Harian Metro: Arena

sumber :-

Harian Metro: Arena


‘Tak tau nak cakap apa’

Posted: 27 Nov 2011 12:20 PM PST

PENGENDALI skuad Olimpik negara, Ong Kim Swee jelas kecewa selepas menyaksikan anak-anak buahnya kecundang pada 10 minit terakhir Kelayakan Olimpik Zon Asia kepada Bahrain, semalam.

Tiga gol dilepaskan itu membolehkan pelawat yang beraksi dengan 10 pemain memenangi perlawanan dengan keputusan 3-2 walaupun mendahului dua jaringan pada awalnya.


"Saya tidak tahu bagaimana mahu cakap. Lima minit, semuanya berubah. Saya terpaksa menerima hakikat skuad ini tidak mempunyai ramai pemain tengah," katanya.

Tambahnya, barisan pemain muda negara kehilangan kawalan selepas penjaring gol pertama, Mohamad Nazmi Faiz Mansor dan rakannya di jentera tengah, Mohd Affize Faisal Mamat dikeluarkan kerana kecederaan. "Lawan bergerak dengan selesa selepas ketiadaan mereka (bermula minit ke-60), kita hilang kawalan pada bahagian tengah. "Manakala Irfan Fazail terpaksa menamatkan perlawanan walaupun mengalami kecederaan (sudah melakukan tiga pertukaran)," katanya. Sementara itu pengendali Bahrain, Salman Shareeda berkata adalah sesuatu yang menakjubkan apabila bangkit mencatatkan kemenangan pertama selepas tewas pada dua perlawanan sebelum ini.


"Sebelum datang ke sini saya sudah menyatakan kepada pemain bahawa Malaysia adalah sebuah pasukan yang bagus dan perlu bersedia. Saya gembira kerana ini kemenangan pertama kami," katanya.


Tambahnya walaupun kehilangan seorang pemain kerana mendapat kad merah, beliau melakukan pertukaran yang membuahkan hasil apabila mengeluarkan dua pemain tengah bertahan dan memasukkan dua pemain tengah menyerang.

"Nyata ia membuahkan hasil. Pada pandangan saya, kedua-dua pasukan menang hari ini kerana mempamerkan permainan yang bagus serta jarang satu perlawanan kita dapat saksikan lima jaringan dilakukan," katanya.

Full content generated by Get Full RSS.

Arif gagal atasi ketangkasan Alamsyah sekali lagi

Posted: 27 Nov 2011 12:17 PM PST

PEMAIN pelapis negara, Mohd Arif Abdul Latif gagal menebus kekecewaan tahun lalu apabila tumpas sekali lagi kepada pemain Indonesia, Alamsyah Yunus pada final Kejohanan Badminton Cabaran Antarabangsa Proton Malaysia 2011, semalam.

Pada perlawanan di Kompleks Sukan Sandakan, Mohd Arif, 22, berazam mengubati kekecewaan kalah pada final tahun lalu sebelum terpaksa akur dengan ketangkasan lawannya sebelum kalah 12-21, 21-17, 14-21.


Mohd Arif yang tewas pada set pertama berjaya memenangi set kedua tapi Mohd Arif nampak keletihan dan perlawanan ditentukan pada rubber set.dengan permainan banyak dikawal oleh Alamsyah.

Alamsyah ketika ditemui selepas perlawanan itu menyifatkan permainan Mohd Arif sudah matang dan memberikan saingan sengit sebelum dia menang.


Menurutnya tumpuannya selepas ini adalah untuk melayakan diri dalam pasukan Piala Thomas negaranya pada tahun hadapan dan meningkatkan dirinya dalam kedudukan pemain perseorangan Indonesia.


"Pada masa sekarang, saya berada di kedudukan kelima dan saya menyasarkan untuk meningkatkan kedudukan itu untuk terpilih dalam pasukan Piala Thomas," katanya.

Pasukan negara tidak pulang kosong selepas beregu campuran, Tan Aik Quan dan Lai Pei Jing muncul juara selepas menundukkan beregu Indonesia Andhika Anhar dan Hanadia Keshya 21-18, 21-17.

Full content generated by Get Full RSS.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan