Utusan Online - Sukan

sumber :-

Utusan Online - Sukan


FAM tunggu laporan penuh

Posted: 31 Mar 2013 11:44 AM PDT

Oleh AIZAWATI AHMAD
sukan@utusan.com.my

Tunku Ismail

KUALA LUMPUR - Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) menunggu laporan penuh daripada pegawai pertandingan berhubung Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim yang kelihatan berada di bangku simpanan pemain ketika perlawanan Liga Super, Johor DT menentang Terengganu di Stadium Larkin, Johor Bahru, kelmarin.

Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzuddin Ahmad berkata, pihaknya perlu menunggu laporan penuh daripada pegawai pertandingan sebelum sebarang tindakan dibuat.

Saya tak tengok perlawanan itu, kita kena tunggu laporan penuh," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia, di sini semalam.

Bagaimanapun, Azzuddin enggan mengulas panjang mengenai isu tersebut.

Kehadiran Tunku Ismail mencetuskan tanda tanya ramai pihak kerana beliau sedang menjalani penggantungan oleh FAM selama enam bulan.

Tunku Ismail pada awalnya dilihat berada di tempat duduk khas sebelum menyertai para pemain ketika perlawanan masuk babak kedua.

Beliau juga dilihat bersalaman dengan pemain pertahanan Johor DT, Ahmad Tarmini Saiban yang dilayangkan kad merah setelah menerima kad kuning kedua ekoran kesalahan melengah-lengahkan permainan.

Kehadiran Tunku Ismail di bangku simpanan pada perlawanan tersebut turut dapat ditonton menerusi siaran langsung yang disiarkan di sebuah stesen televisyen tempatan.

Tunku Ismail digantung enam bulan daripada sebarang aktiviti bola sepak, selain didenda RM18,000 oleh Jawatankuasa Tatatertib FAM kerana didapati bersalah melanggar Artikel 88 Statut FAM dengan mengkritik mutu pengadilan bola sepak tempatan berkuat kuasa awal Mac lalu.

Massaro, Karim juara skuasy Terbuka Kuala Lumpur CIMB

Posted: 31 Mar 2013 11:44 AM PDT

Oleh ZAZALI JAMIAN
sukan@utusan.com.my

KUALA LUMPUR - Pemain England, Laura Massaro dan pilihan utama kejohanan, Karim Darwish dari Mesir dinobat sebagai juara Kejohanan Skuasy Terbuka Kuala Lumpur CIMB 2013 di Berjaya Times Square, semalam.

Massaro meraih kemenangan selepas menewaskan rakan senegara, Alison Waters 11-9, 11-7, 11-6 manakala Karim terpaksa bekerja keras sebelum dapat menundukkan Mohamed El Shorbagy dari Mesir 11-9,12-10, 11-7.

Selaku juara, Massaro meraih hadiah bernilai AS10,200 (RM31,554) sementara Karim AS8,075 (RM24,980).

Massaro yang menewaskan pemain No. 1 dunia, Datuk Nicol David pada saingan separuh akhir kelmarin berkata, kemenangan tersebut amat bermakna buatnya yang belum pernah memenangi kejohanan itu sebelum ini.

"Saya gembira dengan kemenangan ini kerana ia akan menjadi pencapaian terbaik saya dalam kejohanan ini.

"Pada masa yang sama juga saya amat selesa dapat bermain di sini dan berada di negara ini," katanya kepada pemberita selepas tamat perlawanan kejohanan tersebut, di sini, semalam.

Pada perlawanan tersebut Massaro langsung tidak menghadapi masalah untuk menundukkan Waters.

Malah, Massaro tidak perlu bekerja keras berbanding perlawanan separuh akhir apabila memenangi perlawanan semalam dalam masa 44 minit.

Sementara itu, Massaro memberitahu strategi mengekalkan rentak permainan seperti pada aksi separuh akhir kelmarin menjadi faktor utama kemenangannya.

"Paling penting dalam perlawanan akhir ini adalah mengekalkan aksi konsisten selepas memenangi perlawanan yang amat mencabar ke atas Nicol.

"Saya telah melakukan yang terbaik pada perlawanan ini dan ia amat puas hati," kata Massaro.

Pada kejohanan kali ini tiada wakil Malaysia yang berupaya melangkah ke saingan akhir apabila Nicol kecundang kelmarin dan pemain No. 1 lelaki negara Ong Beng Hee tewas pada saingan suku akhir.

Pemain muda seperti Low Wee Wern dan Mohd. Nafiizwan Adnan juga adalah antara yang kecundang awal pada saingan kali ini.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan