Berita Harian: Sukan

sumber :-

Berita Harian: Sukan


Ke final

Posted: 18 Dec 2010 12:16 PM PST

"PEMAIN sudah tunjukkan taring harimau yang sebenar. Walaupun permainan tidak menarik, tetapi kita layak mendapat keputusan ini. Saya optimistik kita dapat menjadi juara kali ini.

"Saya semakin yakin dengan peluang kita pada final nanti selepas pencapaian pemain hingga ke tahap ini. Walaupun pada awalnya kita tidak meletakkan sasaran, tapi kini alang-alang sudah sampai ke final, lebih baik kita selesaikan sehingga muncul juara.

"Saya rasa cukup gembira kerana ia sesuatu yang amat istimewa mara ke final walaupun skuad kali ini dibarisi ramain pemain muda selepas beberapa pemain utama dilanda kecederaan."

Itu kata-kata yang terpacul daripada mulut jurulatih K Rajagobal selepas mengharungi tempoh 90 minit mendebarkan dalam saingan separuh akhir kedua Piala AFF Suzuki di Stadium My Dinh, di Hanoi, malam tadi sebelum Malaysia mengesahkan tempat ke final, 26 dan 29 Disember ini bertemu sama ada Indonesia atau Filipina.

Ia pasti menjadi malam cukup panjang bagi barisan pemain muda negara yang melakar sejarah ke final pertama selepas 14 tahun, hasil kemenangan agregat dua gol Mohd Safee Sali pada pertemuan pertama di Stadium Nasional Bukit Jalil Rabu lalu.

Keputusan tanpa jaringan di depan lebih 40,000 penonton serba merah tuan rumah, sudah lebih daripada mencukupi walaupun sepanjang permainan, skuad muda negara dipaksa bertahan, terima kasih kepada penjaga gol Khairul Fahmi Che Mat yang layak dianggap wira.
Pada babak pertama, Vietnam memulakan rentak pantas menyerang kubu pasukan kebangsaan tetapi benteng pertahanan berhati-hati memastikan tiada percubaan berbahaya, dengan jentera serangan dibarisi Norshahrul Idlan Talaha dan Mohd Safee cuba mengintai peluang serangan balas.

Ruang untuk mencari keputusan positif terhasil selepas juara bertahan kendalian Henrique Calisto itu terpaksa bermain dengan 10 pemain selepas Thanh Luong dibuang padang kerana sengaja menjatuhkan diri di dalam kotak penalti serta membantah keputusan pengadil.

Rentak permainan negara menjadi lebih tenang dan kemas selepas itu, malah kurang bernasib baik untuk membocori gawang tuan rumah walaupun Vietnam tidak berputus asa untuk mencari gol semangat, hinggalah pengadil menamatkan permainan.

Komen Anda

Terima kasih diatas penyertaan anda. Berita Harian berhak untuk tidak memaparkan sebarang komen yang menyentuh isu-isu sensitif dan yang berbentuk iklan komersil. Alamat IP anda akan direkodkan dan mungkin digunakan untuk menghalang penghantaran komen seterusnya jika melanggar peraturan yang ditetapkan.

Senarai komen

osman ibrahim

tahniah team malaysia..
kepada rakyat malaysia jgn r support bila malaysia menang jek tapi paling penting support bile malaysia kalah..selalu nya bile kalah macam2 kutukan,cacian,makian dan segala negatif an yang lain..kalau nak bagi komen pon bagi la komen yg membina..
MAJULAH BOLA SEPAK UNTUK MALAYSIA!!!

jumpsky

sedih dgn semangat malaysia yg berharap dgn 2 gol terdahulu . i suggest next time kalau dh menang first game , pemain malaysia bagus je berdiri ramai2 kat depan gol sendiri .. bertahan .. cam ner nk maju

azzu

final dia org main kat mana yer?

mus

tahniah,usaha lagi semoga Malaysia muncul juara kali ni.

ram

tahniah kepada pasukan malaysia.....
malaysia boleh.....

ibrahim9866

Tahniah Semua Pemain dan yang terlibat dengan Pasokan Malaysia berjaya ke Akhir. Cuma bahagian serangan perlulah di tajamkan agar peluang utk jaringkan gol tak tersia atau terlepas seperti di Vietnam smalam yang sepatutnya Malaysia Menang 2 - 0 pun ,, Nak Juara mesti boleh jaringkan Gol, bukan hanya bertahan sahaja. Pertahanan memang dah mantap... Tuan Rajagopal buat sesuatu untuk Serangan Malaysia, tahniah tuan teruskan.

Khalid Mustafa

Alhamdulillah..kebangkitan yg ditunggu-tunggu, setahun dua ni Malaysia menunjukkan peningkatan,,,Teruskan usaha ke arah permainan yang lebih tinggi.Kepada Khaorul Fahmi, saya puji semangat anda.Syabas Malaysia

kayrul

tahniah malaysia kerana anda menang..anyway..lawa gak jersey yg korang pakai..haha

jijoe

Aku bangga malaysia masuk final tp kalau jumpa indonesia di final kepala aku bisa pening ni sb bini aku org indonesia keke

hukaida hamzah

Saya tidak pernah menaruh harapan kepada pasukan Malaysia sejak 19 tahun yang lalu bila tamat nya zaman Mokhtar dahari dan group nya.. nampak memang tak ada dah bintang.. sukan yang ada nampak Bintang Wang shaja.. tapi kini mula menampakkan semula bintang2 yang bakal menyinar..Selamat Berjaya Pasukan malaysia

Ahmad Badaruddin Haq

Wah.. hebat team bola kita.. kita boleh pergi lebih jauh lagi.. kan pemain negara masih muda, dan yang hebatnya jurulatih kita orang tempatan. kalau kita yakin dan bersungguh pasti kita boleh. Malaysia boleh, 1Malaysia boleh

makmin perhentian island

terima kasih khairul fahmi che mat menjaga gawang malaysia daripada pasukan vietnam
uhuhuhuhu...

faris

sedangkan Spain pun kalah first game dengan switzerland boleh menang world cup, xkan malaysia xleh kalahkan indonesia di final? ayuh harimau malaya, tumbangkan garuda indonesia !!!

khairil umar

tahniah...we are all malaysia proud of malaysia team...bagus2...diharap pertemuan di final berpihak kepada malysia...amin...go go malaysia...

mohd shablee

Syabas dan tahniah kpd team kebangsaan. Pujian kpd g/keepr yg cenerlang. Kepada FAM, banyakkan perlawanan persahabtan dgn negara luar spt korea, Jepun untuk timba pengalaman. RM bukan halangan utk tujuan itu. Kpd midfielder final nanti kena kerja keras dan kreatif untuk menang dan Juara. SYABAS SEKALI LAGI DAN DOA SAYA SEMOGA KEMENANGAN BERPIHAK KPD MALAYSIA, BUMI BERTUAH DAN TANAH AIR KU YG TERCINTA.

iszy77

tahniah malaysia berjaya! dah comform malay juara AFF SUZUKI CUP 2010!

asri_aliff

tahniah kpd wira2 malaysia.. smoga smgt anda tidk luntur.. buktikn kjaguhn anda.. tutup sgera mulut pengkritik.. harap jurulatih (k.rajagobal) gunakn sbaik mungkin penjaring tbnyak liga super (ashaari shamsudin).. kerpkn mnurunkan ia dlm ksebelsn utama...

redzlan

teruskan perjuangan ...

Jamal pak tongkol

Memang bangga ,sebab dpt msk final,yang contol gamenye Vietnam.......so lu fikirlah....

SnowCat

Tahniah malaysia, defender malaysia tinggi2, baru la dapat btanding di peringkat antarabangsa. Sebelum ni team malaysia mempunyai defender yg pendek dan xdpt bersaing dlm perebutan bola di udara. Defender yg tinggi boleh compensate keeper yg kurang tinggi tapi tangkas mcm casillas dan khairul fahmi. Nasib baik norhafiz dan zaquan cedera. Tahniah sekali lagi. Saya yakin defender yg tinggi kali ini dapat stop striker uruguay indon dan ilham. Tahniah malaysia.

akhi fa

buat yg terbaik di final......
kita boleh punye...

wayne rosli

lantak la main tak cantik pn...janji tak letak bas dpn pintu gol....sepatah kata jose mourinho..hahahaha

ujang

tahniah malaysia...? klu di bandingkan ngan pihlipin n indonesia pasukan mereka lg bgs dr sg skil dan mereka bermain laju jumpa indonesia di final

Masri Silim

TAHNIAH, PASUKAN MALAYSIA..Moga berjaya menggapai kejayaan..menjadi JUARA Piala AFF SUZUKI 2010 & edisi seterusnya..AAMIN

akhi fa

insyaAllah kite menang,,,
yg pntg main yg trbaik la....

krishnan rau

syabas malaysia.malaysia boleh.kita pasti akan menang kali ini.

khairul nizam abu hassan

tahniah Malaysia sekarang final dalam genggaman untuk juara, jika benar bertemu indonesia, K. rajagobal perlu tekankan kita sejarah di zaman Melaka, zaman pahlawan 5 bersaudara jika Hang Tuah mampu merampas kehebatan keris taming sari di tangan lawannya & mampu mengalahkannya, mengapa tidak kita..? ayoh! Malaysia..
tapi aku ada terasa di hati ni macam filipina mampu mengalahkan indonesia..

wayne rosli

lantak la main tak cantik pn.....sepatah kata jose mourinho bukan nyer gua letak bas depan pintu gol...hahhahahaa

lee

harap2 menang bergaya...klu tidak pun...menjulang kejuaraan walau dengan apa jua keadaan sekalipun.....andai sebaliknya berlaku...usahlah pejuang negara di kutuk....mereka telah berjuang dengan penuh jiwaraga mereka....jgn bila menang disanjung...kecundang dihina.....bagi pemain...lawan habis2 habisan...imeginasikan kemenangan....insyaallah...kemengan itu milik kamu..dan kita semua....

muner

tahniah atas kemenangan. tapi byk kelemahan yang perlu dibaiki, kawalan bola yg tidak kemas, hantaran yg tidak tepat, kurang keyakinan memegang bola & kelemahan skil individu. Secara jujurnya mutu permainan vietnam adalah lebih baik. Malaysia perlu baiki kelemahan2 ini jika mahu menjadi juara. Semoga pasukan kita akan menunjukkan mutu permainan yg baik pada final nanti. Selamat maju jaya.

penyokong merah putih

selamat untuk team nasional malaysia semoga bertemu dengan indonesia kembali

ZiZie

Tahniah buat pasukan Malaysia....dengan semangat juang yang tinggi pasti Malaysia boleh menjuarai piala AFF.Untuk pemain muda anda adalah wira kami hasil dari pendedahan bermain di luar negara.......syabas..pas ni FAM tak payah nak berkira hantar seberapa ramai lagi bakat muda bermain di luar....banyak pemain import pun bukan boleh membantu.......MALAYSIA BOLEH

wfauzi

TAHNIAH...HARIMAU MALAYA BOLEH!!! TAPI PERJUANGAN BELUM SELESAI MASIH ADA TUNGAS YANG BERAT LAGI MENCABAR UNTUK BERGELAR JUARA BARU HARIMAU NUSANTARA....

FINAL NANTI...JANGAN BERMAIN BERTAHAN BERTAHAN BERTAHAN SAHAJA KESIAN PENJAGA GOLLLL WIRA KITA...SEKALI SEKALA PELUANG TERHIDANG DI DEPAN GOLL KITA GAGAL MENYUDAHKANYA...KECEWAAAA...!!!!FINAL NANTI SERANGG...KITA SERANGG....HINGGA TITASAN PERLUH TERAKHIR...JANGA BERMAIN TERLALU BERHATAI2 SEHINGA HILANG RENTAK TARING HARIMAU MELAYA!!!!...MALAYSIA BOLEHH!!!!!....

haslan bin rosli

Saya ingin mengucapkan syabas dan taniah kepada skuad bola sepak malaysia kerana telah berjaya ke pusingan penentuan iaitu finel. Tapi harus ingat pejuangan belum berakhir disini....semoga malaysia jadi juara....malaysia boleh...skuad bola sepak malaysia boleh....amin.

Tahniah kpd Rajagopal dan skuad negara....
Tapi ingat...
Final...

budin

nampaknya Malaysia kena melabur lebih banyak lg untuk membolehkan pemain2 muda turut serta liga luar negara...timba pengalaman...sasar untuk layak k final piala dunia..

Radzuan

Tahniah Pasukan Malaysia! Walaupun persembahan Malaysia malam tadi sedikit membosankan, tetapi strategi pasukan untuk bertahan telah membuahkan hasil. Rajagobal, anda memang bijak..! Penjaga gol pun cemerlang..! Tahniah.. Kita ganyang Indonesia/Filipina lepas ni..

zaleha jusoh

Tahniah bt pasukan malaysia layak ke final... teruskan usaha dan semangat utk mnjdi yg terbaik pd final nnt..lakukan yg terbaik..
jgn cpat leka,lupa diri dan dabik dada k..
Malaysia boleh, pastikan team malaysia pun boleh k....

ijoe

Tahniah wira malaya alaf baru, pennjaga gawang yang memang layak diiktiraf terbaik masakini, perkemaskan permainan, kawalan bola yang mampam jagan mudah buang bola nampak tak cantik dan kampungan. kawalan bola mesti steady. lakukan diaksi final buktikan wira malaya sebenarnya.

haslan bin rosli

Saya ingin mengucapkan syabas dan taniah kepada skuad bola sepak malaysia kerana telah berjaya ke pusingan penentuan iaitu finel. Tapi harus ingat pejuangan belum berakhir disini....semoga malaysia jadi juara....malaysia boleh...skuad bola sepak malaysia boleh....amin.

Radzuan

Tahniah Pasukan Malaysia! Walaupun persembahan Malaysia malam tadi sedikit membosankan, tetapi strategi pasukan untuk bertahan telah membuahkan hasil. Rajagobal, anda memang bijak..! Penjaga gol pun cemerlang..! Tahniah.. Kita ganyang Indonesia/Filipina lepas ni..

takeshi_kamayo@yahoo.com

apek.... memang wira!!

Radzuan

Tahniah Pasukan Malaysia! Walaupun persembahan Malaysia malam tadi sedikit membosankan, tetapi strategi pasukan untuk bertahan telah membuahkan hasil. Rajagobal, anda memang bijak..! Penjaga gol pun cemerlang..! Tahniah.. Kita ganyang Indonesia/Filipina lepas ni..

baim

keseluruhan permainan permainan masih lagi lemah terutama dibahagian tengah dan serangan. Barisan pertahanan menunjukkan peningkatan walaupun muda. Corak permainan kurang menarik kerana hantaran kerap kali diperolehi oleh pemain lawan. kepantasan dan kelajuan diperlukan dalam setiap perlawanan bergantung kepada corak permainan lawan. Tidak salah meraikan kemenangan, namun penelitian setiap aspek kelemahan adalah kunci dalam memperbaiki permainan seterusnya mencipta kejayaan. Tahniah kerana menang.

Khairul Nizam

Tahniah Malaysia, tak menyesal aku pergi tengok Malaysia di bukit jalil hari tu, aku akan turun lagi, kali ini bersemangat dengan menjadi contoh kelab penyokong mati kita "ULTRAS Malaysia" 26hb. mari kita berjuang habis2san.. Sudah tiba masanya FAM pasang strategi masa depan, iaitu piala asia dan....!!!!!!!!!!!!! WORLD CUP.!!!!!!!!! "final round"

mizi keroppi

tak kira lah menang atau kalah tapi biar la main dgn bersungguh2 baru lah puas di mata org2 malaysia......tahniah malaysia

ejen 505

harap Malayasia dapat membawa pulang pila suzuki

Nasir bin Mohd

Sebagai anak Malaysia saya amat berbangga barisan muda Malaysia dibawah bimbingan K. Rajagopal berjaya layak ke final piala Suzuki AFF 2010. Tapi tambah kegembiraan sekiranya pasukan Malaysia dapat bermain macam biasa didalam bolasepak. Ada permainan dan kawalan yang bagus. Buka biar pasukan lawan bermain sebelah je. Macam kita tak setaraf dengan mereka pulak. Yang peliknya kita menang. Selepas ni biarlah kita dapat main sama2 dan membuat kawalan dan hantaran bola dengan kemas. Jangan nak hantar bola jauh2 tp dapat kepada lawan. apa gunanya. Apa-apa pun syabas kepada pasukan Malaysia. MALAYSIA BOLEH.

mell

malukan balik indonesia...balas 5-0 baru diorang tahu harimau malaya mengaummm....teruskan perjuangan Malaysia

hendry dee

tahniah.....buat pasukan kebangsaan sebab layak ke pentas final.tq buat PENJAGA GOL malaysia yg banyak membantu.seharusnya penjaga gol malaysia layak menerma pemain terbaik piala suzuki kali ini.....

WAN MOAHAMAD ISKANDAR

tahniah kepada pasukan malaysia kerana layak ke pentas final setelah kita sekian lama tidak mengecapi peringkat sebegini.Semoga 2010 ini menjadi tahun kebangkitan dan kegemilangan setelah mengcapai emas sukan sea,layak ke pusingan ke dua sukan asia dan sekarang ke final AFF.Ayuh HARIMAU MALAYSIA teruskan RAUMANMU supaya pasukan lain akan GENTAR berhadapan denganmu.....

amin

main di bukit jalil bila untuk final?...

syebob

jentera tengah terutamanya Safiq Rahim haruslah kreatif..peluang keemasan yg d lepaskan semalam telah menutup pemainan hambar anda 90 minit malam td.. apa2 pun Tahniah... Harimau Malaya

naknda

tahniah kepada pasukan malaysia kerana layak ke pentas final setelah kita sekian lama tidak mengecapi peringkat sebegini.Semoga 2010 ini menjadi tahun kebangkitan dan kegemilangan setelah mengcapai emas sukan sea,layak ke pusingan ke dua sukan asia dan sekarang ke final AFF.Ayuh HARIMAU MALAYSIA teruskan NGAUMANMU supaya pasukan lain akan GENTAR berhadapan denganmu.....

akudctoo

terbaek wok.
respect sama anak buah rajagopal dan beliau sendiri
teruskanlah (lagu agnes monica)

norazman annuar

mcm inter lawan barca second leg semifinal champion league. TAHNIAH PEMAIN dan COACH TERUSKAN..............

messi

tahniah kepada skuad bolasepak malaysia kerana layak ke final

fairul

taniah pasukan malaysia...tingkatkan lagi mutu permainan jangan gelabah nak pegang bola..tenang diri katika membawa bola jangan harapkan nasib semata-mata...berani sikit apa nak takut.

abe

jangan berpuas hati dulu kerena itulah penyebab kita tumpas kemudian hari dan juga penyebab besar bola sepak kita susah untuk maju ke hadapan . kekalkan fokus dan teruskan berjuang dgn lebih semangat lagi. MALAYSIA BOLEH !

fairul

taniah pasukan malaysia...tingkatkan lagi mutu permainan jangan gelabah nak pegang bola..tenang diri katika membawa bola jangan harapkan nasib semata-mata...berani sikit apa nak takut.

asri

tahniah kepada pasukan malaysia...saya ingatkan ya,,,jangan cakap indon dong,,,negara kami ini indonesia,,,bukan indon,,,tolong ya,,,kami juga menghargai bangsa malaysia,,,tak pernah pun kami cakap malas

awang zakaria

tahniah buat jurulatih & pasukan malaysia ,semua rakyat m'sia mendoakan menjadi juara, inshallah.

karim ashraf

harap FAM mewajibkan penyokong tunjuk IC kalo nk beli.. nanti malaysia xde home advantage kalo org luar ramai sgt...

Sep Teganung

Tahniah "King" Gopal dan Anak Buah..Dengan Pasukan Yang Hura Hara Pada Permualaan..kamu dapat Hilang Kan Kesangsian Kami Dan Hadir Harapan yang Telah lama Kami impikan..syabas..Jumpa Di Bukit Jalil Nanti..

syamsul zul

jagan senang dulu bro.
di final...........indonesia juarah
tdk malukah 5-1

hilmi asyraf

saya amt brbngga sngt2 dgn pemain2 muda ngara smlm..mrka mnunjkkn mtu prmainn yg baek n prthnn yg mntp..thniaahh kpd pmain2 mlysia..

N@suha

Malaysia...sudah tunjukkn TARING yg s'benarnya...ke FINAL ...lurve MALAYSIA...

afiq

tahniah!!! berusahalah menjadi yang terbaik.malaysia boleh!!!!!!!

lee

Tahniah. Samada berjumpa Indonesia atau filipina yang penting bermain dengan bijaksana untuk merancang kejuaraan. Malaysia Boleh. Malaysia Juara.....

Bee

Tahniah Malaysia.. bawa balik piala suzuki ke bumi Malaysia... viva Malaysia

Amin

tahniah buat pasukan Malaysia..jgn mudah leka..teruskan usaha utk jadi yg terbaik..Malaysia Boleh!!!!!

Iz@One Tpg

Tanhniah kpd Rajagopal dan skuad negara...!! Tak perlu terlalu gembira..Cari ramuan untuk menghadapi Indonesia di Gelora Bung Karno yg menewaskan kita 1-5 pada peringkat kumpulan.

actifed Sama

tahniah skuad harimau malaya..keringat kalian mmg berbaloi utk menikmati pngalaman& suasana final piala AFF 2010..mmg skuad kite kental bertahan spnjg tempoh 90minit perlahwanan..diharap akan terus mengekalkan rentak pada baki 90minit nnti..kami ingin skali melihat aksi berani skuad negara dalam mengawal bola dan melakukan aksi2 menarik pada final nnti..biar siapa pun yang bakal kte hadapi,diharap skuad negara bakal sentiasa mendominasi permainan serta segera menutup kesilapan pada aksi fnal nnti..semoga kejayaan menjulang piala AFF 2010 menjadi milik mutlak skuad harimau malaya!!!!ayuh,bangkitkan semangat Harimau Malaya yg telah lama tidur!!!

MOHD RAZALI BUANG

Tahniah buat pasukan negara..sungguh hebat permainan anda semua..apa yang anda semua lakukan adalah untuk negara..pada perlawanan final nanti jangan beri peluang kepada pihak lawan..terutama kepada penjaga gol khairul fahmi che mat,gunakan tangan emas anda untuk membantu pertahankan gol...SYABAS BUAT PASUKAN KEBANGSAAN..MALAYSIA BOLEH...

nuae

lantakla menang ke seri janji blh masuk final dan juara.lantakla cantik x cantik maen janji menang. kalu cantik maen kalah pa guna...oowww

alert

syabas rajago kerana strategi anda berjaya..dari pengamatan saya selaku pemerhati..rajago tiada pilihan apabila ramai pemain yang cedera die terpaksa gunakan dept selangor..asrar..razman..safiq..safi dan amri..sebab pemain ni biasa bermain 1 pasukan..nasib baik nasriq cedera..kalau tidak 6 player selangor dlm skuad kebangsaan..tahniah RAJAGO..

Penyokong GARUDA

Selamat untuk timnas malaysia...
jangan terlalu sering berahan Kita bertemu lagi di final nanti Insya Allah..

MOHD FADLILAH BIN DAUD

malaysia dah ok main, cuma kadang2 pemain kita ni terlalu yakin dgn permainan yang ditonjolkan namun mujur nasib masih mnyebelahi kita terutama permainan kedua menentang vietnam yang mana kita bermain secra brtahan...ayuh malaysia bangkit dari bertahan kepada permainan menyerang

Sham..Sabah

Alang-alang masuk pakasam biar sampai kepengal lengan...alang-alang masuk final biar kita jadi juara..Insyaalah...kalah menang di final we all still support Malaysia...

MOHD FADLILAH BIN DAUD

malaysia dah ok main, cuma kadang2 pemain kita ni terlalu yakin dgn permainan yang ditonjolkan namun mujur nasib masih mnyebelahi kita terutama permainan kedua menentang vietnam yang mana kita bermain secra brtahan...ayuh malaysia bangkit dari bertahan kepada permainan menyerang

aldhan

selamat tim malaysia semoga di final berjumpa indonesia...salam satu rumpun salam satu bangsa nusantara

zulkifli bin abdul hamid

jgn yakin sangat nanti pasukan kita gagal bola bulan

putra kaduo

syabas . teruskan berjuang tinggal selangkah untuk menjulang piala. jangan gentar kalah / menang adalah adat dalam permainan,yang penting berusaha keras.dan bersungguh_sungguh. MALAYSIA BOLEH......!

ayien

cayalah MALAYSIA..inilah masanya untuk kita mengharumkan kembali pasukan bola sepak kita di mata dunia...MALAYSIA BOLEH

aldhan

selamat buat malaysia telah masuk final semoga di final bertemu indonesia salam satu saudara salam satu rumpun salam satu bangsa nusantara

BaDak Di Bawah Bayu

Tahniah!!!!!!!apa lagi kita kasi peca sama dia...jom penuhkan stadium bukit jalil.....

wira bin yasin

tahniah malaysia kerana dapat masuk final. harapan saya semoga malaysia tidak kecewa apabila bermain di final nanti. Malaysia boleh!

stylo king

syabas malaysia.anda sudah melakukan yang terbaik.teruskan kejayaan ni.hidup mati ku MALAYSIA...:)

sahrizam

Tahniah... semoga piala suzuki akan bertahta d negara kita.. Insya Allah kita boleh dan berjaya perolehinya Amin..

frices

TAHNIAH!!!!! Apa2 pun penyerang kita perlu lebih tenang dan tidak mensia-siakan peluang yg ada. Perlawanan semalam sangat tidak menarik dengan terlalu sedikit percubaan dilakukan oleh penyerang kita. Semoga Berjaya!!!

mohd shaukili

tahniah3..layak final, usaha lagi utk juara. tkasih3..wira2 Malaysia,syabas khairul fahmi kawal gol kita dr dbolosi dlm final nanti.. MALAYSIA juara ..MALAYSIA tanah airku...

shahrizal ahmad

Walaupun tanpa pemain import , malaysia mampu juga layak ke final !!!! TAHNIAH MALAYSIA... SAYA BANGGA JADI ANAK MALAYSIA!!!!!! Pastikan kemenangan MILIK KITA !!!!! MALAYSIA BOLEH !!!!!!

hafiz

Tahniah buat MALAYSIA..GO3

kasman

tahniah!!! malaysia boleh.. tingkatkan usaha.. kita mampu bermain lebih baik sekaligus.. ganyang indonesia!! tunjukkan taring sebenar harimau malaysia...

nur ain suffiyah

.. SYABASS .. TRSKN .. USAHA ... SPYE .. MUNCUL JUARA BUAT KALI PRTAMA ..., TERIMA KASIH .. PD SKUAD MUDA NEGARA... MOHD SAFEE SALI, AMRI N KHAIRUL FAHMI ...!

alesandro

syabas malayasia...perlawanan pembukaan semasa lagu negaraku dimainkan penyokong indonesia membakar bendera dan membuat bising langsung tidak hormat...kali ini ayoooh penyokong malaysia kita beri semula apa yang mereka lakukan terhadap kita sebelum ini..pastikan stadium bukit jalil dipenuhi suara sorakan booooooooo,,,,terhadap lagu mereka pula...

alesandro

syabas malayasia...perlawanan pembukaan semasa lagu negaraku dimainkan penyokong indonesia membakar bendera dan membuat bising langsung tidak hormat...kali ini ayoooh penyokong malaysia kita beri semula apa yang mereka lakukan terhadap kita sebelum ini..pastikan stadium bukit jalil dipenuhi suara sorakan booooooooo,,,,terhadap lagu mereka pula...

Azri

Minta tolong FAM announce tarikh penjualan ticket betul-betul kat counter mana? Kalau kapisiti stadium 80,000 orang janganlah kurang sampai 50,000 orang. Sepatutnya 60,000-70,000 orang 10,000 seat to kira untuk buffer dah mencukupi. Tolong jangan jual ticket kepada orang luar berlebihan takut riot. Ini adalah pertama kali Malaysia masuk Final jadi sayangilah negara anda!

muhd nizam

main lbih bgus d final

anynamous

ali
saya tak berbangga dengan kemenangan semalam...
mutu bola sepak malaysia jauh ketinggalan jika di bandingkan dengan negara lain..

Ali...ko nak malaysia main macam mana? ENGLAND? team tu pun menang WC sekali je. dah la tu kat kampung sendiri jer. Bila lagi la nak bangga dengan pasukan negara sendiri???!

bob

tahniah msia. kunalan main bagus, attacking dan defensive bagus patut khairul muhaimin tak dapat peluang. hehe...amri tak cukup bisa. tahniah msia dari kami sekeluarga dari klia.

Zamziba

Tahniah dan semoga berjaya di final. Apa pun strategi perlu diatur oleh FAM mengenai tiket final di Bukit Jalil. Jgn jadikan stadium seolah-olah di Jakarta. Agihkan tiket kpd kelab2 penyokong negeri. Hadkan penjualan tiket utk pekerja2 asing Indon sekitar 5 ribu shj. Biar stadium xpenuh asalkan jangan dipenuhi oleh orang luar.Kalau tidak malu kita. Ayuh FAM, buat sesuatu

KENNEDY BERIAK ANAK JAMES MINGGU

TAHNIAH BUAT PASUKAN NEGARA....

ramlan alipah

Tahniah buat pasukan negara mara ke FINAL...semoga menjulang Piala AFF Suzuki buat pertama kalinya...
Saya yakin penyerang utama Noorsharul Idlan Talaha mampu menjaringkan gol...dan penjaga gol tidak akan dibolosi.

wajamas

Teruskan kibaran bendera kita Malaysia dimana sahaja.Selamat berjuang wira wira negara....

zul rizal

Syabas!...den posan satu yo...jangan Std. Bkt. Jalil ponoh kek Indon yo nanti...boli tiket copek2..huhuhu

pmnt no1 mas

TAHNIAH,,MALAYSIA!!!
MALAYSIA BOLEH!!
MALAYSIA BOLEH!!
MALAYSIA BOLEH!!

zizan

syabasss...malaysia boleh ...terima kasih pd skuad kita yg berjuang smpai ke final..kita tetap menang..

M. Khairul Amri

Malaysia ku.. boleh...!!! kita mare ke final..

Shamsul Nizam

Tahniah Harimau Malaysia... Bahagian pertahanan dan tengah bolehlah dikira mantap NAMUN sila buat rombakan di bahagian serangan. Jangan turunkan Amri Yahyah jika mahu berputih mata...

pak jabit kualee

dua centre back yang sangat promising.. baru umo 19 -20 tahun.. klu bleh hntar lg bdak dua org ni p europe lagi bagus.. pendedahan yang amat bermakna!

boboy@27

TAHNIAAAHH!!! AKHIRNYE KEPERLAWANAN AKHIR JGK KITA ,TAPI HARAP2 NI BUKAN YG TERAKHIR..TAHNIAH KEPADA SEMUA YG TLIBAT .TAHNIAH JUGA KEPADA SEMUA PENYOKONG PASUKAN M'SIA.DAH LAMA X GEMBIRA MCMNI.

kalie

x kira jmp sape pun indon atau filipin yg penting kita kena menang di final nanti m'sia boleh... you are the best team...

kaki bola

tahniah...tahniah tingkatkan usaha alang2 masuk final biarlah teros genggam piala MALAYSIA BOLEH berikan rsa gerun dari ngauman harimau malaya

sbi

syabas..tapi main tak cantek.....cuba kasi cantek sikit

izzu zakaria

Tahniah kpd pasukan negara kerana dapat melangkah ke final..tingkatkan lagi usaha pada final nanti..MALAYSIA BOLEH!!! GAMBATTE!!

Rayhan Idha

TAHNIAH......TAHNIAH......

Zaini

Tahniah harimau malaya..ak owayz bangga as anak malaysia..hehe...em.hope final turunkan awal amri yahya.dia xberjaya bawa watak as super-sub..kunalan n amirul hadi peh mantap.. em.passing kena mantapkan lagi...n sgt kurg buat crossing memandangkan safee sgt bagus dlm heading..syg tuh..nyway,gd job raja!

Arezly

Tahniah ! Tahniah! Tahniah!

matt

Tahniah kpd pemain Negara,selangkah lg bergelar juara,piala AFF Suzuki milik kita,...Malaysia Boleh.

matt

Tahniah kpd pemain Negara,selangkah lg bergelar juara,piala AFF Suzuki milik kita,...Malaysia Boleh.

zudin zakaria

TAHNIAH PASUKAN MALAYSIA. TERBUKTI JURULATIH TEMPATAN JG BERKUALITI.SKUAD INI MAMPU MELAKAR KEJUARAAN. KPD SEMUA PEMAIN, TERUSKAN PERJUANGAN ANDA TANPA KENAL ERTI PENAT... MALAYSIA BOLEH!

wislyn

Tahniah!kepada semua pemain Kebangsaan & Jurulatih K. Raja Gopal,kerna berjaya Ke FINAL,saya dapati Jurulatih K. Raja Gopal mempunyai kepakaran teknikal yang amat unik. teruskan perjuangan anda bermati-matian sehingga ke WISEL PENAMAT. TAHNIAH SEKALI LAGI. MALAYSIA BOLEH ! ! !

My Ilaa Hiiya

Khairul Fahmi Che Mat penjaga gol yg pling terbaik...cayok!!2x

shawk

kalo mahu juara, striker tolong pertajamkan finishing anda!! aksi semalam sangat mendukacitakan!!

kepada penyokong 1 malaysia...sila datang beramai2...jangan jadikan std bukit jalil terletak di jakarta dipenuhi wong indon!!

ulat2 sila jual tiket yang mahal2 kpd indon supaya mereka tidak mampu utk membeli

khairul

tahniah..tahniah kerana pasukan negara melangkah ke final....harap kita dapat julang piala..

lotfee

Tahniah Rajagopal dan para pemain...
Permainan yg penuh taktikal dan helah.Vietnam terjerat dgn taktikal yg dihidangkan hingga mereka hilang kewarasan.
itulah sebenarnya bolasepak bagi yg benar2 mendalaminya. Yg penting ialah kemenangan.

ANUAR ZAIN

Tahniah kepada semua pemain, jurulatih dan pihak pengurusan serta tak lupa semua rakyat Malaysia yang sentiasa mendoakan kejayaan pasukan bola sepak kita. Ini adalah satu permulaan.. Teruskan perjuangan dan jangan mudah "besar kepala".. Perjuangan kita belum selesai.. Tingkatkan kepantasan, kecergasan dan "Displin Permainan". Ayuh! Harimau Malaysia! INILAH MASANYA>>>

ali

saya tak berbangga dengan kemenangan semalam...
mutu bola sepak malaysia jauh ketinggalan jika di bandingkan dengan negara lain...

Man Tok Din

tahniah..tahniah..tahniah.. serangan perlu dpertajamkn lagi..

jeffri bin manap

aku bangga menjadi rakyat malaysia, teruskan usaha gigih anda, kami sentiasa berada di belakang anda,tahniah rajagopal..... jom ramai2 kita penuhi stadium

puyya

alhamdulillah dan tahniah kpd smua pemain dan yang terlibat scaraa lgsg mahupun tidak.perjuangan masih blum berakhir,,pastikan gelaran juara mnjadi mlik kita.GOMO MALAYSIA GOMO

efendi

tahniahhhhhhhhhhhh atas kemenangan team m'sia

bawall

cara skuad malaysia ni main dah sama macam skuad greece yg menang euro 2004 dulu..hahaha
apapun syabas!!

bujang senang

Tahniah Malaysia...Anda semua memang hebat...terutama Khairul Fahmi...Tenang menjaga gawang..teruskan momentem anda ketika di final nanti...Gomo Malaysia Gomo..

Abdul Halim Bin Yahaya

Alhamdulillah...ku tadah tangan....ku mohon..moga Malaysia layak..akhirnya termakbul jua...Ayuh orang kampung semua di Selama dan Taiping...kita serbu stadium di final nanti

ryo razor

GK m'sia t'baek ar...
arap khairul fahmi d kekalkn dlm squad negara..
tahniah tok m'sia n 'well done' tok khairul fahmi...

bujang senang

Tahniah Malaysia...Anda semua memang hebat...terutama Khairul Fahmi...Tenang menjaga gawang..teruskan momentem anda ketika di final nanti...Gomo Malaysia Gomo..

megat fazreen

malaysia bermain seperti yang kita harapkan
tahniah malaysia'malaysia boleh'

zaleee

kira ok lah,perlu kerja keras lagi,bersemangat,tak mudah menyerah kalah dan lagi perlu guna akal fikiran dlm permainan bola ni,syabas ......

Kong

Tahniah Malaysia. Menang atau kalah di final tidak menbenam semangat kental pejuang muda kita. Mulalah melangkah ke Asia.

Tahniah Malaysia. Menang atau kalah di final tidak menbenam semangat kental pejuang muda kita. Mulalah melangkah ke Asia.

Rosli

Tahniah... tapi lepas ni jangan main macam semalam, kalau tak, hancur. Kita kena membuat serangan disamping mengukuhkan pertahanan.

po pod

caya lah khairul fahmi wira negara kita...tingkatkn prestasi anda...
usaha lbih ggih...
supaya pihak lawan xdapat mmbolosi anda

Idaman

Tahniah Harimau Malaya.
Rakyat Malaysia mengharapkan lebih daripada pencapaian sekarang ( Menjadi juara dengan mengalahkan Filipina @ Indonesia )
Malaysia Boleh !!!!
Pemain Malaysia Boleh !!!!

yazidan

jika tim indon masuk final, siap siaplah wira wira harimau malaya,dengan kutukan para penyokong kita sendiri,kekalahan telak 5 - 1 telah membuktikan kehebatan pemain indon,
jadi bersiaplah untok menagis air mata darah

diddy

tahniah pada pemain2 malaysia.teruskan rentak kemenangan dan sekali gus menjadi juara bt pertama kali dlm sejarah AFF suzuki..go..malysia..go..

Lutfi

Tahniah buat malaysia.....tapi ingat jika corak permainan seperti ini diteruskan...bola sepak malysia tidak akan pergi jauh....

Nas8082

tahniah untuk pasukan kebangsaan kita...moga kita akan jadi juara

zack

Syabas....tp final nanti samada d Bukit Jalil or d tmp lawan kena diperbaiki lagi tahap permainan terutamanya bahagian serangan krn klu dilihat permainan malam td bila peluang di depan gol di sia siakan begitu sj dan bhgn serangan seolah olah longlai bila berada di depan gol lawan,perlu di ingat peluang yg ada kena dimanfaatkan sepenuhnya jika mahu menang.

whizkid

Positive thinking.... takde yg mustahil jika kita bersifat possitif. Sejarah pasti berulang. Malaysia akan berada di atas semula dengan syarat berdisiplin, bersemangat patriotisma, komited, tidak punyai perasaan gentar, semangat berpasukan yang jitu dan kental dan MALAYSIA BOLEH!!!!

anr

Syabas malaysia, jangan mudah mengalah. Harap Di final nanti tunjukkan taring yang sebenar dan lebih garang. Beri comitment yang terbaik agar permainan serta kejuaraan lebih menarik dan akan dikenang.

faizal ryo ken

tahniah pemain malaysia, dapatkn suzuki cup utk cipta sejarah..

Di Maria

kalau main mcm ni time final mau mengamuk penyokong Malaysia kat Bukit Jalil..

zam

Tahniah Malaysia! kekalkan momentum hang pa semua. Mana yang kurang pebetuikan. Mana yang baguih tambah lagi baguih dan mantap. Skuad Malaysia TERBAIK!!

Wet's

Tahniah & syabas M'sia...sesuatu yg membanggakan buat Bolasepak Negara.M'sia Boleh....

suhail.qis

syabas tahniah..selepas pesta bola merdeka dan sukan sea,sy mahu lagi megalirkan air mata gembira untok juara aff suzuki.buat ape saja janji kite juara.dan sy akan ke bukit jalil jom jom jom malaysia....

man combat

Tahniah kepada semua warga FAM.Perlu ingat lawan di final adalah 2x lebih hebat drpd vietnam....

mie rahman

TAHNIAH... TAHNIAH... TAHNIAH pemain Malaysia.. Ulangi perkara yang sama di FINAL.

ZOLKEFLI

TAHNIAH MALAYSIA. PERTAHANAN KIRA BAGUS CUMA BHG SERANGAN PERLU DIPERTAJAMKAN LAGI.. 2 PELUANG BERLIAN DIPERSIAKAN DI AKHIR-AKHIR PERMAINAN.APA YANG BOLEH DIPELAJARI DARI PEMAIN VIETNAM, TIDAK PUTUS ASA. CONTOHI SIKAP MEREKA.

myle2838

Pemain pertahanan perlu tajamkan "reflex movements" semasa di kotak penalti serta mengawal penyerang secara lebih dekat, "clearing" perlu dibuat sebaik mungkin bukan sekadar beberapa meter namun masih di dalam kawasan bahaya, penyerang perlu tajamkan "finishing touches" dalam menyempurnakan setiap peluang di depan pintu gol lawan, pemain tengah belum jelas kewibawaannya, penjaga gol memang hampir "perfect", kemampuan menyerang balas lebih berkesan dan teratur perlu ada jika mahu bergelar Juara Piala AFF Suzuki 2010.

mat'Wins

fuh..cayalah malaysia boleh

MAIKOL BIN AMPUAS

tahniah harimau malaya.....
tp jgn terlalu gembira dgn kjayaan ini.....
pastikan indon tunduk ngan kehebatan kita........jgn alpa atas kejayaan ini.....

MALAYSIA FAN

ayuh penuhkan stadium Bukit Jalil 26.12.2010 nanti.....
jgn biar indon yg abeskan tiket (itupun klu indon layak ke final)

salleh kaki bola

tahniah.teruskan kecemerlangan.naikkan ranking negara. jumpa indon atau phi di final main betul-betul. malaysia boleh

wira

Syabas dan tahniah buat skuad Msia .Semoga kita
dapat menjadi juara yang sebenar . Andainya bertemu Indonesia langsaikan hutang secukupnya Msia boleh...

rosdinhashim

Well done. Rajagobal jgn guna taktik yg sama. Attack! Attack! Attack! Semangat mau tinggi. Jersi Malaysia terpaksa beli walaupun mahal sebab aku akan ke stadium. Jgn hampakan rakyat Malaysia.

TanpaNama

FAM kena ingat, kita tak perlu pemain import dlm Liga M & jurulatih asing untuk berjaya..
Tahniah malaysia.

matcool

Tahniah Malaysia. Saya Malaysia akan jadi juara tahun ini.

rezbev

Tahniah Malaysia...teruskan perjuangan..bukitkan kepada rakyat malaysia bahawa tahap bolasepak kita sudah semakin baik...tatap fokus...pasti kita juara.

comot

Tahniah kpd smua pemain2 dan jurulatih2 pasukan bolasepak kebangsaan,keputusan yg baik,tetapi masih jelas mutu kawalan dan hantaran bola masih lemah,masih perlukan bnyk lg pendedahan di luar negara utk perbaiki keyakinan diri dlm permainan, perjalanan masih jauh tapi program pembangunan berada pd landasan yg betul,disiplin permainan yg baik terutamanya bahagian pertahanan,bahagian serangan perlukan lebih bnyk module latihan yg lebih berkesan diharap pasukan teknikal dpt memberi perhatian yg lebih khasnya utk final ini..YAKIN BOLEH...

hok lain ok la main tapi amri yahya main apo macantu rajagopal tolong ambil berat hal ni

wave

bagos2....harap bole jd juara

ultras

dah masuk final ayuh ke stadium.
mana penyokong kedah,kelantan yang ramai kat lembah kelang ni masa semi final?
time malaysia cup,super league penuh je stadium,time semi haritu tak penuh pun.
jangan ada smgt kenegerian sahaja!kita rakyat malaysia

wanmrk

Tahniah saya ucapkan kepada Rajagopal dan pasukanya layak keperlawanan akhir. Kami menyokong berharap pemain dapat menjaga maruah negara dengan bermain secara profesionqal bukan cap ayam atau sardin...Perhebatkan lagi ketepatan hantaran kerana itu adalah basic dalam permainan bola sepak dan itu menjadi masalah utama dalam team kita. Malaysia boleh bukan sekadar slogan atau semagat tetapi boleh menunjukan corak permainan yang menjadi keyakinan kepada semua untuk pergi menonton bola.

Ahmad Termizi Abd Rahim

tahniah pasukan malaysia layak ke perlawanan akhir piala aff suzuki. teruskan kecemerlangan.naikkan semula ranking bolasepak negara.

azman mohamed

tahniah buat malaysia tanah airku.pakat2 g stadium utk bagi sokongan, kalu boleh tiket abis dibeli penyokong malaysia..jangan kasi chance kt negara jiran.....

Ahmad Termizi Abd Rahim

tahniah pasukan malaysia layak ke perlawanan akhir piala aff suzuki. teruskan kecemerlangan.naikkan semula ranking bolasepak negara.

amy hashim

Tahniah!!!!hope wktu final nnt performance lg bgus....semoga kekal juara

ejoi

tahniah buat pemain2 malaysia... semoga pencapaian yg m'banggakan ini kekal ke final.. semoga kita menjadi juara.. dan membuka mata kepada mereka2 yg selama ni memandang rendah dgn kemampuan bola sepak negara kita.

Mie

Tahniah Pasukan Bolasepak Malaysia yang layak ke Final Piala AFF Suzuki... Inilah semangat juang sebenar yang harus ditanamkan pada setiap jenis sukan negara. Semoga anda menjulang nama negara pada aksi final kelak. Mudah2an pasukan kita turut layak ke pusingan akhir Piala Dunia 2014..Amiiinnnn....

din klate

tahniah buat team malaysia layak ke final... tingkatkn semangat juang tuk bawa gelaran juara ke malaysia... fahmi, jago pintu gol molek,jange bui bolos...

Mohamad Azhar Ibrahim

Tahniah....Pasukan MAlaysia...teruskan usaha untuk bergelar JUARA

may

bgs2,walaupun xdpt gol,tp ini mnunjukan pngkatan mutu prmainan malaysia skrg...khairul fahmi mmg kemas,kekalkn dgn kdaan bgtu....

wan permin

tahniah harimau malaya... final nant men molek2...

ivest

Tahniah malaysia. Syabas player malaysia dan jurulatih.

knk2 rebina

harimau malaya GO!GO!GO! AUMMMM~~~

awin hkl

tahniah harimau melaya!!!kerana ke final piala aff suzuki dlm tempoh 14 tahun... bak dtg lah indon ke filipina ke..pasti kena baham punyeee...aaaaauuuuuummmmmmmmm

shent

Tahniah kepada semua pemain Malaysia yg telah layak ke final suzuki cup.Teruskan mementum sampai, saya percaya skuad negara dapat menebus kekalahan kepada indonesia di final nanti.

knk2 rebina

harimau malaya GO!GO!GO! AUMMMM~~~

afif

tahniah kpd wira2 negara
teruskn perjuangan hingga ke titisan keringat yg terakhir
kami rakyat malaysia sentiasa mendoakan kejayaan kalian semua
kembalikan kegemilangan bola sepak negara
u all the best
malaysia boleh!!!!!!

mohd zulhafiq bin zulkifli

biar kecewaan yang dlo menjaDI pengubat luka yang skarang...

rodin

tahniah... wira yang berjaya. apek dan semua ahli pasukan.teruskan kemaraan. juara buat semua

zaidi zek

Tahniah!!!!! Malaysia.

Naser Duyong

Tahniah kepada Ketua Jurulatih K. Raja Gopal dan semua Player dan Pegawai Pasukan Malaysia atas kejayaan ke Final Piala AFF Suzuki 2010 ini. Semuga dengan kejayaan ini menyungkit semangat untuk di Final nanti samada bertemu Indonesia atau Filipina, yang penting kita harus menjadi JUARA, Syabaas.

mohd zulhafiq bin zulkifli

biar kecewaan yang dlo menjadi pengubat luka yang skarang...

shabul7200

Taniah 3X...Kami yakin tahun ini Malaysia Juara Baru Piala AFF Suzuki...Syabas ! K.Rajagopal & para pemain b.sepak Malaysia teruskan perjuangan..Juara Baru bakal menjelma...

mohd zulhafiq bin zulkifli

biar kecewaan yang dlo menjaDI pengubat luka yang skarang...

buragas77

bertahan dan menyerang, utk final nanti tukar strategi: menyerang dan bertahan mungkin permainan akan lebih menarik dan Indonesia akan kecut perut. Malaysia Boleh!!

mohd shah

tahniah harimau muda malaysia kerana berjaya membawa bendera malaysia berkibar distadium bung karno pada final nanti. diharap pemain muda malysia dapat meresap satu suara keyakinan untuk membawa piala di nantikan selepas 14 tahun penantiannya. syabas sekali untuk jurulatih k. rajagopal dan pemain.

zaini

tahniah skuad malaysia dan jurulatih rajagopal semangat macam nilah yang kita nak untuk negara..

YANAZ

TAHNIAH...TAHNIAH
PERJUANGAN BELUM SELESAI
BERJUANG LAH SEHABISNYA...

pok ne

tahniah mlysia!!jngan tlalu gmbira kta masih ada final utk dper juangkan.. gunakan pluang ini utk jd juara..pluang sperti ini tdak dtng berkali kali.. apapun prsmbhn pemain smalam mmng brsmngat saya yakin mlysia boleh jd juara..ttpi msti bkerja lbih keras lg dan mningkatkan lg pnyudah dan hntran.. mgkin mimpi utk braksi di piala dunia 2014 akan tcapai jika stiap taun mutu prmainan kita mngkat sdikit demi sdikit.. tidak mustahil.
"slamat brjuang di final team malaysia" kami smua akan myokong anda

hmd

tahniah kerana pasukan malaya menang dan akan menjadi juara.jadikan ini permulaan utk naikkan taraf mutu bolasepak ke peringkat lebih tinggi,jika ada pemain atau jurulatih yg tidak bermutu tukar aje la jangan simpan.

adentoffees

alhamdulillah..tahniah kpd pemain-pemain negara yg mempamirkn semangat juang kental..terutama nya, penjaga gol Khairul Fahmi Che Mat..yg begitu mantap mengawal gawang negara..tahniah jg kpd pengurusan FAM,terutama kpd jurulatih K Rajagobal yg sentiasa bersikap positif..saya doakn..dan yakin skuad negara akn jadi juara selepas empat belas tahun menanti...MALAYSIA BOLEH!!!

Azmin (MP) JKR Kes.

Tahniah,Pasukan M,sia Berjaya tanpa jurulatih luar.teruskan anda adalah wira bolasepak sebenar.Fahmi Kawe caya ke demo.

Md. Natar Hj Othman

Salam, tahniah kepada Pemain, Jurulatih, FAM dan tidak ketinggalan peminat bolasepak Malaysia....MALAYSIA BOLEH

shairul hisham

tahniah wat u all semua,malaya boleh....

zali

pemain mlysia sepatutnya tidak kelam kabut semasa diserang. harus tenang dan kawal bola dengan baik.

budak lot 970 anak banjar

saya sokong pemain malaysia berlatih di negara sejuk seperti di slovekia.... lihat hasilnya..
hayuhak malaysia kulaan niring malaysia menang.

solaiman Lungkiat

tahniah!!!!! pasukan negara mara ke final......

roslain

harapan ini bukan kali terakhir, tetapi sebagai kebangkitan semula atau pengelmaan semula maalaysia dipersada bola sepak asia. apa cara sekali pun permainan cantik atau tidak...keputusan diakhir perlawanan yang penting.. hebat!!!!! maju malaysia!!!!!!!!!

Uzair Afiq

TAHNIAH!!! kepada pemain,jurulatih, & FAM. Barisan pertahanan amat mantap,namum berisan tengah perlulah bekerja keras agar kita dapat melakukan serangan yang lebih berkualiti. Skuad muda ke Slovakia sudah menunjukan hasil. FAM apalagi..hantar lagi pemain muda ke sana bagi menghadapi liga yg lebih kompetitif.Melabur sikit x rugi..

azurinna wahid

tahniah skuad harimau malaysia dan rajagopal kerana mempamerkan aksi yang luarbiasa d setiap perlawanan.pertahanan mental dan fizikal yang wajar dipuji hingga membawa malaysia ke final.tahniah kepada kahirul fahmi che mat..saya berbangga dengan anda.

Parjoe

begini lah nasib pemain Malaysia.. Kalau menang dipuji... kalau kalah dikeji... apa pun.. tahniah.

apeng koa

syabas kpd apek 'wira kelate' dan wira malaya alaf baru.raja gopal memang hebat.....

mazlan

teruskan momentum kemenangan untuk jadi juara..dan terbaik di asia tenggara..gol malaysia..gol

ijan

TAHNIAH MALAYSIA....HARAP SKUAD INI LAYAK KE WORLD CUP 2014

Samsudin

Malaysia menang kerana Vietnam lemah. Game yg membosankan. RAJA GOPAL PERLU BUAT SESUATU. Safee Saili tidak bijak melorong bola utk rakan membuat percubaan. Safee jg lambat bergerak dan selalu off site.

ijan_labu

TAHNIAH PASUKAN MALAYSIA..ADAKAH SKUAD INI LAYAK KE WORLD CUP 2014......

Na Qiy

tahniah2...26hb jumpe di bukit jalil...malaysia boleh!!!..

norhazizol b dzulkifli

syabas malaysia boleh. syabas utk semua pemain

Lukman B. Apo

tahniah skuad negara... malaysia boleh

sukri md noh

syabas pemain malaysia.....kepada jurulatih...tahniah....malaysia boleh!!!!!

zulaikha

tahniah!!!! tapi nampak sangat pemain malaysia terlalu menggunakan taktik permainan defensive seharusnya pemain malaysia menggunakan peluang yang ada sebaik mungkin. terlalu berhati hati juga merbahaya kerana menampakkan kelemahan corak permainan. seharusnya lebih agresif terlalu banyak kelemahan apabila pihak lawan banyak menguasai hantaran bola tinggi walau bagaimanapun diulangi tahniah teruskan perjuangan sehingga menjadi juara yang berkualiti

boy n9

tahniah di ucapkan untuk semua pemain malaysia..sume posisi berfungsi baik.turun dengan semangat yang lebih tinggi di final nanti..pastikan bukit jalil bergegar untuk KEJUARAAN KITA!...

din5291

jgn la rajagopal masukkan penjaga gol yg sorg lg tue untuk finl... yg tue xlayak. yg layak hanya fahmi yg muka macam korea tu.

jatin Wo

Tahniah Pasukan Malaysia.. Teruskan Perjuangan

Junk

mari lah kita mmenuhi stadium bukit jalil pda 26hb Dis (AHAD)depan pada aksi final prtama..

niey hunny

tahniah pasukan malaysia layak ke final....
go malaysia......

am

tahniah wira-wira negara. saya percaya kita akan muncul juara nanti.

azlan

harap Harimau belang Malaysia terus mengaum....

hashim

Tahniah untuk pasukan malaysia kerana berjaya ke final.Benteng pertahanan anda baik.

royston

berthn la permainan terbaik malaysia,buat apa permainan menarik tapi gol tiada mcm thailand dan vietnam. game pemain malaysia smlm adalah terbaik. tahniah pemain malaysia.

abg chor

tahniah Malaysia....
jika ke final minta sangat-sangat jangan main macam lawan dengan Indonesia hari itu. ia sesuatu yang amat teruk... minta jurulatih dan pemain fikirkan cara untuk mengelakkan pisang berbuah dua kali...

mohd fathoni

syabas malaysia,syabas anak didik k rajagopal.lama sudah kita mengidam kejuaran di arena bola sepak.nah!ini masanya MALAYSIA BOLIH

hashim

Tahniah untuk pasukan malaysia kerana berjaya ke final.Benteng pertahanan anda baik.

Anjan

apa yang pasti sorak permainan vietnam lebih menghibur, dari semua aspek. pemain msia tidak dapat menandingi skil individu vietnam,untuk Final perlu ada kekuatan dari semua sudut. apa pun tahniah layak ke final.

khairul ferdaus

Tahniah kepada pasukan Kebangsaan MALAYSIA, ingat jangan bila dah dapat melangkah ke perlawanan akhir kita jangan terlalu dibuai dengan sanjungan yang berlebihan dari semua pihak, yang penting mentaliti kena kuat dan berkerjasama dalam pasukan......peristiwa pada kegagalan tahun-tahun yang lalu wajar dijadikan pengajaran....MALAYSIA BOLEH!!!!?

mamat

tahniah.. hebatkan mutu permainan di final

ikram rembauwi

tahniah malaysia mara ke fainal, tp jgn main mcm mlm td lg ye. bosan tgk kita bertahan walhal kita mampu menyerang. Tahniah Tahniah Tahniah

Azri Bin Ariffin

Alhamdulillah, Malaysia berjaya juga masuk ke final.Bersyukurlah dan teruskan usaha anda wahai wira-wira Malaysia.Jadilah JUARA.

zul

Alhamdulillah, tapi perjuangan belum selesai dan perlu perbetulkan kelemahan kelemahan demi maruah negara ,rakyaat Malaysia memang berbangga dengan pasukan muda ini apa lagi dengan simbolik Harimau Malaya kita,,,,ingat itu....wasalam

hafiz mohamed

tahniah kepada pasukan MALAYSIA... kepada penjaga gol.. anda memang WIRA NEGARA..

alan

tahniah Malaysia...Malaysia bertuah kerana mempunyai penjaga gol terbaik asia tenggara seperti khairul fahmi...harap Malaysia dapat menang di final dengan corak permainan yang menarik..

Tahniah....Pasukan MAlaysia...teruskan usaha untuk bergelar JUARA

Zulkhairy Zainal

bermula dgn d belasah dgn indonesia, skuad anak2 buah rajagopal tidak mudah putus asa,ayuh kita ke bukit jalil..Juara pasti jadi milik kita..... 1 Malaysia....MALAYSIA BOLEH!!!!!!!!

yut san

tahniah kpada skuad malysia..
trutama kpada khairul fahmi dan gunalan...
hope final nnnti try the best...
try to be more better than before

kucing garong

tahniah pasukan harimau malaya, anda sememangnya hebat, tp jgn terlalu gembira, masih ada laluan berliku, apapun tahniah untuk anda semua, malaysia boleh!!!!!!

mat

ucapan taniah kepada kem bola sepak.....cuma perlawanan semalam kurang mutu....

kucing garong

tahniah pasukan harimau malaya, anda sememangnya hebat, tp jgn terlalu gembira, masih ada laluan berliku, apapun tahniah untuk anda semua, malaysia boleh!!!!!!

tam

taniah buat pasukan malaysia..anda membuat seluruh rakyat malaysia marasa bangga..teruskan perjuanganmu...

shawk

beli tiket awal2...jgn bagi peluang indon beli tiket

Zulkhairy Zainal

bermula dgn d belasah dgn indonesia, skuad anak2 buah rajagopal tidak mudah putus asa,ayuh kita ke bukit jalil..Juara pasti jadi milik kita..... 1 Malaysia....MALAYSIA BOLEH!!!!!!!!

Azmi Ismail

Tahniah & Syabas buat Team Malaysia,alang-alang sudah masuk FINAL..alangkah bagus kalau jadi JUara..Saya yakin Malaysia mampu untuk menjadi JUara..

faiz

tahniah pasukan negara teruskan perjuangan anda menjadi juara.penjaga gol kita memang no 1

mohamad shahir

kenapa tak guna strategi bertahan pada mase pertama dn menyerang pada mase kedua? permainan kurang menarik, pemain pertahanan asik buang bola sedangkan berpeluang 'open' strategi di brisan tengah.. tapi ape pn..tahniah raja gopal dn skuad..i proud of u all... petahanan juga terbaik ter susun dan berdisiplin..

Paklang

Kejayaan bolasepak negara tak semestinya dibimbing oleh jurulatih luar negara..yang penting FAM kena bersabar dan beri peluang dan kepercayaan pada our local coach..Tahniah Malaysia, Rajagopal dan pemain-pemain Malaysia.

Yusri bin Md Yunos

Tahniah Pasukan Malaysia.. Teruskan Perjuangan

ahmat

Tahniah, Petanda bermulanya peningkatan mutu bolasepak negara

mohd juhari joe

bravo,,,bravo,,bravo,,,this is payback time to indonesia,,,prove it malaysia

yusri

tahniah kpd pemain bolasepak malaysia kerana usaha telah berjaya melayakkan diri ke perlawanan akhir Piala AFF Suzuki. Moga perjuangan anda berakhir dgn menjadi juara. Sy doakan semoga anda berjaya dalam kejohanan ini.

apek di gelar raja wira bola sepak malaysia.anak jati kelantan..gomo kelate gomo...

i love Malaysia

Tahniah kepada pasukan Malayia kerana layak ke final..!!! kepada penyokong malaysia mari ramai2 ke bukit Jalil minggu depan..Malaysia boleh...!!!

Che Samsudin Bin Che Amat

Tahniah Harimau Malaya, tahniah Tuanku Presiden dan semua exco FAM, teruskan perjuangan.

zazrie

tahniah pasukan malaysiA KE FINAL..smoga tahun ni dapat kejuaraan piala suzuki

zamri ahmad

Tahniah kepada pasukan kita yg bermain dgn penuh bersemangat...sebenarnya kita sepatutnya boleh menang kerana sebenarnya vietnam taklah sekuat mana,cuma kita terlalu bertahan dan terlalu cepat buat clearance ( samada luar padang @ kpd pemain lawan )walauapapun SYABAS kpd Rajagopal & kpd semua pemain kita yg menunjukkan perjuangan yg tinggi dan kemenangan ini adalah hadiah buat kita semua rakyat MALAYSIA....TAHNIAH

Malaysia Football Fantasy

Mara sudah ke perlawanan akhir! ayuh semua penyokong bola sepak tanah air.. sokongan anda diperlukan pada 26dec ini di stadium bukit jalil ... Kasi Kuningkan stadium itu.. hahaha

kasmadi

memang layak ke final dan syabas, tapi mutu permainan masih perlu dipertingkatkan biar nanti jadi juara penuh gaya serta bangga..

shino

tahniah malaysia...harapan saya selepas ini ,ada lagi lakaran kemenangan bagi bolasepak negara...kami sentiasa menyokong anda semua..tahniah

awing69

Tahniah..teruskan untuk bergelar JUARA.

amat kassim

Tahniah Malaysia, anda semua layak sebagai wira dan insya allah akan muncul juara. harap semua rakyat malaysia mendoakan kejayaan pasukan kita

Azri Aziz

Syukur kepada Allah kerana memberi kita kemenangan yang ditunggu-ditunggukan selepas 14 tahun. Kini peluang menjadi juara terbuka luas dan kaji apa kelemahan pasukan Indonesia-Filipina. Berjuanglah demi negara bukan kerana harta. Kami doakan kejayaan anak-anak Malaysia! Malaysia Boleh!!!

mutalib

sybas Fahmi kamu lah wira kami yang sebenar
penjaga gawang Malaysia No 1

sri sianatan

Syukur Malaysia boleh masuk final. Jgn terlalu berpuas hati selagi blm mencapai yg terbaik (JOHAN). Teruskan perjuangan & tingkatkan lagi keupayaan krn pihak lawan sudah boleh membaca strategi Malaysia berdasarkan dua perlawanan separuh akhir yg byk bertahan.

proud

tahniah dan teruskan usaha memantapkan pasukan
bola sepak negara

aNifturkey

Syabas ! Syabas ! Syabas ! Wira Negara Malaysia Boleh

1 malaysia

tahniah malaysia .....fahmi wira angkasa syabas skuad rajagopal...

penyokong Ultras

Tahniah...walaupun gaya permainan cam x best yg asek bertahan aje..tp pedulik hape...asalkan masok final..yeahh...tahniah kpd skuad negara. buktikan kita BOLEH di final nnt..berusaha!

keeman

Tahniah...tahniah....Kini muncul pemain yg berkualiti utk pasukan Malaysia....Fahmi=arumugam,...Muslim Soh Chin Aun.....Safee Saili= Mokhtar...dan semua pemain yg terlibat mempunyai kualiti yg cukup menarik.....syabas...syabas....syabas Malaysia.

azahar bin yusoff

Syabas Malaysia! Teruskan perjuangan... Kita menutup tahun 2010 dengan Cemerlang, Gemilang dan Terbilang.... Tahniah buat semua pemain Malaysia terutamanya Khairul Fahmi. Anda layak digelar ketua WIRA.

Mark Jipun

Syabas Pasukan Malaysia...Teruskan usaha sehingga menjadi juara....Malaysia boleh...

Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

Azizulhasni dahului senarai keirin UCI

Posted: 18 Dec 2010 12:12 PM PST

Sukan

AZIZUL bangga memperaga pingat emas yang diraih, semalam.

AZIZUL bangga memperaga pingat emas yang diraih, semalam.

Muncul juara pusingan ke-2 Piala Dunia di Colombia

JAGUH trek pecut negara, Azizulhasni Awang menemui semula sentuhan apabila menjuarai acara keirin pada pusingan kedua Kejohanan Trek Piala Dunia Klasik UCI di Velodrom Alcides Nieto Patino di Colombia, semalam untuk sekali gus mendahului carta pungutan mata siri kejohanan itu.

Selepas kurang menyengat pada pusingan pertama di Melbourne dengan sekadar tempat ke-11 dan 2 mata disebabkan keletihan selepas Sukan Komanwel New Delhi dan Sukan Asia Guangzhou 2010, Azizul yang mewakili pasukan Yayasan Sime Darby (YSD) bingkas dengan kayuhan mantap untuk memenangi saringan 4 acara itu. Tanpa Chris Hoy yang tidak mengambil bahagian dalam acara itu, Azizul melangkah yakin ke perlumbaan final dengan menewaskan pelumba Perancis yang mewakili pasukan Cofidis, Francois Pervis dan pelumba Republik Czech, Denis Spicka.

Dengan kemenangan itu dan 12 mata yang dikutip, pelumba 21 tahun kelahiran Dungun itu kini mendahului senarai pungutan mata dengan 14, dan dianugerah jersi pelangi UCI selaku pemenang dan pendahulu acara keirin, menjelang baki dua pusingan di Beijing dan Manchester selepas ini, sebelum ke kejohanan dunia.

Pengurus pasukan, Datuk Naim Mohamad berkata, keputusan jurulatih merehatkan Azizul bagi acara Pecut Berpasukan nyata berbaloi apabila pemenang emas Guangzhou 2010 itu mempamer kayuhan bertenaga di depan lebih 3,000 penonton yang memberi sokongan kepada pelumba bertubuh kecil berbanding pesaing lain.

"Alhamdulillah, lagu Negaraku yang berkumandang di Cali menghangatkan pelumba YSD dari Malaysia serta penonton yang hadir untuk menyaksikan perlumbaan kelas dunia ini, sekali gus meletakkan Azizul di tangga teratas senarai mata Piala Dunia, di depan Chris Hoy, Puerta Zapata, Francois Pervis, Teun Mulder, Christos Volikakis, Denis Spicka, Mickael Bourgain, Simon Ven Velthooven dan Scott Sunderland.
"Begitupun, Azizul mungkin sukar mempertahankan jersi pelangi UCI kerana dia pasti menjadi sasaran pelumba lain pada baki perlumbaan kerana pesaing lain juga saling merebut mata untuk kelayakan ke Sukan Olimpik," katanya dalam satu kenyataan, semalam.

Kelmarin, trio Pecut Berpasukan YSD membabitkan Edrus Md Yunos, Rizal Tisin dan Josiah Ng menduduki tempat keenam untuk mengumpul lima mata, dan menduduki tangga kesembilan keseluruhan dalam senarai mata selepas gagal di Melbourne.


Full Feed Generated by GetFullRSS.com, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Komen