Utusan Online - Sukan

sumber :-

Utusan Online - Sukan


Liga Super: ATM, Pahang menang selesa

Posted: 26 Apr 2013 09:11 AM PDT

PEMAIN pasukan ATM, Bruno Marteloto (kiri) diasak oleh pemain PKNS, Muhd. Khairu Azrin dalam perlawanan Liga Super di Seremban malam tadi. ATM menang 2-0. - UTUSAN/MD. SHAHJEHAN MAAMIN

KUALA LUMPUR 27 April - Angkatan Tentera Malaysia (ATM) mengutip tiga mata berharga untuk terus mengukuhkan kedudukan dalam saingan Liga Super selepas menewaskan PKNS 2-0 di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Seremban malam tadi.

Pahang, yang sebelum ini kalah 0-1 kepada Johor Darul Takzim kembali mencatat kemenangan apabila menumpaskan Felda United 2-0 di Stadium Darul Makmur, Kuantan.

Di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu, Mohd. Ashaari Shamsudin muncul wira Terengganu selepas menjaringkan gol tunggal menerusi tendangan penalti pada minit ke-90 dalam perlawanan dengan Negeri Sembilan. - UTUSAN ONLINE

KEPUTUSAN LIGA SUPER

ATM 2 PKNS 0

Pahang 2 Felda United 0

Terengganu 1 Negeri Sembilan 0

ATM terus buru Lions XII

Posted: 26 Apr 2013 12:38 PM PDT

Oleh MOHAMMAD YASIR JAAFAR,
MOHAMAD SHOFI MAT ISA dan ISWAN SHAFIQ MAT ISA
sukan@utusan.com.my

Hairuddin (kiri) menjaringkan gol pertama ATM menentang Selangor PKNS di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, malam tadi. ATM menang 2-0. - UTUSAN/Md. Shahjehan Maamin

SEREMBAN - Angkatan Tentera Malaysia (ATM) mengutip tiga mata berharga untuk terus mengukuhkan kedudukan dalam saingan Liga Super selepas menewaskan PKNS 2-0 di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi, malam tadi.

Kemenangan itu sekali gus membolehkan ATM memintas Selangor dan Johor DT untuk berada di tangga kedua liga di belakang pendahulu Lions XII.

Gol ATM diperoleh melalui jaringan ketua pasukan tuan rumah, Hairuddin Omar pada minit ke-34 dan penyerangnya, Marlon Alex James pada minit ke-73.

Asakan demi asakan tuan rumah akhirnya membuahkan hasil selepas Hairuddin menanduk kemas gol pertama ATM hasil hantaran lintang Christie Jayaseelan pada minit ke-34.

PKNS menerima padah apabila berlaku salah faham antara pemain pertahanan Es Lizuan Zahir dan penjaga gol, Mohd. Remezy Che Ros sehingga membenarkan Alex James menanduk masuk mudah gol kedua tuan rumah pada minit ke-74 ke arah gawang kosong.

Di Stadium Darul Makmur, Pahang mencatat kemenangan 2-0 ke atas Felda United dengan jaringan bermula apabila sepakan percuma yang diambil pemain Pahang, Azamuddin Akil di sebelah kiri gawang lawan pada minit ke-24 ditanduk pemain pertahanan skuad Tok Gajah, Damion Delano, namun tandukan itu terkena palang gol.

Bagaimanapun, bola yang melantun ditanduk sekali lagi oleh penyerang Pahang, Matias Conti bagi meletakkan anak buah Dollah mendahului Felda United dengan jaringan 1-0.

Setelah sekian lama ketandusan jaringan, penyerang Pahang, Mohd. Fauzi Rozlan akhirnya berjaya menemui sentuhan pada minit ke-64 bagi membolehkan skuad Tok Gajah mendahului 2-0.

Pelawat berterusan mengasak kubu tuah rumah dan pada minit ke-77 dan 82, cubaan pemain import Felda United, Leonel St. Preuex berjaya diselamatkan penjaga gol Pahang, Khairul Azhan Khalid.

Di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Terengganu berjaya meraih tiga mata selepas menewaskan Negeri Sembilan 1-0 hasil jaringan penalti pada minit akhir perlawanan yang disempurnakan Ashaari Shamsuddin.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan