Kosmo Online - Sukan

sumber :-

Kosmo Online - Sukan


Real tetap berwaspada

Posted:

Real tetap berwaspada

Real tetap berwaspada



LONDON – Real Madrid bakal melakukan kesilapan sekiranya tidak memberi fokus kepada aksi suku akhir kedua Liga Juara-Juara bertemu Tottenham Hotspur awal pagi esok.

Selepas mencatat kemenangan selesa 4-0 di laman sendiri pada aksi suku akhir pertama minggu lalu, skuad bimbingan Jose Mourinho ini mungkin tidak berdepan masalah besar.

Meskipun Mourinho merehatkan beberapa pemain utama untuk pertemuan menentang Barcelona pada aksi Liga Sepanyol pada Sabtu ini dan final Piala Raja-Raja Sepanyol empat hari kemudian, Tottenham dilihat sukar untuk mengejar defisit empat gol itu.

Penolong jurulatih Real Madrid, Aitor Karanka berkata, persembahan Tottenham ketika menewaskan Stoke City 3-2 pada aksi Liga Perdana England, Sabtu lalu menunjukkan bahawa Real tetap perlu berwaspada untuk aksi awal pagi esok.

"Tottenham berjaya menjaringkan tiga gol dalam tempoh hanya setengah jam. Jadi ia mampu untuk memberikan kesukaran kepada kami," kata Karanka.

Tottenham bagaimanapun tetap memiliki kelemahan tersendiri apabila mereka dilihat sukar meledak gol ketika beraksi di pentas Liga Juara- Juara dan mudah pula untuk dibolosi lawan.

Real menjadi pasukan kedua selepas Inter Milan yang berjaya menjaringkan empat gol ketika berdepan Tottenham, manakala Young Boys turut berjaya meledak tiga gol pada 28 minit pertama ketika bertemu Tottenham pada aksi ke-ayakan.

Satu lagi berita buruk buat Tottenham, Cristiano Ronaldo sudah pulih daripada kecederaan dan menjaringkan gol ketika mereka menewaskan Athletic Bilbao 3-0 awal pagi Ahad lalu, seterusnya mengumpulkan 39 gol peribadinya musim ini.

Karim Benzema juga sudah kembali menjalani latihan setelah terlepas tiga perlawanan akibat kecederaan kaki.

Perancang tengah Real, Kaka pula memberitahu, dia sedang mengembalikan rentak permainannya setelah menjaringkan dua gol menerusi sepakan penalti ketika menentang Bilbao.

"Saya rasa seperti masih berhutang dengan Real. Saya agak kecewa kerana tidak dapat memenuhi jangkaan awal para penyokong akibat dilanda masalah kecederaan," jelas Kaka. – Agensi

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Sentuhan gol Carroll

Posted:

Sentuhan gol Carroll

Sentuhan gol Carroll


CARROLL berjaya meledak gol sulung sejak berpindah ke Liverpool pada Januari lalu.


LIVERPOOL - Andy Carroll meledak dua gol untuk Liverpool ketika menewaskan Manchester City 3-0 dalam saingan Liga Perdana England di Anfield awal pagi semalam.

Kemenangan itu kembali menghidupkan peluang skuad The Reds untuk melayakkan diri ke saingan Liga Europa musim depan.

Carroll yang muncul pemain termahal di Britain selepas berhijrah dari Newcastle United pada Januari lalu, melakukan rembatan kencang untuk gol pertama Liverpool pada minit ke-13 sebelum tandukan cantiknya menghasilkan gol ketiga minit ke-35.

Manakala satu lagi gol Liverpool dijaringkan Dirk Kuyt pada minit ke-34.

"Gol pertama Carroll menerusi rembatan yang cukup kencang, manakala gol keduanya hasil tandukan yang sempurna. Ia membuktikan dia seorang penyerang berbahaya.

"Carroll telah berjaya menjaringkan gol pertamanya di Anfield dan secara keseluruhan, saya anggap ini suatu persembahan yang cukup memuaskan daripada semua pemain," kata pengurus Liverpool, Kenny Daglish.

Kemenangan tersebut juga merupakan kemenangan kesembilan berturut- turut buat Liverpool ketika berdepan City di Anfield.

Liverpool kekal menghuni tangga keenam tetapi kini hanya ketinggalan lima mata berbanding Tottenham Hotspur yang berada di tangga kelima, dalam usaha mereka memburu slot ke Liga Europa.

City pula kekal di tangga keempat tetapi kekalahan kepada Liverpool itu menyaksikan mereka hanya berkelebihan tiga mata berbanding Tottenham untuk merebut slot terakhir ke Liga Juara-Juara.

"Saya rasa kami memang benar-benar layak untuk mencipta kemenangan pada perlawanan ini.

"Cara kami melaksanakan tugas menjadi sebab mengapa pujian wajar diberikan kepada pasukan dan kelab ini," jelas Dalglish. - Agensi

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Ibrahimovic terima padah

Posted:

Ibrahimovic terima padah

Ibrahimovic terima padah



ROM - Penyerang AC Milan, Zlatan Ibrahimovic (gambar) digantung tiga perlawanan selepas mengeluarkan kata-kata kesat kepada penjaga garisan ketika pasukan itu menewaskan Fiorentina 2-1 pada aksi Serie A, Ahad lalu.

Hakim sukan, Gianpaolo Tosel berkata, Ibrahimovic telah menunjukkan sikap yang kurang baik terhadap individu lain dan mengeluarkan kata-kata kesat.

Pemain berusia 29 tahun itu sebenarnya baru saja kembali daripada penggantungan dua perlawa- nan setelah melakukan terjahan kasar terhadap pemain Bari, Marco Rossi.

Ibrahimovic dilaporkan telah mengeluarkan kata-kata kesat itu setelah penjaga garisan membuat keputusan untuk lontaran ke dalam yang tidak berpihak kepada Milan.

Bagaimanapun, dia terus berlalu keluar padang setelah dilayangkan kad merah tanpa melakukan sebarang protes kepada pengadil.

"Saya berasa marah selepas saya kehilangan bola itu, saya menyumpah diri saya sendiri dan bukannya kepada pengadil atau penjaga garisan," katanya.

"Saya mahu memohon maaf, saya meninggalkan padang tanpa memberi sebarang reaksi.

"Saya melihat kepada penjaga garisan kerana dia berada di depan saya tetapi saya tidak berkata apa- apa kepadanya.

"Rakan sepasukan saya patut berasa marah kepada saya kerana saya (diarahkan keluar padang) ketika Fiorentina melancarkan serangan ke atas pasukan kami.

"Selain daripada itu, saya baru sahaja menamatkan tempoh penggantungan dan bukan masa yang tepat untuk diarah keluar padang.

"Tetapi saya memarahi diri sendiri kerana memperoleh satu kad merah." - AFP

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan