Kosmo Online - Sukan

sumber :-

Kosmo Online - Sukan


Anuar mengalah?

Posted:

Anuar mengalah?

Anuar mengalah?


PELUANG Anuar (depan) untuk mempertahankan gelaran Raja Pecut LTdL dilihat makin sukar apabila sekadar menghuni tempat ketiga selepas berakhir perlumbaan semalam.


PELUMBA Terengganu Cycyling Team (TSG), Anuar Manan seakan-akan sudah mengibarkan 'bendera putih' dalam perebutan Jersi Biru (Raja Pecut) pada kejohanan lumba basikal Le Tour de Langkawi (LTdL) 2011.

Atas kertas, peluang Anuar untuk mempertahankan gelaran Raja Pecut 2010 itu dianggap sudah tertutup selepas dia menamatkan perlumbaan di tempat ke-32 pada peringkat kesembilan dari Melaka ke Nilai sejauh 127 kilometer (km) semalam.

"Peluang saya untuk mempertahankan Jersi Biru ini semakin tipis selepas saya gagal menambah kutipan mata dan memenangi peringkat pada perlumbaan hari ini (semalam)," kata pelumba kelahiran Kuala Ibai, Terengganu itu.

"Perlumbaan hari ini (semalam) sangat laju dan saya terpaksa bekerja keras untuk mengejar pelumba di depan selepas beberapa orang daripada mereka membuat pemecahan daripada kelompok besar. Situasi ini menye- babkan saya keletihan.

"Sebenarnya, saya tidak menghadapi masalah dengan perubahan laluan yang dilakukan pada saat-saat akhir perlumbaan hari ini (semalam) tetapi keadaan cuaca serta permukaan jalan yang tidak rata memberi sedikit kesukaran."

Ketika ini, Anuar menduduki tempat ketiga dalam perebutan Jersi Biru selepas ketinggalan masing-masing 23 dan empat mata di belakang dua pencabar terdekatnya, Andrea Guardini dari pasukan Farnese Vini- Neri Sottoli dan pelumba Tabriz Petrochemical Team (TPT), Boris Shiplevsky.

Bagaimanapun secara matematiknya, Anuar masih berpeluang untuk memintas Guardini dan Shiplevsky sekiranya dia berjaya mengutip mata maksimum pada tiga zon pecut dan menjadi pe- menang peringkat pada perlumbaan terakhir LTdL 2011 dari UiTM Shah Alam ke Kuala Lumpur (104.6km) hari ini.

Dalam masa yang sama, dia juga berharap kedua-dua pencabarnya itu tidak mengutip sebarang mata pada zon pecut pertama di Paya Jaras (42.6km) dan dua zon pecut terakhir di Kuala Lumpur.

"Esok (hari ini) saya akan cuba melakukan yang terbaik kerana ini adalah pelu- ang terakhir saya untuk menjadi pemenang peringkat.

"Meskipun peluang saya untuk memenangi Jersi Biru semakin sukar, saya tidak akan berputus asa. Saya akan bekerja keras. Ia bukan sahaja untuk diri sendiri tetapi bagi membantu pasukan berada pada kedudukan yang lebih baik," katanya.

Sementara itu, jurulatih TSG, Syed Husaini Syed Mazlan turut mengakui peluang Anuar untuk mempertahankan Jersi Biru itu semakin sukar.

Bagaimanapun, beliau tetap berpuas hati dengan persembahan para pelumba pasukan itu dalam penampilan pertama mereka bersama pasukan benua baru itu pada edisi ke-16 LTdL ini.

Pada perlumbaan semalam, Mohd. Harrif Salleh menamatkan perlumbaan di tempat ke-33, satu kedudukan di belakang Anuar manakala Phucong Sai-Udomsin (54), Shinichi Fukushima (57), Mohd. Shahrul Mat Amin (75) dan Mohammad Saufi Mat Senan (93).

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Menanti kepulangan Misbun

Posted:

Menanti kepulangan Misbun

Menanti kepulangan Misbun

Oleh HELMI TALKAH
helmi.talkah@kosmo.com.my

JIKA benar Datuk Misbun Sidek akan kembali menjawat jawatannya semula sebagai jurulatih perseorangan negara, ia merupakan satu khabar gembira buat Persatuan Badminton Malaysia (BAM).

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Kelantan mahu terus mengganas

Posted:

Kelantan mahu terus mengganas

Kelantan mahu terus mengganas

Oleh KHAIRI MOHAMAD
khairi.mohamad@kosmo.com.my

LANGKAH kanan yang dilakar Kelantan dengan merangkul Piala Sumbangsih selepas menewaskan Selangor, Sabtu lalu mahu diteruskan oleh semua pemain apabila turun melayan kunjungan Terengganu di Stadium Sultan Muhammed Ke-IV, Kota Bharu malam ini.

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan