Harian Metro: Arena

sumber :-

Harian Metro: Arena


Zol tak mahu komen

Posted: 19 Dec 2011 08:10 AM PST

ANGIN kemelut dalam Kesatuan Olahraga Malaysia (KOM) berterusan biarpun presidennya, Datuk Seri Shahidan Kassim mengeluarkan kenyataan rasmi bahawa hanya beliau yang layak memberi komen kepada media.

Kelmarin, S Rajasegram yang berstatus ahli majlis KOM, tampil sekali lagi dengan memberi kenyataan berhubung kemelut dalaman KOM sekali gus menjadikan isu KOM terus hangat.


Berdasarkan rekod Rajasegram dalam kesatuan itu, Ketua Pengarah Majlis Sukan Negara (MSN), Datuk Zolkples Embong tidak mahu tampil memberi sebarang komen terhadap hak Rajasegram untuk bersuara.

"Rumah tangga mereka biar mereka uruskan. Presiden sudah mengeluarkan polisi jadi saya serah kepada kebijaksanaan presiden untuk menguruskan masalah ini.


"Saya tidak mahu masuk campur atau campur tangan lagi. Apa tindakan sepatutnya diambil oleh presiden itu terpulang kepadanya kerana ini bukan kali pertama Rajasegram tampil memberi komen," katanya. Rajasegram antara ahli kesatuan yang sering tampil untuk membidas segala kemelut yang melanda KOM justeru timbul persoalan siapa Rajasegram dalam KOM. Terdahulu satu kata sepakat dicapai ketika berlangsungnya mesyuarat Exco di Kangar, Sabtu lalu untuk membentuk "Jawatankuasa Imej" dalam usaha menjaga reputasi kesatuan itu daripada terus tercalar. Jawatankuasa itu akan menggubal garis panduan kepada anggota Majlis KOM serta atlet olahraga yang bernaung di bawah kesatuan mengenai perkara yang boleh dan tidak boleh diberitahu kepada media dan lanjutan daripada keputusan itu anggota majlis bersetuju hanya presiden yang boleh bercakap mengenai hal ehwal dalaman kesatuan dan larangan ini turut dikenakan terhadap Timbalan Presiden, Datuk Karim Ibrahim. Bagaimanapun, Rajasegram turus memberi komen dan selepas isu Noraseela Khalid, Rajasegram tampil mencabar bekas atlet negara Zaki Sadri yang dikatakan mengkritik pucuk pimpinan KOM untuk tampil bertanding dalam badan induk itu tahun depan.

Full content generated by Get Full RSS.

Eksperimen menjadi

Posted: 19 Dec 2011 07:55 AM PST

SKUAD Olimpik negara menamatkan siri jelajah di Sydney, Australia dengan cemerlang apabila menewaskan kelab Liga Australia (Liga-A), Central Coast Mariners FC 4-1 pada aksi persahabatan, semalam.

Pada perlawanan di padang Akademi Central Coast Mariners, Mingara itu, skuad kendalian Ong Kim Swee membuka tirai jaringan menerusi gol penyerang Ahmad Fakri Saarani di minit ke-13 selepas menolak masuk hantaran lintang Mohd Fandi Othman.


Bersambung babak kedua, Kim Swee membuat beberapa pertukaran dengan memasukkan penyerang Ahmad Hazwan Bakri dan A Thamil Arasu.

Ternyata percaturan itu membuahkan hasil dengan pemain Kuala Lumpur, Hazwan meledak dua gol pada minit ke-48 dan 60 manakala Thamil menjadikan kedudukan 4-0 menerusi jaringan di minit ke-71.


Pendahulu Liga-A, Mariners yang menurunkan enam pemain dari skuad utama dalam perlawanan itu berjaya meraih gol sagu hati selepas percubaan Ben Jerman di minit ke-85 menewaskan penjaga gol negara, Khairul Fahmi Che Mat.


Bagi Kim Swee, beliau berpuas hati dengan persembahan pemain kali ini selepas mereka mencatat kemenangan 3-0 ke atas Sydney FC pada aksi pertama sebelum tumpas 1-0 kepada Mariners dalam aksi terdahulu.

"Pemain bermain lebih baik berbanding ketika kita tewas 1-0 sebelum ini, banyak aspek positif kita dapat lihat terutama jentera serangan apabila penyerang Hazwan, Fakri dan Thamil berjaya menjaringkan gol," katanya.


Sementara itu, jurulatih Mariners, Graham Arnold memuji permainan yang ditunjukkan pemain skuad bawah 22 negara.

"Mereka mempamerkan permainan yang mengagumkan. Mereka masih muda dan jika terus dikekalkan dalam skuad ini dan terus diberikan pendedahan saya percaya mereka mempunyai masa depan yang baik," katanya.

Full content generated by Get Full RSS.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan