Berita Harian: Sukan

sumber :-

Berita Harian: Sukan


Lunas segera!

Posted: 07 Oct 2012 02:08 PM PDT

Isu gaji: Pasukan gagal bayar dilarang sertai Liga M

Kelana Jaya: Pembayaran gaji pemain perlu dilunaskan sebelum tarikh akhir pendaftaran Liga Malaysia pada 26 November ini atau pasukan terbabit berdepan risiko tidak dibenarkan menyertai pertandingan itu musim depan.

Amaran tegas itu dikeluarkan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) selepas mesyuarat Exco ke-6 di Wisma FAM semalam yang turut menuntut pasukan menyelesaikan caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWPSP) yang masih tertunggak.

Jika pasukan ini gagal untuk menepati syarat yang ditetapkan, mereka dilarang menyertai Liga Malaysia musim depan,: Hamidin Mohd Amin, Naib Presiden FAM, Datuk

"Kita mendapat laporan ada pasukan yang masih belum melunaskan pembayaran gaji pemain dan Exco meluluskan untuk mengambil tindakan (ke atas mereka).

"Jika pasukan ini gagal untuk menepati syarat yang ditetapkan, mereka dilarang menyertai Liga Malaysia musim depan," kata Naib Presiden FAM, Datuk Hamidin Mohd Amin (kanan).

10 pasukan belum lunas tunggakan KWSP RM2.1j

Katanya, bagi tunggakan KWSP, ada 10 pasukan yang masih belum melangsaikan sejumlah RM2.1 juta tunggakan.
"Bagaimanapun jumlah ini jauh lebih sedikit berbanding tiga tahun lalu di mana jumlahnya mencecah RM11.2 juta. FAM akan memberi surat peringatan dan amaran untuk pasukan kelab atau negeri ini dan di samping itu, FAM akan menggunakan hadiah wang tunai, peruntukan kewangan dan insentif pasukan berkenaan untuk pembayaran tunggakan berkenaan," katanya.

Hamidin yang juga pengerusi Jawatankuasa Pertandingan Tempatan (JKPT) berkata, hanya selepas tarikh akhir pendaftaran, nama-nama pasukan yang gagal memenuhi syarat pendaftaran dan tidak dibenarkan menyertai Liga Malaysia musim depan, akan diketahui.

12 skuad dalam Liga Super

Untuk musim depan hingga 2016, sebanyak 12 pasukan akan bertanding dalam Liga Super termasuk pasukan jemputan dari Singapura dan 12 lagi di Liga Perdana, manakala Piala Presiden membabitkan semua pasukan negeri termasuk Sekolah Sukan Bukit Jalil dan Sekolah Sukan Tengku Mahkota Ismail.

Pendaftaran untuk setiap pasukan adalah 18 hingga 25 pemain termasuk dua pemain import manakala dua pasukan yang bertanding untuk Piala AFC dibenarkan mendaftar empat pemain import.

4 pemain kebangsaan sarung jersi Perak

Posted: 07 Oct 2012 01:59 PM PDT

Empat pemain kebangsaan, Mohd Farizal Marlias, Abdul Hadi Yahya, Yong Kuong Yong dan V Thirumurugan adalah antara 13 pemain import tempatan yang akan menyarung jersi Perak dalam kancah bola sepak Liga Super musim 2013 nanti.

Kedatangan mereka ke Perak disahkan oleh Presiden Persatuan Bola Sepak Perak (PAFA), Datuk Zainol Fadzi Paharuddin pada majlis menandatangani kontrak sempena Kongres ke-54 persatuan itu di Ipoh, semalam.

Farizal adalah penjaga gol Negeri Sembilan, Hadi (Terengganu), Kuong Yong (FELDA United) manakala Thiru (Kedah).
Nazri, Khairul Amri kekal

Turut menandatangani perjanjian ialah dua pemain skuad musim ini, Mohamad Nazri Kamal dan Khairul Amri Jamaluddin.

Sementara itu dalam pemilihan jawatan, Ahli Parlimen Parit, Drs Mohd Nizar Zakaria; Presiden Persatuan Bola Sepak Melayu Perak (PBMP), Isham Shahruddin dan Ahli Dewan Undangan Ngeri (ADUN) Alor Pongsu, Datuk Sham Mat Sahat memenangi jawatan Naib Presiden.

Atas cadangan perwakilan Nizar diisytiharkan Naib Presiden 1, Isham (Naib Presiden 2) dan Sham (Naib Presiden 3).
Empat muka baru iaitu Johari Baharum, Mahadee Ramlee, Mohd Reduan Hamzah dan Mohamad Yadzan Mohamad berjaya dalam pemilihan sembilan jawatankuasa eksekutif. Lima yang berjaya mengekalkan jawatan ialah Zainal Anuar Adul Rashid, Abdul Halim Abd Rashid, G Irudianathan dan Rizal Ali Naizali.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan