Berita Harian: Sukan

sumber :-

Berita Harian: Sukan


Gol berharga Tentera

Posted: 05 Oct 2012 12:30 PM PDT

Anak buah Sathianathan bawa bekalan gol tempat lawan untuk intai final

Singapura: Tentera tampak semakin hampir layak ke pentas final selepas kali terakhir melakukannya 46 tahun lalu walaupun sekadar mencatat keputusan seri 1-1 dengan Lions XII pada saingan separuh akhir pertama di Stadium Jalan Besar, Singapura, malam tadi.

Untuk berita penuh serta laporan lanjut kemeriahan saingan peringkat separuh akhir pertama Piala Malaysia, dapatkan naskhah BH di pasaran hari ini

Terbuka Malaysia ujian pertama 'orang baru' KOM

Posted: 05 Oct 2012 12:10 PM PDT

Kuala Lumpur: Barisan pucuk pimpinan Kesatuan Olahraga Malaysia (KOM) yang baru dua minggu mengambil alih badan induk itu akan diberi ujian pertama penganjuran Kejohanan Olahraga Terbuka Malaysia kali ke-88, hari ini.

Dalam kejohanan berlangsung dua hari di trek Majlis Sukan Negara (MSN), Bukit Jalil, seramai 252 atlit tempatan dari kesemua 14 negeri akan beraksi dalam 45 acara yang dipertandingkan.

Terbuka Malaysia kali ini juga menyaksikan 78 atlit dari tujuh negara iaitu Singapura, Brunei, Iran, Kuwait, Thailand, Taiwan dan Hong Kong mengambil bahagian.

"Kami mahu melihat di manakah standard atlit negara buat masa in". - Zainal Abidin Ahmad, Presiden KOM

"Kami akan menganjurkannya secara sederhana memandangkan baru saja mengambil alih pucuk pimpinan.

"Apa yang penting sekarang ialah kami mahu melihat di manakah standard atlit negara buat masa ini," kata Presiden KOM, Datuk Zainal Abidin Ahmad.

Zainal juga berkata jawatankuasa penganjuran meneruskan semua perancangan sebelum ini biarpun barisan kepimpinan baru mengambil alih.

Antara acara yang dipertandingkan pada kejohanan hari ini adalah lari 100m, 400m, 800m, lari berpagar 110m, 4x100 m, lompat tinggi dan lompat jauh.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan