Utusan Online - Sukan

sumber :-

Utusan Online - Sukan


MAS, AirAsia taja QPR

Posted:

MAS, AirAsia taja QPR

MAS, AirAsia taja QPR


Mohammed Rashdan Mohd. Yusof (dua dari kanan) dan pengurus QPR, Neil Warnock (tiga dari kanan) pada majlis pengumuman MAS dan AirAsia sebagai penaja kelab Liga Perdana Inggeris itu di Stadium Loftus Road, London semalam.


KUALA LUMPUR - Teka-teki siapa penaja jersi pendatang baru Liga Perdana Inggeris, Queens Park Rangers (QPR) terjawab apabila kelab itu mengumumkan perjanjian penajaan selama dua tahun bersama dua syarikat penerbangan kebanggaan negara, Malaysia Airlines (MAS) dan AirAsia.

Uniknya, MAS akan menaja jersi QPR pada aksi di laman sendiri.

Logo AirAsia pula mendapat penghormatan dipaparkan pada jersi untuk aksi tempat lawan dan sebagai jersi ketiga.

Pengumuman dibuat di Stadium Loftus Road, London semalam oleh Pengarah Eksekutif MAS, Mohammed Rashdan Mohd. Yusof dan Ketua Pegawai Eksekutif (QPR), Phillip Beard.

Hadir sama pada majlis itu ialah Ketua Rantau Komersial AirAsia, Kathleen Tan.

Rashdan berkata: "MAS berbesar hati dikaitkan dengan QPR dalam Liga Perdana Inggeris.

"Penajaan jersi QPR di laman sendiri oleh Mas dan jersi aksi di tempat lawan oleh AirAsia adalah julung kali dalam Liga Perdana. Ia juga sebagai meraikan kerjasama kami dengan AirAsia.

"Penajaan ini meningkatkan lagi kehadiran kami pada peringkat global dan menjadi francais premium untuk peminat bola sepak dari seluruh Eropah, Asia Pasifik, Amerika, Australia serta keempat-empat penjuru dunia,".

Beared pula menyifatkan kerjasama QPR dengan dua syarikat penerbangan itu sebagai unik.

"Mendapat penajaan dua syarikat terkemuka Asia ini membuktikan jenama QPR mempunyai daya tarikan global.

"Kami cukup positif dalam kerjasama ini dengan harapan dapat mengembangkan pengaruh QPR di Asia Tenggara dan sekelilingnya.

"Ini satu urusniaga bersejarah yang menambah kegembiraan kepada kelab ini sejak pengambilalihan baru beberapa minggu lalu," ujarnya

Jersi QPR dengan logo MAS dipakai buat kali pertama dalam perlawanan melayan kunjungan Newcastle semalam.

Saingan Zon Tengah catat rekod

Posted:

Saingan Zon Tengah catat rekod

Saingan Zon Tengah catat rekod

Oleh: ABDUL HAFIZ AHMAD
hafiz.ahmad@utusan.com.my

KUALA LUMPUR - Kejohanan Sepak Takraw KFC-Utusan 2011 Zon Utara di Kompleks Sukan Negeri, Paroi, Seremban, Sabtu hingga Ahad ini, mencatat rekod penyertaan terbesar di antara semua zon sejak tirai aksi edisi kedua dimulakan 18 Jun lalu.

Sebanyak 160 regu sudah mengesahkan penyertaan, mengatasi had 150 regu setiap zon yang ditetapka.

Ini menyebabkan penganjur terpaksa menutup penyertaan hari ini biarpun masih terdapat beberapa pasukan yang mahu melontarkan cabaran pada saat akhir.

Zon Selatan di Stadium Perbandaran Pasir Gudang, Johor, cuma mampu menyaksikan 68 regu yang meliputi ketiga-tiga kategori, Terbuka, Institusi Pengajian Tinggi Awam dan Swasta (IPTA-S)/Bawah 19 Tahun dan Bawah 15 Tahun dari 18 hingga 19 Jun lalu dengan PESTANS A muncul juara Terbuka.

Angka itu meningkat kepada 111 regu Zon Utara di Stadium Sultan Abdul Halim, Alor Setar, Kedah dari 1 hingga 2 Julai lalu dengan pasukan Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) menghantar kontinjen terbesar yang meliputi 12 regu ketiga-tiga kategori dan muncul juara Terbuka, menewaskan ATM JLJ C.

Aksi Zon Timur dari 16 hingga 17 Julai lalu pula menggamit kehadiran 109 regu ke Kompleks Sukan Universiti Malaysia Pahang, Gambang, Pahang namun aksi perlawanan akhir Terbuka dianggap antara terhebat dengan GASTEP B menjuarainya setelah menewaskan PESTANS.

Malah PESTANS yang menjuarai Terbuka Zon Selatan, kali ini ke Zon Tengah dengan menampilkan kontinjen terbesar, 30 regu yang jauh mengatasi rekod GPMS iaitu 10 regu kategori berkenaan, 10 regu IPTA-S/B19 dan 10 regu B15.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan