Utusan Online - Sukan

sumber :-

Utusan Online - Sukan


Maafkan saya – Daudsu

Posted:

Maafkan saya – Daudsu

Maafkan saya – Daudsu

Oleh YATIMIN ABDULLAH
utusankelantan@utusan.com.my

KOTA BHARU - 'Saya minta maaf'. Itu permintaan Daudsu Jamaluddin selepas hajatnya untuk mengelak gawang daripada dibolosi akhirnya bertukar bencana apabila dia tertanduk bola ke gawang sendiri, membawa kepada kekalahan 1-2 Kelantan kepada Terengganu pada final Piala FA kelmarin.

Tegas Daudsu, dia tidak berniat meletakan bola ke gawang sendiri.

Katanya, malang yang menimpanya sehingga tertanduk bola ke gawang sendiri disebabkan situasi ketika itu berlaku terlalu pantas.

Menceritakan apa yang sebenarnya berlaku, katanya dia mahu menanduk bola keluar, namun nasib tidak menyebelahinya kerana bola akhirnya menggegar gol sendiri.

Jaringan tersebut memberikan Terengganu gol penyamaan dan akhirnya Penyu menang hasil jaringan Ahmad Nordin Alias pada minit ke-109.

"Saya tak ada niat (menjaringkan gol sendiri), ia berlaku dengan cepat. Masa itu saya berlari laju kerana mahu menerkam bola untuk mengelak bola daripada menggegar jaring. Saya tidak ada pilihan kecuali cuba menanduk bola tersebut keluar tetapi ia masuk ke gawang.

"Sebagai pemain, ia sesuatu yang tidak pernah anda fikir untuk terjadi dan tidak mahu ia berlaku tetapi inilah bola sepak. Saya minta maaf kepada penyokong jika mereka menganggap saya punca kekalahan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia semalam.

Tambahnya, selepas Terengganu menyamakan kedudukan, moral pemain Kelantan mulai jatuh dan terpaksa melalui masa tambahan yang cukup memeritkan.

"Saya tak nafikan ada kata-kata yang kurang enak sampai ke telinga saya, tetapi saya sudah lali.

"Sebagai pemain, kami sedia menerima hakikat, popular seorang pemain kerana peminat dan jatuh juga kerana peminat," katanya..

Jelasnya, rezeki mungkin belum berpihak Kelantan untuk menjulang Piala FA biarpun sudah dua kali beraksi di pentas final.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Nordin daripada pemain simpanan jadi wira Terengganu

Posted:

Nordin daripada pemain simpanan jadi wira Terengganu

Nordin daripada pemain simpanan jadi wira Terengganu


Ahmad Nordin Alias meraikan jaringan kemenangan Terengganu pada masa tambahan pada perlawanan akhir Piala FA menentang Kelantan di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur kelmarin.


KUALA TERENGGANU - Nama Ahmad Nordin Alias, 26, mungkin tidak segah pemain lain seperti Abdul Hadi Yahaya dan Ashaari Samsudin dalam skuad Terengganu.

Ahmad Nordin lebih banyak dalam senarai memanaskan bangku simpanan, namun kelmarin dia muncul beraksi di padang pada saat cukup getir dan menghadiah sesuatu yang cukup besar maknanya bagi diri sendiri dan negeri.

Anak muda kelahiran Medan Jaya, Marang itu mencuri tumpuan dan namanya menjadi sebutan apabila jaringannya pada minit ke-109 dalam final Piala FA kelmarin membolehkan skuad Penyu menundukkan Kelantan 2-1.

Terengganu meraih kejuaraan Piala FA yang pertama dalam tempoh 11 tahun dalam perlawanan bersejarah, disaksikan lebih 85,000 penonton, bilangan paling ramai dalam sejarah perlawanan akhir Piala FA.

Namanya pasti akan terus meniti di setiap bibir penyokong setia skuad Penyu disebabkan jaringan yang telah meranapkan impian puluhan ribu penyokong skuad Red Warriors.

Menurut bekas pemain Kuala Muda Naza itu, jaringan kemenangan kelmarin hadir tanpa disangka ketika tumpuan lebih diarahkan kepada pemain lain termasuk Abdul Manaf Mamat untuk menghasilkan gol.

"Alhamdulillah, saya dapat juga menjaringkan gol pada perlawanan akhir ini. Ini semua adalah hasil kerjasama semua pemain.

"Begitu juga dengan sorakan padu penyokong. Tanpa mereka, mungkin kurang bersemangat," kata pemain yang mula menyarung jersi Terengganu sejak tahun 2008 itu.

Jelas Ahmad Nordin lagi, pada awalnya, dia agak gugup memandangkan ini kali pertama dia beraksi di pentas final.

Bagaimanapun katanya, lama-kelamaan perasaan itu semakin hilang dan dia semakin berkeyakinan untuk menguasai bola.

"Saya harap semangat ini dapat diteruskan pada saingan liga kerana kita masih ada baki dua perlawanan lagi," kata pemain yang masuk menggantikan Ismail Faruqi Ashaari dalam perlawanan akhir itu.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan