Kosmo Online - Sukan

sumber :-

Kosmo Online - Sukan


Bincang dulu

Posted:

Bincang dulu

Bincang dulu

Oleh YATIMIN ABDULLAH
sukan@kosmo.com.my

NORSHAHRUL masih mempunyai baki kontrak setahun dengan Kelantan


JIKA terus berhasrat untuk mendapatkan khidmat Norshahrul Idlan Talaha, Johor perlu menunjukkan ke sungguhan.

Itu pendirian Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) mengenai hasrat Johor yang berhasrat melamar penyerang terbilang skuad The Red Warriors itu yang lebih popular dengan panggilan Mat Yo.

Presidennya, Tan Sri Annuar Musa berkata, pihaknya sentiasa membuka pintu rundingan kepada pasukan Johor jika mereka betul-betul mahukan pemain tersebut untuk mengharungi saingan Liga Malaysia (Liga M) musim de pan.

Menurutnya, perkara tersebut perlulah dilakukan me ngikut saluran yang betul kerana pemain ini masih mem punyai baki kontrak yang akan berakhir pada hujung tahun hadapan.

"Saya fikir isu Mat Yo ini tidak usah banyak polemik, kalau keluar berita sensasi ia tidak membantu. Di peringkat ini yang perlu mengambil tindakan ialah pihak PBNJ kerana mereka yang ingin mendapatkan khidmat pemain tersebut.

"Sebagai contoh dalam soal tebus kontrak, pemain yang perlu berbuat demikian. Namun dalam isu ini Mat Yo tidak pernah berbuat demikian. Kenyataan dalam akhbar sahaja tidak boleh diterima pakai.

"Kalau perpindahan, ia melibatkan kelab atau pasukan, tetapi jikalau kelab yang minta untuk tebus kontrak itu tidak kena dengan peraturan. Jadi lebih baik kita duduk ber bincang empat mata dan jangan bercakap melalui media dan buat perundingan antara kelab," katanya.

Beliau berkata demikian selepas menziarahi keluarga seorang penyokong The Red Warriors, Ahmad Zamani Md. Salleh, 34, yang meninggal dunia akibat masalah pernafasan dan kompilasi penyakit paru-paru di kampung Kampung Bentong, Seberang Pasir dekat Kota Bharu semalam.

Turut hadir pada majlis tersebut ialah Naib Presiden KAFA, Datuk Rosmadi Ismail dan wakil Kelab Penyokong Bola Sepak Kelantan (KPBSK).

Ketika diminta mengulas langkah yang telah diambil oleh Norshahrul yang merayu kepada KAFA agar merestui penghijrahanya ke Johor pada musim hadapan, Annuar enggan mengulas perkara tersebut.

"Kalau saya cakap lepas, ia mendahului keadaan, orang belum pinang kita dah nak bagi anak. Saya terbuka dalam isu ini tetapi mesti ikut saluran. Lagipun Mat Yo masih ada kontrak dan dia perlu duduk bersama Kelantan sehingga tahun hadapan." tegasnya.

Kosmo semalam melaporkan bahawa Norshahrul merayu Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) agar merestui penghijrahannya ke Johor musim depan.

Norshahrul mendedahkan, dia telah menyatakan hasrat untuk menyarung jersi Harimau Selatan musim depan dan hasrat itu sudah dimaklumkan kepada pihak pengurusan KAFA sebelum ini.

Rozaimi akan buktikan

Posted:

Rozaimi akan buktikan

Rozaimi akan buktikan

Oleh AHMAD FAZLI MOHD. YADI
fazli.yadi@kosmo.com.my


ROZAIMI antara sembilan pemain yang diserapkan dalam skuad Harimau Muda musim depan.


PENYERANG berbisa Sabah, Rozaimi Abdul Rahman mengakui semakin bersemangat apabila diserapkan dalam skuad Harimau Muda musim depan.

Pemain yang meledak 10 gol pada kempen kelayakan Piala Asia Bawah 22 Tahun (B-22) mendedahkan, dia sudah tidak sabar untuk kembali 'bernaung' dengan jurulatih Harimau Muda, Ong Kim Swee.

Jelas Rozaimi, dia berazam untuk mengulangi prestasi cemerlang sebaik kembali menyarungkan jersi skuad bawah B-22 negara itu kelak.

Pemain berusia 20 tahun itu telah mendapat 'lampu hijau' daripada Persatuan Bola Sepak Sabah (SAFA) untuk meneruskan karier bersama skuad kendalian Kim Swee itu.

"Jawapan saya mudah, saya mahu beraksi bersama Harimau Muda.

"Selepas berbincang dengan pihak SAFA, mereka telah membenarkan saya untuk kembali beraksi bersama Harimau Muda.

"Justeru, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada SAFA kerana sentiasa memberikan kerjasama terhadap karier bola sepak saya.

"Saya mengakui teruja untuk membantu Harimau Muda dan berharap dapat mengekalkan prestasi terbaik sebagaimana yang telah saya buktikan sebelum ini," katanya kepada Kosmo! semalam.

Skuad Harimau Muda kehilangan khidmat Mahalli Jasuli musim depan yang akan menyertai Selangor pada musim depan kerana sudah melepasi had umur yang ditetapkan untuk beraksi dengan pasukan remaja negara itu.

Ditanya sama ada dia bersedia untuk menjadi 'watak penting' dalam skuad Harimau Muda, Rozaimi menegaskan dia masih perlu bekerja keras bagi memastikan prestasinya berada pada tahap terbaik.

"Masih terlalu awal untuk mengatakan saya boleh memegang peranan penting dalam skuad tetapi saya akan berusaha ke arah itu," katanya.

Selain Rozaimi, lapan lagi pemain yang ditawarkan kontrak oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) untuk menyertai Harimau Muda ialah Muhammad Nurridzuan Abu Hassan (Perak), D.Kenny Pallraj (Perak), Muhammad Zubir Mohd. Azmi (Terengganu), Nik Mohd. Shahrul Azim Ab Halim (Kelantan), Mohd. Azrif Nasrulhaq Badrul Hisham (PKNS FC), Mohamad Firdaus Muhamad (Harimau Muda B), Saiful Ridzuwan Selamat (UITM FC) dan Adam Nor Azlan (SSBJ).

Datis bersikap realistik

Posted:

Datis bersikap realistik

Datis bersikap realistik

Oleh SHANIKA ABDULLATIB
shanika.latib@kosmo.com.my


PASUKAN Datis tidak mahu meletakkan sasaran terlalu tinggi pada saingan tahun ini.


JUARA bertahan Divisyen 1 Kejohanan Paintball Piala Dunia Asia, Datis enggan meletak harapan tinggi pada kejohanan kali ini dan mereka mahu bersikap lebih realistik.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan