Harian Metro: Arena

sumber :-

Harian Metro: Arena


Danny mara

Posted: 16 Apr 2011 11:19 AM PDT

DANNY Chia tampil sebagai satu-satunya pemain tempatan yang melepasi kelayakan untuk terus beraksi pada pusingan ketiga kejohanan golf Terbuka Malaysia di Kuala Lumpur Golf & Conutry Club (KLGCC), semalam.

Pemain profesional berusia 39 tahun itu menamatkan permainan pusingan kedua dengan catatan satu atas par 73 dan mengumpul sejumlah par 144 sepanjang dua hari permainan.


"Saya tidak berapa yakin dapat bermain dengan baik setelah penangguhan permainan semalam sehinggalah menerima begitu banyak panggilan malam tadi, kel yang menyatakan saya adalah satu-satunya pemain Malaysia mempunyai peluang meneruskan persaingan.

"Ini membuatkan saya tidak dapat tidur malam tadi kerana terlalu memikirkannya. Ia suatu cabaran mental bagi saya," kata Chia.


Chia berkongsi tempat ke-62 dengan Thongchai Jaidee dari Thailand, Charl Schwartzel dan Louis Ossthuizen dari Afrika Selatan serta 10 pemain lain.


Sementara itu, juara bertahan Noh Seung-yul gagal melepasi kelayakan pada edisi kali ini apabila pemain berusia 19 tahun dari Korea Selatan itu hanya ketinggalan satu pukulan.

Noh, juara termuda Order of Merit Jelajah Asia mencatat par 72 semalam untuk mengumpul satu atas par 145.


Penganjur kejohanan iaitu Persatuan Golf Malaysia, Jelajah Asia dan Jelajah Eropah meletakkan had kelayakan sehingga 144 pukulan yang akan menyaksikan 75 pemain menyambung aksi mereka di pusingan ketiga.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Vettel rebut petak pertama Grand Prix China

Posted: 16 Apr 2011 11:12 AM PDT

SHANGHAI: Pemandu Red Bull, Sebastian Vettel terus mempamerkan persembahan bertenaga untuk merebut petak pertama semalam menjelang perlumbaan Grand Prix China.

Vettel meraih petak pertama buat kali ketiga berturut-turut musim ini dan memburu kemenangan ketiga musim ini dengan mendahului 0.7 saat berbanding pelumba McLaren, Jenson Button di depan rakan sepasukan, Lewis Hamilton.


"Kami melakukannya sekali lagi," kata Vettel. "Saya sentiasa ingatkan diri saya dan pasukan bahawa saingan ini cukup sukar," katanya.

Pelumba Mercedes, Nico Rosberg akan memulakan perlumbaan di petak keempat di depan dua pelumba Ferrari, Fernando Alonso dan Felipe Massa.


Paling mengejutkan ketika sesi kelayakan itu ialah pelumba Red Bull, Mark Webber yang jauh ketinggalan di sesi pertama apabila menduduki tangga ke-18.


Sistem lonjakan kuasa KERS keretanya gagal berfungsi dan pasukan itu cuba mengatasinya dengan menggunakan tayar keras untuk perlumbaan akhir.

Ketika Webber terpaksa bergelut memburu mata dalam perlumbaan hari ini , rakan sepasukannya Vettel dikatakan bakal menjadi pelumba pertama selepas Michael Schumacher pada 2004 menjuarai tiga perlumbaan awal berturut-turut.


"Semua akan bermula daripada kosong esok," kata Vettel yang juga menduduki petak pertama buat kali ketiga berturut-turut di China.

"Kami mempunyai sebab untuk berasa seronok tetapi ia juga boleh menjadi satu ancaman jadi saya akan berikan perhatian supaya ia tidak berlaku," katanya. - AP

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan