Utusan Online - Sukan

sumber :-

Utusan Online - Sukan


Johor DT perkenal pemain baharu ganti tempat Guiza

Posted: 13 Apr 2013 09:56 PM PDT

JOHOR BAHRU 14 April - Johor Darul Takzim hari ini memperkenalkan pemain import baharu pasukan itu dari Buenos Aires, Argentina, Leonal Jorge Nunez bagi mengharungi baki saingan Liga Super 2013.

Pemain berusia 29 tahun yang pernah bermain untuk Olympiakos, Inpendiente dan Bursaspor itu bakal beraksi sehingga akhir musim ini menggantikan Daniel Guiza - UTUSAN ONLINE

EPL: Arsenal mengamuk pada penghujung perlawanan

Posted: 13 Apr 2013 09:58 AM PDT

LUKAS Podolski (kiri) meraikan jaringannya ketika menentang Norwich City dalam perlawanan Liga Perdana Inggeris di Stadium Emirates, London semalam. - REUTERS

LONDON 14 April - Arsenal menjaringkan tiga gol dalam masa lima minit terakhir untuk menewaskan Norwich City 3-1 di Stadium Emirates dan melonjak ke tempat ketiga Liga Perdana sebentar tadi.

Tandukan Michael Turner pada awalnya kelihatan cukup untuk menundukkan anak-anak buah Arsene Wenger, tetapi Mikel Arteta menyamakan kedudukan pada minit ke-85 sebelum jaringan sendiri Sebastien Bassong dan percubaan Lukas Podolski pada masa kecederaan menyempurnakan kebangkitan Arsenal.

Kemenangan itu membolehkan Arsenal memintas Chelsea dan Tottenham Hotspur, kedua-duanya tidak beraksi, sekali gus mengekalkan peluang mereka untuk layak ke Liga Juara-juara.

Kemenangan Arsenal itu pastinya mengecewakan Everton, yang mahu merapati mereka selepas menang 2-0 di tempat sendiri ke atas pasukan kedua tercorot, Queens Park Rangers.

Darron Gibson menghasilkan gol pertama perlawanan di Goodison Park sebelum Victor Anichebe mengukuhkan kedudukan Everton menerusi gol 11 minit selepas rehat.

Pasukan tercorot, Reading pula berjaya mengekang serangan berbahaya Liverpool untuk seri 0-0 di Stadium Madejski.

Dalam perlawanan lain Aston Villa seri 1-1 di tempat sendiri dengan Fulham manakala West Ham United juga seri dengan jaringan sama dengan Southampton. - AGENSI

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan