Harian Metro: Arena

sumber :-

Harian Metro: Arena


Rancang kahwin

Posted: 27 Aug 2012 10:44 AM PDT

BEKAS pemain nombor satu dunia Datuk Lee Chong Wei bakal mengikut jejak langkah Lin Dan yang akan melangsungkan perkahwinan selepas merancang menamatkan zaman bujangnya tahun depan.

Pemain yang kini berada di ranking kedua dunia bakal mengahwini bekas ratu badminton negara Wong Mew Choo, meskipun pernah berpisah.


Begitupun Chong Wei belum menetapkan tarikh dan tempat melangsungkan perkahwinan.

"Mungkin saya akan berhenti bermain tahun depan kerana tiada kejohanan besar dan mahu merancang perkahwinan. Saya tidak lagi muda seperti dulu," kata Chong Wei.


Mew Choo, 29, kini bergelar jurulatih di Sekolah Sukan Bukit Jalil (SSBJ) selepas bersara sebagai pemain tahun lalu.


"Kami saling mengenali sejak sekian lama. Ada kalanya berdepan situasi sukar dan bahagia, itulah hubungan kami kerana saya fokus kepada kerjaya dan salah faham sering berlaku," kata Chong Wei mengulas mengenai kisah cintanya dengan Mew Choo yang pernah terputus sekitar 2009, ketika dia menjalani latihan di Korea Selatan. -Bernama

Artikel ini disiarkan pada : 28/08/2012


Sathia tolak andaian

Posted: 27 Aug 2012 10:41 AM PDT

JURULATIH Angkatan Tentera Malaysia (ATM), B Sathianathan menolak andaian beliau memiliki kelebihan untuk mengatasi pasukan yang dibentuknya sebelum ini, Kelantan apabila mereka bertemu dalam perlawanan Kumpulan B Piala Malaysia malam ini.

Jurulatih berusia 54 tahun itu dianggap individu penting dalam pembentukan pasukan Kelantan bermula pada 2009 dan setahun kemudian menuai hasil membawa pulang Piala Malaysia buat kali pertama ke Kota Bharu.


Selepas jodohnya bersama The Red Warriors hanya bertahan sehingga 2011, beliau kini hadir bersama skuad 'serba baru' ATM yang mampu menghadirkan ancaman buat Kelantan dalam kempen kali ini.

Hampir semua pemain utama Kelantan ketika di bawah kendaliannya kini masih beraksi dan beliau sudah pasti tahu mengenai rahsia kekuatan dan kelemahan pasukan juara Liga Super itu apabila membuat perhitungan di Stadium Majlis Perbandaran Selayang.


"Bagi saya ini bukan satu kelebihan, mereka juga tahu cara saya, apa yang saya ajar sama dengan apa yang saya gunakan dengan ATM, kedua-dua pasukan ada kelebihan. Bagi saya pasukan mana yang mendapat rentak lebih awal, mereka mempunyai peluang untuk menang perlawanan esok (malam ini)," katanya.


Biarpun sudah mencatat dua kemenangan berturut-turut mengatasi Kedah 2-0 dan Terengganu 2-1, Sathianathan masih belum mahu mendabik dada kerana baginya, laluan untuk melepasi Kumpulan Maut ini masih terbuka.

"Pasukan saya akan bertemu gergasi bola sepak Malaysia Kelantan yang saya bentuk pada 2010. Mereka ini mempunyai keserasian yang baik sedangkan pasukan saya masih 'muda'. Kami menghormati mereka tapi kami tidak takut.


"Kemenangan ke atas Kelantan belum menjamin untuk kami layak ke suku akhir tapi ia akan memudahkan kerja kami," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 28/08/2012


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan