaji yang diminta. Perbincangan lanjut mengenai perkara itu sedang dilakukan dan saya ingin tegaskan, kita tidak menggunakan khidmat orang tengah, sebaliknya pemain yang kini sedang menguruskan kelab Muanqthong United berbincang dengan saya melalui telefon.

"Saya juga sudah menghubungi Boateng dan dia juga menunjukkan minat untuk bersama T-Team.

Ditaja kerajaan negeri

"Jika mereka bersetuju dengan tawaran, kita akan panggil mereka datang ke negeri ini untuk menjalani ujian latihan kecergasan," katanya sambil mengakui kerajaan negeri akan menjadi penaja utama pasukan T-Team untuk saingan musim depan.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan insentif kepada pasukan hoki lelaki Terengganu yang menjuarai Kejohanan Hoki Piala Tun Abdul Razak di sini, semalam.

Hadir sama Setiausaha Kerajaan negeri, Datuk Mazlan Ngah dan Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan negeri, Rozi Mamat.

Ahmad juga mengakui T-Team kini menjadi buruan lebih 15 pemain daripada pasukan lain termasuk beberapa pemain daripada Tentera yang muncul naib juara Piala Malaysia musim ini.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan