Harian Metro: Arena

sumber :-

Harian Metro: Arena


Afiq tarik perhatian

Posted: 26 Aug 2012 09:20 AM PDT

DUA jaringan sudah memadai buat pemain pinjaman, Mohd Afiq Azmi untuk menarik perhatian penyokong Red Warriors malah melalui dua jaringan itu, Kelantan berjaya meraih tiga mata pertama selepas menang tipis 2-1 ke atas Kedah dalam saingan Piala Malaysia di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu, kelmarin.

Mohd Afiq yang dipinjam dari pasukan Kuala Lumpur mempunyai peluang untuk menyerlah bersama Red Warriors selepas muncul wira dalam memastikan pasukannya tidak kecundang di gelanggang sendiri.


Mohd Afiq berkata, dua jaringan yang dilakukan adalah hasil kerjasama sepasukan namun mengakui jaringan itu memberi motivasi kepadanya untuk beraksi lebih cemerlang.

Pemain berusia 23 tahun berasal dari Kangar, Perlis itu berkata, peluang yang diberikan ketua jurulatih, Bojan Hodak digunakan sepenuhnya bagi membalas kepercayaan sekali gus membantu pasukan meraih tiga mata pertama selepas dua perlawanan.


"Saya gembira kerana bersama pasukan kuat malah jaringan yang dihasilkan juga melalui bantuan rakan sepasukan dan ia juga menjadi penyuntik semangat untuk beraksi lebih baik.


"Terima kasih kepada jurulatih kerana memberi kepercayaan kepada saya untuk beraksi malam ini (kelmarin) dan saya juga tidak mensia-siakan peluang yang diberikan," katanya.

Sebelum ini Mohd Afiq juga mempamer aksi memukau selepas meledak empat jaringan dalam dua perlawanan persahabatan dengan pasukan kelab dari Thailand, Pattani FC (tiga jaringan) dan T-Team (satu jaringan) bulan lalu.


Berikutan itu, kemampuan Mohd Afiq mula menjadi perhatian peminat fanatik Red Warriors malah ramai penyokong gergasi Pantai Timur itu mahu pemain itu kekal bersama pasukan untuk musim seterusnya.

Sementara itu Hodak berkata, beliau berpuas hati dengan keputusan perlawanan namun masih ada kelemahan yang perlu dibaiki sebelum berdepan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) esok.


"Saya puas hati namun masih ada kelemahan. Kami pasukan juara dan saya masih yakin kami mempunyai harapan untuk mara ke peringkat seterusnya," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 27/08/2012


Perlis bersedia

Posted: 26 Aug 2012 09:16 AM PDT

PERLIS yang bakal menjadi tuan rumah Sukan Malaysia (Sukma) ke-17 pada 2014 yakin mampu menjayakan temasya sukan itu dengan cemerlang biarpun ada pihak yang ragu-ragu dengan keupayaannya dalam menyediakan infrastruktur sukan dan penginapan di negeri itu.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Md Isa Sabu (gambar) berkata, kerajaan negeri akan berusaha memastikan temasya sukan terbesar di negara ini berjalan lancar dan ia adalah antara cabaran yang bakal dihadapi.


Katanya, selain memastikan penganjuran temasya sukan itu sebagai yang terbaik, Perlis juga perlu menyediakan pasukan atau barisan atlit terbaik serta mantap menjelang kejohanan dwi tahunan itu pada 2014.

"Saya menaruh harapan tinggi supaya setiap atlet Perlis yang bakal menggalas cabaran pada temasya itu nanti dapat memanfaatkan segala kelebihan beraksi di gelanggang sendiri untuk memungut sebanyak mungkin pingat," katanya.


Menurutnya, bermula hujung tahun ini, seluruh negeri perlu disemarakkan dengan kegiatan sukan yang menjurus kepada persiapan menghadapi Sukma ke-17 itu.


Mengulas mengenai kebimbangan pelbagai pihak terhadap penginapan untuk 10,000 atlet, pegawai dan penyokong yang bakal hadir, beliau berkata, Perlis dijangka tidak berdepan masalah untuk menyedia segala kemudahan penginapan.

"Bagi saya, atlet dan mereka yang terbabit dengan sukan dwitahunan itu tidak perlu menginap di luar Perlis (negeri lain) dengan alasan Perlis tidak cukup bilik penginapan," katanya.


Beliau berkata, sebagai tuan rumah, Perlis juga perlu memastikan penginapan atlet hanya di negeri itu, begitu juga dengan acara-acara sukan yang bakal dipertandingkan pada temasya itu.

Artikel ini disiarkan pada : 27/08/2012


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan