Berita Harian: Sukan

sumber :-

Berita Harian: Sukan


Malam bersejarah!

Posted: 19 Oct 2012 01:48 PM PDT

Final Piala Malaysia 2012, Stadium Shah Alam, 8.45 malam ini

Pentas Gladiators, Red Worriors - Masa terbaik buat Tentera cipta sejarah selepas 46 tahun menunggu, namun peluang itu mungkin disekat Kelantan yang turut mahu merangkul kejuaraan trebel musim ini pada final Piala Malaysia, malam ini.

Dapatkan naskhah BH hari ini untuk berita lanjut atau muat turun versi digital di http://subscription.nstp.com.my/


Tuah litar basah buat Hafizh

Posted: 19 Oct 2012 01:37 PM PDT

Tuah litar basah buat Hafizh
'Terkejut dan gembira kerana saya tak pernah lakukan sebelum ini'
'Terkejut dan gembira kerana saya tak pernah lakukan sebelum' Sepang: Beraksi atas litar basah memberi kelebihan buat pelumba waildcard negara, Hafizh Syahrin Abdullah (kanan) apabila menguasai sesi latihan bebas kedua Moto 2 di Litar Antarabangsa Sepang (SIC) semalam.
Ketika ramai pemerhati terarah kepada pelumba handalan dunia lain, Hafizh yang menunggang jentera FTR mencuri perhatian selepas catatan 2 minit 13.493 saat dilakukan pada pusingan ketiga berjaya meletakkannya di kedudukan teratas carta pelumba pada sesi latihan bebas kedua.

Saya tak kisah

"Strategi saya adalah untuk keluar awal daripada pelumba lain dan ada melakukan sedikit penambahbaikan pada jentera. Ia berhasil. Memang terkejut dan gembira kerana saya tidak pernah melakukannya pada sebelum ini.

"Saya tidak kisah mengenai cuaca pada hari perlumbaan nanti tetapi saya harap perlumbaan dapat berlangsung dalam keadaan litar basah kerana saya juga lebih gemar untuk beraksi dalam hujan," katanya yang digelar sebagai Pescao (ikan kecil) kerana kemampuannya beraksi baik ketika dalam keadaan litar basah.
Berdasarkan prestasi baiknya dalam keadaan litar basah, Hafizh kini menaruh harapan supaya perlumbaan sebenar, Ahad ini juga akan berlangsung dalam keadaan sama.

"Sudah pasti pasukan lain juga akan melakukan selarasan terbaik. Namun kejayaan ini memberi lebih keyakinan kepada saya untuk cuba mendapatkan keputusan lebih baik pada perlumbaan sebenar nanti," katanya yang meletakkan sasaran lima terbaik sekiranya perlumbaan berlangsung dalam cuaca hujan.

Bagaimanapun, kesemua pelumba merekodkan catatan lebih baik pada sesi pertama dengan pelumba Tuenti Movil HP 40, Pol Espargaro mencatatkan masa terpantas, selepas mencatatkan masa 2: 08.01.5s.

Hafizh berada di kedudukan ke-24 dengan catatan masa terbaik, 2: 09.76s.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan