Utusan Online - Sukan

sumber :-

Utusan Online - Sukan


Nicol mampu bertahan lagi

Posted:

Nicol mampu bertahan lagi

Oleh TAN MING WAI
tan.mingwai@utusan.com.my


NICOL David (kiri) meluangkan masa beramah-mesra bersama ahli-ahli Kelab Skuasy Universiti Malaysia Terengganu dalam program bersamanya di Pusat Skuasy Nasional, Bukit Jalil, semalam. - UTUSAN/Ghazali Basri


KUALA LUMPUR - Berita buruk kepada semua pemain skuasy wanita, jaguh No. 1 dan juara dunia enam kali, Datuk Nicol David baru mencapai kemuncak prestasinya.

Ia dinyatakan jurulatih peribadi Nicol sendiri, Liz Irving yang menganggap ratu skuasy negara itu sedang menikmati tempoh terbaik dalam kariernya dan ia boleh berpanjangan untuk sekurang-kurangnya tempoh enam tahun lagi.

"Seseorang pemain biasanya mencapai kemuncaknya antara usia 28 hingga 34 tahun dan Nicol sedang menikmati tempoh tersebut.

"Meskipun sudah memenangi segala-galanya, saya boleh lihat Nicol masih belum menunjukkan sebarang tanda dia akan berundur dalam tempoh terdekat.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Kelantan tetap beri tentangan

Posted:

Kelantan tetap beri tentangan

Oleh YATIMIN ABDULLAH
utusankelantan@utusan.com.my


Bojan Hodak


KOTA BHARU - Selepas mencatat kemenangan 3-0, Kelantan tetap tidak akan memberi laluan mudah kepada KL SPA pada pertemuan suku akhir kedua Piala FA di Stadium Sultan Muhammed IV di sini, malam ini.

Kemenangan tersebut telah meletakkan The Red Warriors di landasan terbaik untuk mara ke pusingan separuh akhir, seterusnya memburu kejuaraan Piala FA 2012 selepas gagal dalam dua percubaan sebelum ini.

Jurulatih Kelantan, Bojan Hodak berkata, peluang beraksi di gelanggang sendiri mahu dimanfaatkan sebaik mungkin untuk mendapatkan jaringan awal bagi menjarakkan kedudukan.

"Kita tidak boleh mengambil mudah perlawanan ini. Dalam bola sepak apa sahaja boleh berlaku walaupun ketinggalan tidak mustahil mereka mampu bangkit untuk melakar kejutan dalam perlawanan ini.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan