Berita Harian: Sukan

sumber :-

Berita Harian: Sukan


'Apek bebas'

Posted: 07 Mar 2012 03:14 PM PST

Sukan

Khairul Fahmi Che Mat

Khairul Fahmi Che Mat

FAM beri pelepasan bantu Kelantan Sabtu ini

KELANTAN harus menghela nafas lega selepas ayam tambatan mereka, Khairul Fahmi Che Mat dibenarkan beraksi membantu The Red Warriors dalam pusingan kedua Piala FA, Sabtu ini.

Terdahulu, kapten skuad Olimpik negara itu tidak dibenarkan beraksi kerana terikat dengan kem latihan pusat bagi menghadapi perlawanan terakhir Kelayakan Olimpik bertemu Syria di Amman, Jordan, 14 Mac ini. Selain penjaga gol utama negara itu, tonggak skuad Terengganu, Zubir Azmi juga diberikan pelepasan membantu cabaran pasukan masing-masing.

"Rayuan dibuat KAFA (Persatuan Bola Sepak Kelantan) dan PBSNT (Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu). Jadi JKPT (Jawatankuasa Pertandingan Tempatan FAM) semalam (kelmarin) buat keputusan untuk memberi pelepasan kepada dua pemain ini.

"Zubir akan berlatih bersama kami sebelum dilepaskan pada Jumaat (esok) dan kembali lapor diri pada Ahad manakala Apek hanya akan menyertai kami Ahad ini," kata penolong jurulatih skuad Olimpik, Hassan Sazali Waras.

Daripada 24 pelatih dipanggil termasuk dua muka baru - Ashri Chu Chu (Sarawak) dan Rozaimi Abd Rahman (Sabah), hanya 18 pemain akan dibawa ke Amman, Isnin ini dengan penilaian dibuat ketika aksi persahabatan menentang skuad Tentera di Wisma FAM, petang Sabtu ini.

Hafiz gagal lepasi kelayakan

Posted: 07 Mar 2012 03:12 PM PST

Sukan

  HAFIZ tewas kepada  Tien Chien, 21-11, 15-21, 12-21 pada pusingan kelayakan  Seluruh England di  Birmingham, lewat malam semalam.

HAFIZ tewas kepada Tien Chien, 21-11, 15-21, 12-21 pada pusingan kelayakan Seluruh England di Birmingham, lewat malam semalam.

Zakry-Fairuzizuan mara ke pusingan kedua, tiga beregu wanita terkandas

PEMAIN profesional KLRC, Hafiz Hashim harus bangkit segera menyelamatkan sisa-sisa kerjayanya selepas gagal merasai saingan sebenar Seluruh England apabila ditunjuk jalan keluar pada pusingan kelayakan kejohanan berprestij itu di Birmingham, lewat malam semalam.

Ternyata, gelanggang yang pernah mengangkatnya menjadi bintang apabila memenangi mahkota kejuaraan 2003 gagal merangsang pemain berusia 30 tahun itu untuk tampil bersemangat, sebaliknya beraksi hambar dan tidak bermaya pada halangan terakhir ke undian utama. Dia memulakan aksi dengan cemerlang apabila menang ke atas pemain Hong Kong, Chan Yan Kit 21-11, 21-15 tetapi kemudian mempamerkan rentak sumbang pada halangan terakhir apabila tewas kepada lawan dari Taiwan, Chou Tien Chien, 21-11, 15-21, 12-21.

"Rentak permainan saya terjejas kerana tidak cukup masa memanaskan badan apabila penganjur tiba-tiba menukar gelanggang pertandingan. Jadi, pergerakan saya agak kaku dan lambat terutama dalam set kedua dan penentuan," katanya ketika dihubungi.

Namun, nasib berbeza dialami gandingan profesional KLRC, Mohd Zakry Latif-Mohd Fairuzizuan Tazari apabila berjaya mara ke pusingan kedua selepas menewaskan pasangan 24 dunia Micheal Fuchs-Oliver Roth dari Jerman 21-19, 21-11 dalam 30 minit malam tadi.

Kemaraan gandingan itu bagaimanapun gagal dituruti tiga beregu wanita negara diketuai Chin Eei Hui-Wong Pei Tty apabila tewas kepada pilihan kedua dari China Tian Qing-Zhao Yunlei 17-21, 14-21 dalam 36 minit.
Walaupun menang dalam set pertama 21-16, tetapi kegagalan Vivian Hoo-Woon Khe Wei mengekalkan rentak di set kedua dan penentuan menyebabkan mereka turut kecewa apabila ditunjuk jalan keluar Poon Lok Yan-Tse Ying Suet dari Hong Kong 19-21, 18-21 dalam 59 minit.

Goh Liu Ying-Lim Yin Loo pula gagal menyaingi kehebatan pilihan ketujuh dari Denmark Christinna Pedersen-Kamilla Rytter Juhl apabila hanya mampu berada di atas gelanggang dalam 33 minit sebelum tumbang 16-21, 16-21.

Jaguh perseorangan negara, Lee Chong Wei dan pasangan emas, Koo Kien Keat-Tan Boon Heong yang menjadi sandaran mengibarkan Jalur Gemilang pada kejohanan tertua dunia itu hanya memulakan cabaran masing-masing lewat malam tadi.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan