Utusan Online - Sukan

sumber :-

Utusan Online - Sukan


Digantung 2 tahun 6 bulan

Posted:

Digantung 2 tahun 6 bulan

Oleh ABDUL HAFIZ AHMAD dan MUHAMMAD DAYNE AZMIN
sukan@utusan.com.my


Annuar Musa bercakap di hadapan penyokong-penyokongnya dengan menggunakan alat pembesar suara selepas memberi keterangan di Wisma FAM Kelana Jaya, semalam. - UTUSAN/MOHD AZIM ABD RAHMAN


PETALING JAYA - Tan Sri Annuar Musa digantung dua tahun setengah daripada menjalankan tugas sebagai Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) mahupun Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), berkuat kuasa serta-merta setelah didapati bersalah membuat kenyataan media tanpa izin dan melanggar arahan mesyuarat Jawatankuasa Eksekutif (Exco), 4 Februari lalu.

Hukuman oleh Jawatankuasa Tatatertib FAM yang dianggotai lapan orang selepas mesyuarat lebih tiga jam di Wisma FAM, Kelana Jaya, semalam itu dijalankan secara berturutan dengan bekas Menteri Belia dan Sukan itu turut tidak dibenarkan membuat rayuan terhadap keputusan tersebut.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

Tidak salah tanding Presiden

Posted:

Tidak salah tanding Presiden

Oleh Norzie Mohd. Khasbi
norzie.khasbi@utusan.com.my


Razali Ibrahim bersalam dengan Nordin Ibrahim (kanan) selepas penyerahan sijil halal Jakim di kafetaria MSN, Bukit Jalil, semalam. - UTUSAN/AMIN FARIJ HASAN


KUALA LUMPUR - Persatuan sukan tidak pernah rosak kerana diterajui oleh golongan istana mahu pun ahli politik tetapi ia selalunya rosak disebabkan ahli mereka sendiri yang bermain politik.

Justeru, kemunculan Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim untuk bertanding jawatan Presiden Kesatuan Olahraga Malaysia (KOM) tidak ada salahnya.

Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Razali Ibrahim ketika ditanya mengenai kehadiran Tunku Ismail sebagai calon baru Presiden KOM berkata: "Banyak persatuan sukan yang diterajui oleh kerabat diraja atau ahli politik mempunyai rekod yang lebih baik daripada yang dikendalikan oleh orang biasa.

...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan