Utusan Online - Sukan

sumber :-

Utusan Online - Sukan


Perak selangkah ke suku akhir

Posted:

Perak selangkah ke suku akhir

Perak selangkah ke suku akhir


MOHD. Failee Mohd. Ghazali merai kejayaan meledak gol kedua Perak ketika menentang Sabah pada perlawanan Piala Malaysia di Stadium Perak, Ipoh, semalam.


KUALA LUMPUR - Tanpa lima tonggak yang digantung tujuh perlawanan, Perak membuktikan ia bukan penghalang apabila sudah sebelah kaki untuk suku akhir Piala Malaysia selepas mengalahkan Sabah 2-1 di Stadium Perak, semalam.

Perak hanya memerlukan satu mata dalam dua perlawanan terakhir untuk ke pusingan kalah mati hasil gol Fazrul Hazrul Mohd. Kadri (minit keempat) dan penalti Mohd. Failee Mohd. Ghazali (minit ke-46) pada aksi di Stadium Perak semalam.

Gol tunggal Sabah dijaringkan Shahrul Azhar Ture pada minit ketujuh untuk skuad Badak kekal di tangga kedua dengan tujuh mata.

Kedah pula gagal mengambil kesempatan beraksi tempat sendiri di Stadium Darul Aman apabila seri 3-3 dengan pasukan tercorot Kumpulan A, Johor walaupun mendahului menerusi Khyril Muhymeen Zambri pada minit ke-28.

Johor bangkit menerusi gol Mohd. Noraslan Makhtar (minit ke-69) dan gol sendiri Fauzie Nan (minit ke-71).

Walaupun Khyril menyamakan kedudukan pada minit ke-71, Ashadi Mohd. Yusof hampir menjadi wira skuad Johor dengan gol ketiga, tetapi Baddrol Bakhtiar muncul penyelamat Kedah apabila menyempurnakan penalti pada minit ke-83.

T-Team merampas pendahulu Kumpulan D apabila menang 2-1 ke atas Selangor apabila Kuala Lumpur sekadar seri tanpa jaringan dengan PDRM di Stadium Majlis Perbandaran Selayang.

Di Stadium Shah Alam, walaupun Selangor mendahului hasil jaringan Amri Yahyah pada minit ke-14, T-Team bangkit menyamakan kedudukan menerusi Mohd. Nor Farhan Muhammad pada minit ke-81 sebelum Zairo Anuar Zailani muncul pemusnah dengan gol kedua pada minit ke-87.

Di Stadium Paroi, Negeri Sembilan kalah 0-2 kepada PKNS hasil jaringan Mohd. Fauzan Dzulkfli (minit ke-48) dan Mohd. Norhisham Hassan (minit ke-58).

Terengganu pula menang tipis 1-0 ke atas Sime Darby melalui ledakan Ashari Samsudin pada minit ke-33 di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah.

Regu bekas pemain kebangsaan tersungkur mengejut di Paroi

Posted:

Regu bekas pemain kebangsaan tersungkur mengejut di Paroi

Regu bekas pemain kebangsaan tersungkur mengejut di Paroi

Oleh: ABDUL HAFIZ AHMAD
hafiz.ahmad@utusan.com.my


AKSI menarik apit kanan pasukan Pemuda UMNO Jalan 666 BBB C, Mohd. Azlan Mudin yang melakukan libasan ketika menentang pasukan Bola Rotan pada Kejohanan Sepak Takraw KFC-Utusan 2011 di Kompleks Sukan Negeri, Paroi, semalam. - UTUSAN/MOHD. FARIZWAN HASBULLAH


SEREMBAN - Majlis Bandar Raya Melaka Bersejarah (MBMB) A dan B, Gabungan Sepak Takraw Teluk Paku (Gastep) A, UMNO Jalan 6 C, Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) C, Dinamis dan Majlis Perbandaran Taiping (MPT) A mencerahkan peluang untuk mewakili empat terbaik Kategori Terbuka Zon Tengah Kejohanan Sepak Takraw KFC-Utusan 2011.

Mereka melepasi pusingan keempat yang berlanjutan hingga pukul 10 malam dan mara ke suku akhir demi gelaran juara zon terakhir ini dan ganjaran RM2,500 di Kompleks Sukan Negeri, Paroi, Seremban yang menemukan 171 regu.

Zon Tengah ini turut menampilkan banyak regu yang menggunakan seorang bekas pemain kebangsaan dari era 90-an hingga alaf baru seperti Ahmad Ezzat Zaki, Ku Halim Ku Musa, Azlan Mubin dan Sulaiman Salleh, terpaksa mengangkat kaki lebih awal selepas kecundang kepada lawan masing-masing.

Jaguh sirkit Majlis Sukan Universiti Malaysia (Masum), Universiti Teknologi Mara (UiTM) menepati ramalan awal dengan menempah salah satu daripada empat tiket separuh akhir kategori Institusi Pengajian Tinggi Awam-Swasta (IPTA-S)/Bawah 19 Tahun.

Daripada empat regu yang dipertaruhkan di zon ini, regu 'C' anak buah Zaidi Ismail yang juga bekas penolong jurulatih skuad elit mengetuai kemaraan itu yang aksinya bakal bersambung mulai pagi ini.

UiTM C akan menentang ADTEC Shah Alam sementara Pelapis Kelantan A bakal berentap dengan Port Dickson dalam satu lagi separuh akhir Zon Tengah namun keempat-empatnya sudah memastikan tiket ke separuh akhir peringkat antara zon di Shah Alam, pertengahan bulan depan.

Bagi kategori Bawah 15 Tahun, Sekolah Sukan Negeri Selangor Seksyen 11A Shah Alam yang disebut-sebut sebagai pilihan utama, mara ke separuh akhir Zon Tengah tetapi bakal berentap dengan lawan yang dianggap sepadan mereka, Sekolah Menengah Sri Kota A.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan