Berita Harian: Sukan

sumber :-

Berita Harian: Sukan


'Termahal RM7j’'

Posted: 01 Nov 2012 12:24 PM PDT

Johor labur angka besar ikat penyerang La Liga, Guiza beraksi di Liga-M

Johor Bahru: Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) dipercayai melabur lebih RM7 juta untuk mengikat penyerang Getafe CF dari La Liga, Daniel Guiza untuk beraksi bersama Johor pada Liga Malaysia (Liga M) musim depan.

Anggaran jumlah itu berdasarkan nilai semasa bekas pemain Sepanyol terbabit di Eropah iaitu RM6.3 juta (Euro 1.6 juta) sekali gus menjadikannya sebagai pemain import termahal dalam sejarah bola sepak profesional di Malaysia.

Jumlah kos yang perlu dibayar oleh PBNJ tidak boleh didedahkan malah Presiden PBNJ, Tunku Mahkota Johor mahu perkara itu dirahsiakan," - Suhairi Hashim, Setiausaha kehormat PBNJ


Untuk berita lanjut dapatkan akhbar BH hari ini.

'Azraai jumpa anak didik lama'

Posted: 01 Nov 2012 12:12 PM PDT

Hubungan lama permudah bentuk skuad mantap Perak

Ipoh: Medan memperbaharui kembali hubungan lama dengan beberapa anak buahnya. Begitulah pandangan ketua jurulatih baru Perak, Mohd Azraai Khor Abdullah sebaik memulakan tugas secara rasmi dengan pasukan Kejor Yob Kejor, semalam.

Bertemu empat pemain

Ini kerana jurulatih itu bertemu semula dengan empat pemain iaitu kapten, Shahrulnizam Mustapa, penjaga gol baru, Mohd Farizal Marlias, V Thirumurugan dan Mohd Rafiuddin Roddin.

Shahrulnizam dan Thirumurugan pernah berada di bawah jagaannya ketika bersama Kedah manakala Farizal di Negeri Sembilan selama dua musim sementara Rafiuddin ketika dengan skuad Harimau Muda A.

"Hubungan lama sedia ada dengan empat pemain ini akan diperbaharui semula. Justeru, saya yakin tidak akan punyai banyak masalah mengendalikan persiapan pasukan Perak nanti.

Tidak akan menghadapi masalah
"Malah, saya yakin pemain lain tidak akan menghadapi masalah bekerja dengan saya kerana saya bukan jenis orang yang suka cari masalah dengan orang lain," katanya.

Justeru latihan hari pertama di Padang Ipoh petang semalam dipergunakan oleh jurulatih kelahiran Kedah itu untuk berkenal-kenalan dengan anak buahnya.

Pada latihan itu dua daripada tujuh pemain luar iaitu pemain Terengganu, Abdul Hadi Yahya dan Johor FC, Khairi Kiman hadir manakala yang lain seperti Thiru, Farizal, S Chanturu dan Yong Kong Yeong akan menyertai pasukan baru mereka dalam tempoh terdekat.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan