Utusan Online - Sukan

sumber :-

Utusan Online - Sukan


UMNO Tanah Merah edar tiket Piala FA hari ini

Posted: 24 Jun 2013 06:09 PM PDT

KUALA LUMPUR 25 Jun - UMNO Bahagian Tanah Merah akan mengedarkan secara percuma 4,000 tiket perlawanan akhir Piala FA antara Kelantan dan Johor Darul Takzim mulai hari ini.

Ketuanya, Datuk Ikmal Hisham Abd. Aziz berkata, tiket bagi menyaksikan perlawanan yang akan diadakan di Stadium Bukit Jalil pada Sabtu ini boleh diperolehi di Perodua Noble Twin (M) Sdn Bhd di Jalan Jelatek, Kuala Lumpur (bersebelahan LRT Jalan Jelatek) mulai pukul 10 pagi hingga 9 malam berdasarkan konsep siapa cepat dia dapat.

Beliau berkata, pemberian tiket itu sebagai penghargaan kepada anak-anak Tanah Merah khususnya penyokong Barisan Nasional (BN) yang memastikan parti itu memenangi kerusi Parlimen tersebut pada Pilihan Raya Umum Ke-13 lalu.

Selain itu, saya berharap pemberian tiket ini bukan sahaja memberi peluang kepada mereka menyaksikan perlawanan hebat tersebut tetapi juga membangkitkan semangat untuk memberi sokongan tidak berbelah bahagi kepada pasukan Red Warriors," katanya.

Menurut Ikmal Hisham, pemberian tiket berkenaan dilakukan melalui kerjasama Persatuan Anak-Anak Tanah Merah Di Perantauan (PERTAMA) dan Persatuan Mahasiswa Tanah Merah (PERMATA).

Katanya, sebarang pertanyaan boleh menghubungi Akmal di talian 013-2074241 atau 03-42577009. - UTUSAN

Ahli exco isi kerusi panas FAM?

Posted: 24 Jun 2013 11:43 AM PDT

Azzuddin Ahmad (dua dari kiri) pada sidang akhbar taklimat Liga Malaysia musim lalu bersama Hamidin (dua dari kanan) dan Penolong Setiausaha Agung FAM, Datuk Ahmad Fuad Daud (kiri) pada Disember 2011.

KUALA LUMPUR - Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) Datuk Azzuddin Ahmad secara rasmi dilantik sebagai Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak ASEAN (AFF) berkuat kuasa mulai 1 Julai ini.

Dalam satu kenyataan semalam, Azzuddin berkata, beliau menerima surat pelantikan tersebut bagi menggantikan bekas Setiausaha Agung badan induk itu, Datuk Seri Paul Mony Samuel, daripada Presiden AFF Sultan Ahmad Shah semalam.

Beliau turut merakamkan penghargaan kepada media yang telah memberi kerjasama dan bantuan kepadanya terutama dari segi liputan sukan bola sepak negara sejak menjawat jawatan Setiausaha Agung FAM pada 17 September 2007.

"Saya mengambil iktibar daripada semua kritikan yang membina dan menerima semua kritikan negatif dengan hakikat bahawa dalam apa jua isu wujudnya pendapat dan fahaman yang berlainan.

"Seterusnya, saya memohon ribuan maaf sekiranya dalam (memegang) jawatan Setiausaha Agung FAM, saya terkasar bahasa dan tersalah laku terhadap mana-mana pihak," katanya yang berharap mendapat kerjasama dan bantuan semua pihak dalam jawatan baharunya kelak.

Sepanjang berkhidmat di FAM, Azzuddin pernah memegang beberapa jawatan penting badan induk bola sepak negara itu, antaranya sebagai Anggota Jawatankuasa Bebas dari 2000 hingga 2006, Pengerusi Jawatankuasa Disiplin (2001-2004) dan Pengerusi Jawatankuasa Pengadil (April-September 2006).

Sebelum ini, Naib Presiden FAM Datuk Hamidin Mohd Amin disebut-sebut sebagai calon pilihan dan dikaitkan dengan 'kerusi panas' yang akan ditinggalkan Azzuddin itu.

Namun, sehingga kini belum ada pengesahan daripada FAM berhubung perkara itu.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan