Berita Harian: Sukan

sumber :-

Berita Harian: Sukan


‘Beri Raja ruang’

Posted: 16 Nov 2012 02:02 PM PST

Walaupun jurulatih kebangsaan, Datuk K Rajagobal 'dihentam dan dibidas' kerana prestasi skuad bimbingannya, Harimau Malaya terus hambar, Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) tetap mempertahankan pengendali berusia 56 tahun itu.

Malah, FAM masih tidak berganjak dengan indeks prestasi utama (KPI) ditetapkan terhadap Raja - iaitu perlu layak ke pusingan akhir Piala Asia 2015 di Australia mulai Februari depan, yang mana skuad negara diundi dalam Kumpulan D bersama Qatar, Bahrain dan Yaman.

"Adalah tidak sesuai untuk FAM mengulas kedudukan Rajagobal ketika ini kerana tidak mahu mengganggu persiapan skuad Harimau Malaya untuk misi mempertahankan kejuaraan Piala Suzuki AFF.

Berita lanjut dapatkan akhbar Bh hari ini

Hanya trofi penawar City

Posted: 16 Nov 2012 01:59 PM PST

Manchester: James Milner yang akan kembali beraksi menjelang pertemuan dengan kelab lamanya, Aston Villa hari ini, percaya Manchester City perlu membalas kesetiaan penyokong mereka dengan terus memenangi kejuaraan.

Anak buah Roberto Mancini memerlukan tigamata penting untuk terus mengekori rapat pendahulu, Manchester United, dan selepas itu memikul misi wajib menang pertemuan peringkat kumpulan Liga Juara-Juara dengan Real Madrid di Eastlands, Rabu ini.

Sesetengah pengkritik berpendapat, kejuaraan Liga Perdana Inggeris (EPL) musim lalu memudarkan keinginan City untuk terus meraih trofi, dan kini berdepan risiko tersingkir kali kedua berturut-turut di peringkat kumpulan Liga Juara-Juara - kecuali menang ke atas Real yang kembali menghidupkan peluang tipis mereka.

Balas sokongan peminat Milner, yang menghargai sokongan berterusan peminat kepadanya ketika dia cedera, percaya City kini perlu membalas kesetiaan mereka sebelum ini yang menjadi perangsang kepada kejayaan kelab.

"Saya mahu bermain sebaik mungkin untuk City serta peminatnya, dan berharap kejuaraan akan muncul," kata Milner.

"Penyokong kami tiba dalam jumlah besar, di laman sendiri atau tempat lawan sejak dulu lagi. Ia mencetus semangat tinggi buat pemain." AFP

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan