Harian Metro: Arena

sumber :-

Harian Metro: Arena


ABY Team gegar Zon Timur

Posted: 05 Jun 2011 11:44 AM PDT

PASUKAN ABY Team muncul juara Terbuka Lelaki Karnival Futsal Harian Metro Zon Timur selepas menewaskan Gelombang B menerusi sepakan penalti selepas kedudukan terikat 3-3 pada perlawanan akhir yang cukup mendebarkan.

Bersaksikan hampir 5,000 penonton yang membanjiri venue pertandingan, Kuantan Futsal Center Bandar Indera Mahkota, Pahang, skuad dari Terengganu itu membuktikan kemantapan untuk membawa membawa pulang RM5,000 dan hadiah iringan lain manakala Gelombang B menerima RM3,000 selaku naib juara.


"Saya gembira dengan prestasi pada penyertaan petama kami sekali gus dapat bergelar juara," kata ketua pengurus pasukan Abu Bakar Yassin.

Dalam aksi final kategori wanita pula, BFC membuktikan kehebatan selepas menundukkan B'Dazzlerz sekali gus menerima hadiah utama RM3,500 manakala naib juara membawa pulang RM2,500.


BFC bagaimanapun menerima tentangan sengit sebelum berjaya bergelar juara Zon Timur dan melayakan diri untuk beraksi di Grand Final selepas tamatnya saingan empat zon.


Skuad OT Team pula mengungguli kategori Lelaki Bawah 17 tahun apabila mengatasi Impro Mahkota 1-0. Selaku juara, Wangi Batu Pahat menerima RM2,500 manakala naib juara, RM1,500.

Sebanyak 220 pasukan membabitkan 131 Terbuka Lelaki, 24 Terbuka Wanita dan 65 Lelaki Bawah 17 tahun beraksi di sirkit keempat Karnival Futsal Harian Metro dengan majoriti pasukan Timur mendominasi penyertaan yang bermula sejak Sabtu.


Daripada jumlah itu, lapan pasukan setiap kategori yang mara ke suku akhir layak bertanding di Grand Final, September depan dengan lokasinya akan diumumkan kelak.

Bagi yang pasukan yang gagal mereka masih berpeluang mencari slot 24 pasukan terakhir untuk ke ke Grand Final di Zon Tengah 2 yang akan berlangsung di Melaka pada 2-3 Julai.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Hadi tekad ratah Kijang

Posted: 05 Jun 2011 11:39 AM PDT

SELEPAS menyelamatkan reputasi dan maruah skuad kebangsaan daripada dicalar Hong Kong pada perlawanan persahabatan Jumaat lalu, penyerang Terengganu, Abdul Hadi Yahaya, sekali lagi mahu membuktikan kelibatnya cukup berbisa apabila turun menentang Kelantan pada saingan Liga Super di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu, malam ini.

Abdul Hadi yang juga penjaring terbanyak Liga Super dengan 15 gol berkata, dia tidak rela berputih mata di gelanggang sendiri ketika perlawanan amat penting bagi memastikan Terengganu merampas kedudukan teratas liga.


"Selepas berjaya menyumbat gol penyamaan pasukan kebangsaan lebih-lebih lagi kali pertama dipanggil dalam skuad kebangsaan, saya bagaikan mendapat tonik baru menjelang pertemuan penting dengan Kelantan malam ini.

"Gol penyamaan itu diharap dapat menyuntik semangat saya dan rakan sepasukan untuk memburu kemenangan penting ini," katanya.


Pada perlawanan dengan Hong Kong Jumaat lalu, Abdul Hadi membuktikan dia layak membarisi skuad kebangsaan apabila menjaringkan gol penyamaan minit ke-72, enam minit selepas menggantikan Safee Sali. Penyerang berusia 26 tahun berasal dari Klang, Selangor itu berkata, perlawanan menentang Kelantan adalah penentu hala tuju skuad Terengganu sama ada mampu menjulang Liga Super atau sebaliknya kerana kedudukan mata sama, 47, cuma berbeza satu gol sahaja.


Selain itu, Abdul Hadi turut mengharapkan tiga lagi rakannya dalam skuad kebangsaan, Ismail Faruqi, Helmi Remeli dan Mohd Sharbinee Alawee memperagakan aksi mantap walaupun tanpa kelibat Ashaari Shamsuddin yang digantung satu perlawanan.

"Inilah masa terbaik bagi skuad Terengganu untuk mencatat kemenangan lebih-lebih lagi bermain di gelanggang sendiri dalam misi untuk merampas semula kedudukan tangga teratas liga," katanya.


Sementara itu, jurulatih Terengganu, Irfan Bakti Abu Salim, berkata ketajaman ledakan Abdul Hadi ketika mewakili skuad kebangsaan sekali lagi ditagih untuk mencipta kemenangan malam ini bersama gandingannya Abdul Manaf Mamat.

"Walaupun ketiadaan Mohd Ashaari sedikit dirasai, saya percaya gandingan Abdul Hadi dan Abdul Manaf dibantu pemain lain mampu memberi keceriaan kepada kem Terengganu dalam misi mencatat kemenangan untuk mencipta sejarah muncul juara Liga dengan baki tiga perlawanan lagi termasuk malam ini," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan