Berita Harian: Sukan

sumber :-

Berita Harian: Sukan


Salah besar!

Posted: 29 Mar 2012 12:03 PM PDT

PRESIDEN Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Sultan Ahmad Shah memberi bayangan betapa Tan Sri Annuar Musa sudah 'terjebak dalam bahaya' apabila menyifatkan tindakan mengkritik prestasi skuad negara itu satu kesalahan yang amat besar.

Beliau menekankan tindakan Timbalan Presiden badan induk itu sudah melanggar Statut FAM dan perlu berdepan Jawatankuasa Tatatertib FAM, Rabu ini.

Bila kita buat satu benda yang bodoh, yang menyalahi undang-undang, kita kena berhadapan dengan tindakan itu. - Sultan Ahmad Shah, Presiden FAM

Annuar pula membalas dia bersedia menerima sebarang hukuman dengan tangan terbuka.

Komen Anda

Terima kasih diatas penyertaan anda. Berita Harian berhak untuk tidak memaparkan sebarang komen yang menyentuh isu-isu sensitif dan yang berbentuk iklan komersial. Alamat IP anda akan direkodkan dan mungkin digunakan untuk menghalang penghantaran komen seterusnya jika melanggar peraturan yang ditetapkan.

Senarai komen

zani ismael

Sampai bile pun bola sepak Malaysia tak akan maju..skuad Olimpik ape yg nk di banggakan..

hati malaya

kami semua da muak dgn sikap FAM...sudah2lah..smua pemimpin y bgus dicantas oleh FAM...Karl heinz weigang, datuk ahmad basri n skrang tan sri anuar musa plak...aku ni selangor fan, tp aku tetap sokong TSAM coz dia mmg tbukti bagus utk bola sepak negara..da 25thn kerabat dok pegang FAM udah2 la tu..kami smua da muak dgn politik bola negara...elok swasta kan je FAM ni...

fendi

silap besar bile semua ajk tertinggi fam x letak jawatan...

anak melayu

selagi bola di politikkan, selagi itulah benda2 mcm ni terjadi...

mat Goyang

Rajagopal sila undur diri la, banyak lagi jurulatih yg berkemampuan membina pasukan bolasepak malaysia, tengok Filipina dah mula pandai bermain bolasepak , seperti india dan laos, malaysia pula makin turun ranking, rakyat pula mula berbicara tentang bolasepak malaysia dimana saja, sampai budak kecik pun pandai menilai...

Nyampah

FAM oh FAM...betul la kata anuar tu..kalau setakat lawan pasukan negeripun asyik seri, macam mana nak pertahan piala AFF. Jauh panggang dari api. Hidup TSAM.

Kepada yang komen di ucapkan syabas kerana rakyat Malaysia nampak FAM ni dah kena Rombak, EPL boleh ditegur, FIFA boleh ditegur, FAM pulak tak boleh ditegur, lama kelamaan Rakyat Mula meluat dengan FAm, jadi FAM terimalah teguran untuk membina bolasepak

aminslama

saya rasa x adil kalau setiausaha & presiden saja yg kebal drp kena tindakan jika kritik FAM,x professional langsung pentadbiran FAM...open minded sikit....kritik utk membina /pandangan pun kena ambil tindakan...x kemana bola sepak m'sia kalau begini...brovo Spain

hci

yg x munasabahnye "KESALAHAN YG TSAM BUAT ADLH AMAT BESAR" ...besar manenye?? sape yg kata besar mcn tu tuan presiden?? lu tengok n fikir sendiri la...

new generation

politik + sukan,nie la jadinya. Harimau Malaya tak ke mana,kat Asia pun susah nak julang piala.peminat kecewa,mainan macam budak tadika. FAM hala tuju entah ke mana,bicara sikit dah panas telinga. Kami nak tengok Malaysia di piala dunia,bukan di padang sekolah. harap dengar apa yang di bicara,moga jumpa jalan penyelesaian. kalau tak jumpa juga,baik duduk kat rumah minum kopi,mungkin orang lain ada penyelesaiannya. Teguran untuk membina,supaya malaysia di lihat di mata dunia,juga di piala dunia. HIDUP MALAYSIA!

neutral 1

Terima saja hakikat kemajuan bolasepak malaysia stakat mana. Pi Mai Pi Mai Tang tu. Kalau nak kritik pun tak boleh bila nak maju, kalau kejayaan Piala Suzuki di bangga sampai cuti umum satu malaysia. Taraf bolasepak Malaya makin merundum (Tak ada kelibat pemain Swak & Sabah) Semua yang terlibat patut undur, Beri peluang kpd orang yang ada pengetahuan bolasepak.

tambangtaragang

mengikut amalan profesional kalau nak ktitik mestilah mengikut saluran yang betul,kemukakan komen sewaktu mesyuarat ke, buat senarai komen dan cadangkan langkah-langkah penambahbaikan secara terperinci, kalau nak komen sampai " orang bukit" macam kami pun tau,memalukan kami yang menggemari bola sepak, bertindaklah secara berhemah, jangan nak asyik cari glamour saja.(Tak rela piala AFF jatuh ke tangan om-om...)

kuba rabit

knape timbalan presiden je yang dihadapkan ke jk disiplin..??? knape s/u agong fam tidak dihadapkan sama.. beliau juga mengkritik skuad olimpik secara terbuka.. asal je drpd kelantan semua x puas hati.. knape tkt dgn tan sri sampai kena dihadapkan ke jk disiplin... cuba tgk kelantan.. bola sepak kelantan naik sbb tan sri ambil alih.. mungkin tan sri patut menjadi presiden fam...

Big Daddy

Bolsepak malaysia takkan kemana,apalagi nak masuk Piala dunia,Hjauh pangang dari api...seratus tahun lagi tak mungin.
kalau FAM tak boleh & tegur & orang yang menegur.Tengok EPL semua kritikan & teguran di trima.Itu BARU PRO...bukan macam FAM.Bagus tengok liga tempatan je...tak buang duit beli ticket .

age

FAM x boleh ditegor sikit,dlm bidan sukan kita mesti terima tegoran yg membina ,,i rasa annuar x bersalah dlm hal ini,kalu org dah nampak kelemahan kita kita perbaikinya,ini tak fam nak jatuh hukuman pula org yg menegor kelemahannya,kalu tegor dlm bilik meating siapa yg tahu cerita,hanya yg dok semeja yg tahu,,macam mana sukan kat negara kita nak maju kalu macam ni

Big Daddy

Bolsepak malaysia takkan kemana,apalagi nak masuk Piala dunia,Hjauh pangang dari api...seratus tahun lagi tak mungin.
kalau FAM tak boleh & tegur & orang yang menegur.Tengok EPL semua kritikan & teguran di trima.Itu BARU PRO...bukan macam FAM.Bagus tengok liga tempatan je...tak buang duit beli ticket .

Abdul Ghafar Othman

Isu ketidakpuasan hati atas prestasi jurulatih sering menjadi isu dlm dunia sukan malaysia..persatuan sukan mengharapkan jurulatih yg di lantik menjelmakan keajaiban dlm masa yg singkat. Kita lihat jurulatih terkenal dunia..mereka menjelmakan keajaiban dlm tempoh masa yg lama. Kontrak mereka bukan 1 atau 2 tahun tapi lebih dari itu. Jadilah jgnlah membazir wang menukar ganti jurulatih sesuka hai. Biar jurulatih mengenal pemain dan mengatur strategi dan mencari salah jurulatih.

Tak leh tegur

Nampaknya melopong la kita nak jadi juara dan mempertahankan Piala AFF Suzuki tahun ni !...

Abdul Jalil

Berkaitan bola sepak Malaysia.Saya tidak baca apa yang Tan Sri Anuar Musa cakap,jadi saya tidak dapat komen isu tersebut.Namun apabila menonton bola diTV,tempat duduk stadium kosong,siapa patut disalahkan,mungkin FAM.Amat memalukan bila menonton bola sepat diTV dengan stadium kosong.Saya syorkan pehak TV memilih stadium yang penuh saja apabila membuat siaran langsung.Kedua,jadual perlawanan yang saya kata tunggang langgang.Saya tidak tahu hari apa nak tunggu didepan TV untuk menonton bola.Kadang kadang hari Sabtu ketika RTM mempunyai jadual sendiri,siaran langsung dibatalkan begitu saja tanpa ada siaran tertunda.FAM harus kaji balik pemberian hak siaran kepada RTM unruk membuat siaran langsung.Jadual bolah sepak harus ada dua hari saja iaitu hari Rabu dan hari Sabtu.Hanya dua hari ini saja yang sesuai bagi perlawanan bolasepak tidak kira status negeri negeri tersebut cuti hari apa.Semua jadual Liga Perdana,Liga Supar dan Liga FAM harus bermain dikedua dua hari tersebut.Ketiga,pemilihan para pemain untuk mewakili Malaysia harus teliti.Bukan semua pemain boleh mewakili Malaysia diperingkat antarabangsa.Diperingkat Liga Super memang mereka handal tetapi diperingkat antarabangsa badan pemain yang dilihat gagah mula menjadi kerdil ketika berdepan dengan pasukan dari Negara Arab.Cuba ikhtiar cari pemain yang ketinggian mereka lebeh 6 kaki baru dikira layak untuk wakil Malaysia.Saya kira tidak susah untuk mencari mereka.Pergi keseluruh pelusuk negara,dikampung kampung mungkin akan jumpa remaja remaja yang tinggi dan asah bakat mereka.Ketetapan harus dibuat,jika tinggi kurang dari 6 kaki,mereka dikira tidak layak untuk wakil Malaysia.Saya kira FAM harus membuka mata dan hati,harus membuka minda,harus memberi orang ramai peluang memberi pandangan mereka melalui saluran saluran diluar FAM dan yang paling penting harus bersedia menerima pandangan pandangan dari orang ramai dengan hati terbuka tanpa ada sekatan,tanpa sebarang keraguan bahawa orang ramai harus diberi peluang membantu menaiakan kembali bolasepak Malaysia.Dan akhir sekali saya menjunjung kaseh dan mohon seribu kemaafan agar Tuanku Sultan Pahang berundur secara hormat ketika bolasepak Malaysia dilanda kemerosotan yang amat sangat dan memberi peluang orang muda yang bukan dari kalangan istana menarajui FAM,agar pehak pehak Ahli Ahli Majlis FAM dapat berbincang dengan lebeh terbuka lagi.Bukanya Ahli Ahli Majlis ini tidak boleh berbincang dengan Tuanku,namun mereka merasa terhalang untuk bersuara dengan Tuanku dengan bebas,kerana takut derhaka,mereka lebeh baik diam dan setuju saja apa apa perkara yang dibangkitkan.Semoga tulisan ini diberi sadikit ruang untuk kita bincang bersama.Ampun Tuanku.

man

fam insaf dan berubahlah jika ingin dilihat masih relevan sebagai badan induk bolasepak Malaysia.jika tidak ada baiknya dibubarkan saja.

libau

kalau begini sikap FAM..takkan ke mana bolasepak malaysia. Timbalan presiden tak boleh kritik pasukannya sendiri..hairan...kebal dari kereta kebal...

theanswer

sbb tu respek dgn safee sbb die keluar dri arena bola sepak tempatan..carik pengalaman luar wpun sekejap. duduk terperuk bwh fam tah hape2 nnti. tgk la start dlu2..mane kekal lame dlm skuad negara.

Jimmy Awang

keluar saja dari FAM baru boleh kritik habis, ini kritik rumah sendiri.....

teruna manja 76

Selagi mentaliti JK FAM, Sec. FAM & Presiden FAM yang obselete masih ditakuk yang lama, hancurlah harapan 25 Juta rakyat msia untuk melihat perubahan bola sepak negara kita. Sejak dia berkuasa, ranking kita jatuh teruk... lah ni, tunduk kat Singapore.... selagi dia berada dikayangan, Harimau Malaya menjadi Kucing Malaya... seperti desakan Ultras yang cintakan Bolasepak negara Malaysia ini, Presiden FAM- Sila Letak Jawatan... Kpd Tan Sri Anuar Musa, we salute you.

jit

bagilah orang biasa jadi presiden agar ajk tidak kekok bagi pandangan. perkataan salah besar tak tepat digunakan.

mohd hamdan

Biarla FAM diterajui oleh mereka yang faham ttg bola sepak bukan ahli politik atau kerabat diraja...bagila kpd mereka yang faham ttg bola sepak bkn faham ttg politik....kita tgk spt negara eropah, hny mereka yg berlatarbelakangkan bola sepak yg memegang jawatan....bila mau ubah nie...

hci

BETUL KATA ROTI PLANTA....BGMANA KITA MINTAK (BUKAN USUL)..MINTAK TERUS UTK TUAN PRESIDEN FAM, AL-SULTAN & ANAKANDANYA SPYA BERUNDUR DARI FAM...DAH LBH 25 TH KAN? TAK MBANGUN BOLASEPAK MSIA..KALU BOLEH JANGAN ADE SISTEM MONARKI DLM ORGANISASI FAM/SEANGKATAN DGNNYA....MINTAK TOLONG SGT100000000X.......

tajuddin

aku rasa ramai yg salah faham. annuar boleh kritik. dia memang leh kritik TETAPI kritik semasa mesyuarat mingguan atau bulanan atau agong. hanya presiden aja leh kritik secara terbuka melalui media. orang ramai yg takde kaitan ngan FAM boleh kritik. nak kritik dan buat 30 minit dokumentari dlm TV pon boleh asalkan kesemua documentor itu bukan ahli FAM. wartawan, blogger dan sebagainya yg bukan ahli FAM boleh kritik secara terbuka. Hanya ahli2 FAM sama ada bergaji atau berelaun atau sukarelawan shj tidak dibenarkan mengkritik pasukan kebangsaan SECARA TERBUKA di MEDIA. kalau dia kritik seolah2 dah bypass ketua daaa... biar ketua aja yg ada hak utk mengkritik di media walaupun ulasan kritikan itu dibuat bersama didalam mesyuarat FAM.

Tawau Mari

kenapa FAM tidak pernah beri 10 sebab kalau pasukan negara di kritik? munasabah sangat kah sebab yang ada kalau tidak boleh di kritik?

warisan

Hebat sangat ke FAM.... dah berapa kali jura piala dunia?... dah berapa kali dapat pingat emas olimpik?
KAlau x leh tegur... jangan main bolalah .... pakat2 main guli n getah para ajelah n masuk dalam acara olimpik dan piala dunia.

kakarot

ni la masalahnya kalau org politik pegang jwtn sukan. main sedap rasa je bercakap..!

Man Laksa

sama2 tengok piala AFF nanti.....

xxx

Wahai yg berkepentingan dlm fam jgn lah ambk kesempatan keatas isu ini....anuar tu just komen je tp yg korang tu yg lebih2 jolok presiden. ....hang ni giler sgt nk jg timb. Presiden ke....hang ambk lah semua jawatan dlm fam tuhh...dgn jwt pak guard skali hang ambk.....

zakaria musa

Besar ke salah TAM ? ha.ha.ha.h....Hidup !TAM We always support you...

dollah123

buka pekung kat dada wat pe...hentam je!

hamba Allah

"Bila kita buat satu benda yang bodoh, yang menyalahi undang-undang, kita kena berhadapan dengan tindakan itu. - Sultan Ahmad Shah, Presiden FAM"

peminat kedah

dulu aruah dato basri depa pekena lani tan sri anuar musa depa pekena dia.....yg bleh cari makan kat FAM cuma pegawai pak turut n YES bos ja leh tahan.....so renung2kan n selamat beramal.....selagi tak turun owg pahang owg negeri lain tak leh bagi komen....

peminat fam

Rasenya kita kena tapis halus untuk jadi coach nanti makan diri. contoh ni betul-betul makan diri. Itu annuar nanti lagi besar sanggup dikerjakan.

Yo Yo

FAM perlu terima semua teguran bagi menaikkan mutu bolasepak negara, kalau komen sikit pun tak boleh, nampak gayanya sampai kiamat pun Malaysia jadi jaguh Estet

Kaya

Skuad Kebangsaan indah khabar dari rupa.Main dengan Filiphina pun seri 1-1,Sarawak 1-1.Dibelasah Australia 5-0.Betul lah kata Anwar tu.Kami rakyat Sabah dan Sarawak,tumpang simpati ja.Maklumlah HARIMAU MALAYA,TAK ADA KAITAN DENGAN KAMI.kAMI TUMPANG NEGARA mALAYSIA JA.

FArM

Huh! kritik dikira kesalahan besar?? Buat benda bodoh lak tu? so benda cerdiknya apa? tengok jer FAM tadbir, corot pun x pa. letih la mcm nih.

Arsenal

dah mangli dengan bola sepak malaysia ne, macam ayam je mainnya..

insaf diri

kalau begini sikap kita, tahap bola sepak kita tak akan maju sampai bila bila pun. Setiap kritikan adalah dengan niat untuk membangun dan supaya boleh berubah menuju kearah kemajuan, khasnya bola sepak. Saya percaya dan amat amat yakin Bola sepak Malaysia tahapnya tak akan berubah, tak akan berubah sampai bila bila. Taraf dan skill pemain saya rasa tak banyak beza dengan negara lain yang maju dalam bola sepak. tapi politik pengurusan amat jauh bezanya. fikir fikirlah sendiri.

tuanridzuan8455

JK disiplin FAM, sila buat keputusan yang tepat!!! Keputusan anda akan jadi bahan sejarah. Jangan sampai ia dijadikan contoh yang tidak baik pada masa akan datang. Siapa Jawatankuasanya????? Eih..eih..eih

Pemerhati Pantai Timur

bukan x boleh tegur...tapi jk kene tegur melalui prosedur dia....bukan secara umum di media dll....peminat/orang ramai terserah lah...

kaujerlahyangbetul

Maliq>>Sikap kau nie cam hampeh...Kalu ada benda x betul, kena tegurlah..nie cerita pasal skuad kebangsaan...x ada maner pasal rumahtangga ker cerita kelambu ker....hak peminat camner kalu camtu..?

skyGun

Jangan pikir bl dah jd juara SUKAN SEA, jadi JUARA PIALA AFF dah kira bagus.team negara lain dah maju jauh dah.sebab mereka maju....persatuan sukan mereka juga ikut maju dah lebih profesional.KRITIKAN NEGARA MEREKA LEBIH TERBUKA.SEBAB TU DAH MASUK OLIMPIK DAN PIALA DUNIA.kalau beginilah persatuan malaysia....sampai anak cucu kita 5, 6 generasi pun takkan dapat tgk team malaysia main kat olimpik atau piala dunia.

Blake Pare

Tuanku Sultan Pahang...cukup2 lah tu ! Bagi lah orang lain tadbir FAM pulak. Kita mahu idea dan pemimpin baru yang kreatif dan result oreanted. Dah abis masa ampu sana sini. Sejarah boleh kita tengok. Kita mahu FAM yang fresh dgn management yang dinamik !

Montirik

Xblh ke FAM kena kritik lgsg, dah btul Tan Sri kritik kelemahan, Nak mara pla, spttny sbg Persatuan yg bertanggungjwb atas pembangunan bola sepak di negara kita FAM sptnnya FAM lebih terbuka dalam hal ni, kalu kena puji, bangga, kena kritik sikit, melenting..huh

eropah

folow team yg hebat2 , camner diaorg buat...

NAZRI

Dah mula da.. satu kekangan sukan di Malaysia termasuk bola sepak ialah ia diterajui oleh orang2 politik yg tidak arif tentang sukan. Bola sepak kita tak akan kemana selagi ia masih dibayangi politik.

hijaukuning kelisaria

biasalah tu fam. dulu kini selamanya ...

semut^merah

saya bangga dgn sikap datuk anuar muasa apa yg di lemparkan nya mmg ada kebenaranya...saya sebagai peminat no satu bolasepak malaysia merasakan teguran itu tepat pada masa nya...

Peminat Bola

kritik pun tak boleh...bila nak maju sukan macam ni...tak berfikiran terbuka langsung...

mamamia

bagi cadangan jangan kritik..tu sepatutnya kalau kita rasa betul..biasanya kalau org kritik kita mesti kita marahkan..tapi ada yang menerima

Mohammad

FAM oh FAM.... kita tengok sajalah... kalau meningkat alhamdulillah tapi kalau merudum diam sajalah.. jangan bising2 tau...

daripada mengkritik prestasi bola sepak malaysia lebih baik kita mengkritik FAM supaya dibubarkan

Khairul

susah lah beri pandangan tapi cakap kutuk... apa lah.... baru beri pandangan sikit dah sibuk nak beri hukuman... cam nie nya gaya manjakan sangat skuad tak kemana lah.... Orang kritik... atau beri pandangan cuba lah perbaiki... ini hukuman hukuman hukuman... nonsense tul...

Yangretibase

Ampun Tuanku beribu-ribu ampun; sembah patik harap diampun. Pada fikiran patik, pacal yang hina ini, lebih baik Tuanku menjaga Islam daripada Tuanku menjaga sukan. Ampun Tuanku.

ayee

bilalah Fam nak tukar pemimpin diktator ni....tgklah bola kita x kemana......lihat rangking fifa ..kita d mana?????????

Kelate Apache

Bola Sepak M'sia x kan ke mana dalam Piala AFF nanti..tgk laaa.. Andai begini sikapnya...

malas nk kata ape

badget bagus sgt ke sampai xleh tegur???

Kelate Apache

Kebalnya skuad Rajagobal... sehingga tidak boleh kena kritik...
Tan Sri nk bagi pandangan tapi kena saman lak, ape la FAM niehhh... Org kebal x kena tindakan lak..ape hal??????!!!!!!!!
Terbuka la sketttt!!
Aku x sabar nak tgk skuad EMAS tu dlm Piala AFF nanti...X SABAR!!!

maliq

ini bkn masalah take bleh kritik kwn2,ini citer is rumahtangga sendiri tu takleh ckp dlm kelambu sendiri ke kan.awak to pandai main bola tp awak kritik serupa macam aku coach apsal nak mask campur aku taulah a pa aku but,inilah politik dlm bolasepak kat Malaysia atau apa organisasi pun,org tetinggi sendiri punbkn ahli sukan Dan memang take tau pun pasal sukan.semua nk tunjuk bagus utk millage politik Masing2

ezad

FAM tak bersikap terbuka langsung...pendapat nak maju kan bola sepak negara pun kena tindakan tatatertib...hmm susah betul

Iniesta lauren

mcmana bolasepak malaysia nak maju...kalau kritik sikit wpun demi kebaikan dah pun dikenakan tindakan tatatertib..langsung tak boleh terima pendapat org lain...kalau mcm ni lah sikap FAM, sampai kiamat pun bola sepak malaysia takan maju...

nasrosicky

Malaysia sebenarnya ada banyak gifted player...dari zaman Azman Adnan, Khalid Jamlus, Akmal Rizal...tetapi bolasepak Malaysia tak boleh pergi jauh...kerana pengurusan yang tak cekap oleh FAM...yang mengaku kononnya persatuan sukan paling profesional di Malaysia...

DI

Inilah senario pengurusan sukan negara kita. Hancur angkara keegoan dan kepentingan individu. Yang pastinya Dato' Sri Anuar Musa telah berjaya mengubah pasukan kelantan spt masa kini. Nasib anda mungkin sama spt yg dialami oleh Allahyarham Dato' Sri Ahmad Basri Akil.

Kaka

Mengkritik adalah perkara yang positif. Dengan adanya kritikan, kita tahu di mana kelemahan kita. Kalau kritikan itu tidak betul, kita buktikan dengan fakta. Kalau tidak ada fakta, maka terimalah kritikan itu untuk perbetulkan diri kita. Kalau tiada kritikan, jalan yang lurus akan terus bengkok dan bengkok, seterusnya membawa kita ke dalam longkang.

izz

Bagilah sultan Pahang jadi presiden seumur hidup.semuanya dia je yang betul.cam mana malaysia nk maju kalau kritik pun x leh.Ada betul gak kata TSDAM tu sampai bila rajagopal nk test team pastu asyik lawan team negeri je.

Bagilah org lain lak jadi presiden lak dh terlalu lama sultan pahang jadi presiden fam.

arolz

semua tak boleh ditegur..ape kes? salah besar ker??tak kemana lah bola sepak negara nie..main macam pasukan amatur...FAM perlu berubah...jangan ada percampuran politik..susah lah nak kalau macam ini..semua tak boleh ditegur...ape pikir mutu bola sepaka malaysia sebagus pasukan negara Japan ker?

mawi

kita tengoklah sejauh mana rajagopal boleh bertahan dengan pasukan malaysia.sebelum kejohanan akan dipertahankan tapi selepas kejohanan 'sekiranya gagal' kita tengoklah tomahan akan diterima.

mawar_spaoh

kritikan utk kebaikan...
teguran pn utk stabili keharmonian.
tp perbincangan adalah penyelesaian sesuai...

kassim

bila ada yg kritik, alasan yg klise ialah " FAM sentiasa menerima teguran TAPIIIII mestilah ikut saluran" adoi lawak sungguh. saluran apa? saluran paip ke? kalau ikut saluran lagi la takde respon sebab yg dgr kritikan pon org2 yg tak boleh terima kritikan. mesti senyap jadi angin je kritikan ikut saluran tu. bola sepak MALAYSIA mmg takkan kemana2. ini fakta sebab FAM tak boleh dikritik.

myal@maraminal

Semua pihak hendaklah bersikap profesional khususnya dlm Pengurusan FAM. Perlu ada sumbang saran dlm situasi yg selesa dan terbuka. Sifat dan sikap memberi atau menerima dlm kritikan adalah demi kebaikan dan memartabatkan status bolasepak negara kita lebih diutamakan. Tahap pencapaian bolasepak negara hendaklah dilonjakkan ke peringkat status dunia spt Korea Selatan dan Jepun. Selamat Maju Jaya.

shukri

Memberi pandangan tentang prestasi pasukan bolas sepak kebangsaan adalah satu kesalahan besar?? sampai bila pun bola sepak malaysia tak akan maju jika mempunyai pemimpin yang demikian.

wan ganu

Bagus3..majulah bolasepak untuk malaysia..DSAM anda tewas hari ini tak mengapa,hari esok masih ada untuk anda..

Roti Planta

FAM tidak sepetutnya ditadbir secara monarki dan authokratik. Sultan Pahang perlu tahu membezakan jawatan dia sebagai Sultan Pahang dan sebagai Presiden FAM. Jika jawatan Presiden FAM 'disultankan' maka tidak hairanlah jika bolasepak Malaysia tidak memcapai tahap yang sepatutnya dalam 25 tahun kebelakangan ini. Dulu Arwah Hamzah Abu Samah (rakyat biasa) berjaya memimpin bolasepak Malaysia sehingga ke Olimpik, kenapa orang yang lebih 'power' ini tidak berjaya?. JK Disiplin FAM hanya bertindak berdasarkan telunjuk Sultan bukannya perlembagaan FAM. Jika dulu seorang Bendahara sanggup membelah perut Dang Anum (isteri hulubalang) demi menurut perintah Sultan maka tidak hairanlah jika JK Disiplin menggantung seorang Naib Presiden hanya sebab berkata 'prestasi pasukan kebangsaaan membimbangkan'!. Jika ini sikap JK Disiplin maka AJK FAM perlu bekerja di Istana bukannya di Wisma FAM.

Adnan Mohd Amin

itulah bolasepak malaysia,smpai kiamat pun takkan kemana.

FArM

Begitu kebal RAJAgopal dlm FArM..tidak boleh dikriktik walau utk kebaikan... selamat maju jaya "Dato RG" semoga piala AFF 2010 itu adalah yg terakhir..utk malaysia..

alem

xboleh tegur untuk manfaat bersama, tak kemana bola sepak malaysia andai begini sikapnya!

Radhi

kalau begini sikap FAM, sampai bilapun bola sepak Malaysia takkan ke depan.

Tugas akhbar untuk membetulkan tindakan sebegini, beri tekanan kepada FAM supaya bersikap lebih terbuka.

Anuar Musa bukan mengutuk tapi sekadar memberikan pendapat sahaja.

Khyril Muhymeen mula 'gatal kaki'

Posted: 29 Mar 2012 11:58 AM PDT

Sukan

KHYRIL  (kiri) sudah belajar kesilapan dan tak sabar tunggu aksi menentang Perak, malam ini.

KHYRIL (kiri) sudah belajar kesilapan dan tak sabar tunggu aksi menentang Perak, malam ini.

PENJARING terbanyak Kedah, Khyril Muhymeen Zambri tidak sabar beraksi kembali apabila Hijau Kuning menentang Perak dalam saingan Liga Super di Stadium Darulaman, malam ini selepas tersisih daripada senarai pasukan yang menewaskan T-Team dalam suku akhir Piala FA tempoh hari.

"Saya kesal kerana kemarahan saya mengakibatkan dilayangkan kad kuning kedua sehingga terpaksa menjadi penonton ketika kita bertemu T-Team di Kuala Terengganu. Tapi saya sudah belajar dan mahu bantu pasukan mencari kemenangan ke atas Perak, esok (malam ini," kata penyerang yang sudah menyumbang enam gol setakat ini.

"Saya juga gembira dengan prestasi rakan penyerang (Hamidan Mohamed) berjaya menjaringkan dua gol memastikan kami ke separuh akhir. Saya yakin peningkatan prestasi dia dan keyakinan diri saya mampu membantu Kedah. "Apa pun kami tidak memandang rendah keupayaan Perak kerana kedudukan mereka pada tangga liga membuktikan kemampuan mereka dan kami harus berwaspada di gelanggang sendiri."

Khyril juga yakin, jurulatih pasukan, Wan Jamak Wan Hassan mampu menjelmakan satu lagi ramuan terbaik mengatasi lawan.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Komen