Utusan Online - Sukan

sumber :-

Utusan Online - Sukan


Hafiz kecundang

Posted:

Hafiz kecundang

Oleh NORZIE MOHD. KHASBI
norzie.khasbi@utusan.com.my


MUHAMMAD Hafiz Hashim menumpaskan pemain Hong Kong, Chan Yan Kit 21-11, 21-15 pada pusingan pertama tetapi tunduk 21-11, 15-21, 12-21 kepada Chou Tien Chen dari Taiwan pada Kejohanan All England di Birmingham, semalam.


KUALA LUMPUR - Sembilan tahun lalu, Muhammad Hafiz Hashim mengecapi detik paling gemilang dalam kariernya apabila dinobatkan sebagai perseorangan Malaysia pertama menjuarai kejuaraan All England selepas 37 tahun, pada usia 20 tahun.

Namun semalam, nasibnya berubah secara drastik apabila dia mengalami kekecewaan terbesar dalam kariernya dengan gagal melayakkan diri ke undian utama kejohanan badminton tertua di dunia itu buat kali pertama.

Selepas cemerlang memulakan kempen dengan menumpaskan pemain berpengalaman Hong Kong, Chan Yan Kit 21-11, 21-15 pada pusingan pertama kelayakan, Hafiz terpaksa akur dengan kekalahan 21-11, 15-21, 12-21 kepada Chou Tien Chen dari Taiwan pada pusingan kedua.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini atau ikuti Utusan Online selepas 6 petang untuk artikel penuh.

Kelantan lepas peluang

Posted:

Kelantan lepas peluang

Oleh MUHAMMAD DAYNE AZMIN
dayne.ghazali@utusan.com.my


Pemain Navibank Saigon, Edison Fonseca Pulgarin (tengah) diasak pemain pertahanan Kelantan, Nwaneri Obinna (kanan) dalam saingan Piala AFC di Stadium Nasional Bukit Jalil, di sini, semalam. - UTUSAN/hafiz johari


KUALA LUMPUR - Kelantan gagal mengikuti jejak Terengganu apabila sekadar seri tanpa jaringan dengan wakil dari Vietnam, Navibank Saigon dalam pertemuan pembukaan Kumpulan H Piala AFC di Stadium Nasional Bukit Jalil, semalam.

Walaupun diramalkan mampu meraih kemenangan, Kelantan yang membariskan keempat-empat pemain importnya termasuk Mohamad Ghaddar dan Antwi Dennis Agyare dilihat gagal memberikan persembahan cemerlang di samping ketumpulan penyudah menyebabkan Red Warriors sekadar terpaksa berpuas hati membawa pulang satu mata.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini atau ikuti Utusan Online selepas 6 petang untuk artikel penuh.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan