Harian Metro: Arena

sumber :-

Harian Metro: Arena


Harimau Malaya hilang Wan Zack

Posted: 04 Dec 2012 09:27 AM PST

PERSIAPAN Harimau Malaya untuk menghadapi Thailand pada separuh akhir Piala AFF, Ahad ini terus dibayangi kecederaan pemain utama.

Kali ini pemain sayap lincah, Wan Zack Haikal Wan Nor mengalami kecederaan otot paha ketika menjalani latihan petang semalam.


Ia jelas membimbangkan pengendali negara, Datuk K Rajagobal yang kelihatan semakin kurang senang dengan situasi itu selepas pemain terbabit mempamerkan aksi cemerlang di peringkat kumpulan termasuk meledak satu jaringan.

"Nampak teruk, dia berasa sakit... ini menyebabkan kita bertambah sukar menentang Thailand," katanya.


Sebelum ini empat pemain sudah mengalami kecederaan antaranya Safee Sali, S Kunanlan, Mohd Khyril Muhymeen Zambri dan Shakir Shaari.


Rajagobal bagaimanapun tetap memberikan fokus dalam persiapannya apabila mahu mengadakan perlawanan persahabatan menentang PDRM malam ini.

"Adalah penting untuk kami mengekalkan momentum untuk menentang Thailand nanti," katanya.


Rajagobal turut mengingatkan pemainnya supaya tenang dan tidak tertekan berdepan Thailand.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/12/05



Azam Nadal

Posted: 04 Dec 2012 09:19 AM PST

MADRID: Rafael Nadal mahu kembali ke tahap terbaiknya sebelum bermula musim gelanggang tanah liat dan menjelang kejohanan Terbuka Perancis di Roland Garros, kata pemain Sepanyol itu kelmarin.

Bekas pemain nombor satu dunia berusia 26 tahun itu merudum ke tangga keempat dalam ranking ATP dan tidak bermain sejak kekalahan mengejutnya pada pusingan kedua Wimbledon, Jun lalu.


Bintang Sepanyol itu didapati mengalami koyak tendon dan bengkak di lutut kiri namun dia sudah kembali berlatih memukul bola dua minggu lalu.

"Pemulihan saya berjalan lancar dan doktor juga gembira," kata Nadal.


"Saya perlu mengkaji semula karier saya dengan sasaran lima tahun. Saya mempertimbangkan untuk menjalani pembedahan, namun doktor lebih suka jika saya tidak mengambil risiko itu." Juara 11 acara perseorangan Grand Slam itu lebih pragmatik mengenai kembalinya ke gelanggang pertandingan.


"Saya mahu kembali bulan depan," katanya. "Saya tidak jangkakan untuk kembali dan memenangi Terbuka Australia, saya perlu realistik. Keputusan perlawanan tidak membimbangkan saya dalam kejohanan pertama saya kembali.

"Saya perlu mengambil kira prestasi permainan selepas sudah lama tidak beraksi. Ia tidak merisaukan saya jika merudum ke tangga ke-15 dunia selagi saya sedar boleh terus bermain.


"Saya mahu 100 peratus cergas sebelum Monte Carlo dan menjelang Roland Garros." - Reuters

Artikel ini disiarkan pada : 2012/12/05



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan