Harian Metro: Arena

sumber :-

Harian Metro: Arena


Janji lepas geram

Posted: 01 Oct 2011 09:32 AM PDT

LONDON: Pengurus Chelsea, Andre Villas-Boas mahu anak buahnya melupakan kekecewaan di Valencia, Rabu lalu dan mengekalkan tekanan ke atas pendahulu Liga Perdana Inggeris dengan kemenangan ke atas Bolton.

Skuad Blues keletihan selepas pulang dari Sepanyol akibat perjalanan yang sukar dan kecewa apabila bolos di saat akhir untuk pulang dengan hanya satu mata pada perlawanan yang dianggap paling mencabar di peringkat kumpulan.


Kunjungan ke Stadium Reebok pastinya tidak begitu sukar kerana pasukan bimbingan Owen Coyle mempamerkan aksi hambar sejak awal musim.

Villas-Boas kehilangan khidmat Fernando Torres yang digantung tiga perlawanan selepas dibuang padang ketika menewaskan Swansea hujung minggu lalu tetapi dengan kesediaan Didier Drogba untuk kembali beraksi dan Daniel Sturridge pula cuba menarik perhatian selepas bergelar pemain pinjaman lima bulan lalu, Chelsea kelihatan cukup yakin.


"Didier kini sudah cergas sepenuhnya," kata pengurus Chelsea itu.


"Dia tersenarai bersama pasukan untuk dua perlawanan lalu. Kami mahu memberinya peluang sebelum menentang Fulham tetapi ia mustahil kerana sebab tertentu begitu juga ketika menentang Swansea dan satu-satunya pilihan adalah menurunkannya pada akhir perlawanan.

"Dia bagaimanapun kini mempamerkan persembahan terbaik dan sedia untuk dipilih. Kami perlu memutuskan apa yang kami ingini mengikut strategi tetapi semua pemain bersemangat," katanya.


Manchester City dan Manchester United beraksi 24 jam sebelum itu dan Chelsea mungkin ketinggalan enam mata atau mungkin hanya tiga mata sebelum perlawanan ini bermula.

Villas-Boas bagaimanapun menegaskan, apapun keputusan dicapai dua kelab Manchester itu, persediaan pasukannya tetap sama.


"Tiada kaitan langsung. Jadual menetapkan ada yang bermain pada Sabtu dan bakinya keesokan hari. Kami mungkin ketinggalan enam mata atau berpeluang menyamakan kedudukan.


"Terpulang kepada anda untuk memilih perkara positif atau negatif. Ini perlawanan ketujuh, tiada sesuatu yang pelik.


"Kami memiliki masa rehat dua hari selepas aksi di Valencia yang memenatkan akibat penerbangan yang ditangguh. Apapun saya yakin seluruh pasukan ini akan bangkit dan mempamerkan persembahan terbaik," katanya lagi. - AFP

Ashton julang England

Posted: 01 Oct 2011 09:28 AM PDT

AUCKLAND: Tindakan Chris Ashton melayangkan badan di penjuru padang tiga minit sebelum permainan berakhir, mengesahkan tempat skuad ragbi England layak ke suku akhir Piala Dunia dengan kemenangan 16-12 ke atas Scotland.

Scotland beraksi dengan baik sepanjang perlawanan dan mendahului perlawanan hingga minit ke-78 apabila Ashton bijak mengambil kesempatan lambungan jauh yang dilakukan rakan sepasukan untuk menyempurnakan try tunggal perlawanan.


Flyhalf, Tony Flood menyempurnakan sepakan conversion untuk mengakhiri semangat melawan Scotland yang perlu menang dengan kelebihan lapan mata untuk melangkah ke suku akhir.

Pertembungan antara England dan Scotland adalah yang tertua dalam saingan ragbi antarabangsa dan kerap menghasilkan pertemuan yang menghiburkan.


England kini memenangi 69 daripada 129 perlawanan sejak 1871 dan berjaya menguasai kedua-dua pertemuan di pentas Piala Dunia, yang pertama mengalahkan Scotland, 9-6 di separuh akhir Piala Dunia 1991 di Twickenham.


Hasil kemenangan itu, England bakal bertemu Perancis di suku akhir. Meskipun Scotland mengutip mata bonus pada perlawanan ini, mereka mungkin terpaksa pulang awal kerana Argentina dijangka tidak berdepan masalah untuk membelasah Georgia pada perlawanan terakhir Kumpulan B, hari ini. - Reuters

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan