Berita Harian: Sukan

sumber :-

Berita Harian: Sukan


Belang sebenar

Posted: 15 Jul 2011 12:45 PM PDT

Sukan

pix_gal0
Safiq janji Harimau Malaya turun dengan corak sebenar demi tebus maruah

"KAMI menjanjikan pe­­rubahan ketara apabila bertemu Liverpool esok (hari ini). Ketika menentang Arsenal, itu bukan pasukan kebangsaan sebenar. Harimau Malaya akan menunjukkan belang sebenarnya!"

Itu janji kapten negara, Safiq Rahim menjelang perlawanan persahabatan menentang Liverpool di Stadium Nasional Bukit Jalil petang ini yang menjadi ujian terakhir buat Datuk K Rajagobal menjelang perlawanan lebih penting pusingan kedua kelayakan Piala Dunia bertemu Singapura, 23 dan 28 Julai.

Penting bagi kami memenangi sebarang perlawanan tetapi untuk pertemuan dengan Liverpool ini, saya turut disuntik semangat mahu mengecewakan musuh ketat pasukan pujaan saya, Manchester United Safiq Rahim Ketua pasukan Malaysia

Selepas kekalahan 4-0 di ta­ngan Arsenal Rabu lalu, anak buah Rajagobal kini kembali bersemangat untuk mene­bus maruah walaupun keputusan perlawanan dengan kelab Inggeris itu tidak membawa sebarang makna.

"Ia mungkin sekadar perlawanan pertunjukan, tetapi bagi saya dan rakan, kami mengambil serius perlawanan ini," kata Safiq yang menyumbang dua gol ketika perlawanan pusingan pertama menentang Taiwan.

"Penting bagi kami memenangi sebarang perlawanan tetapi untuk pertemuan dengan Liverpool ini, saya turut disuntik semangat mahu mengecewakan musuh ketat pasukan pujaan saya, Manchester United."

Walaupun beraksi bagai pasukan pelawat ketika ditewaskan mudah Arsenal Rabu lalu, Safiq dan rakan sepasukan bertekad mahu memperbaiki kesilapan dan kelemahan pada aksi petang ini, sekali gus memikat kembali sokongan padu terhadap skuad Harimau Malaya.
"Kami tewas kerana kesilapan mudah," kata Safiq. "Itu bukan permainan sebenar kami kerana keempat-empat gol adalah kerana kecuaian pemain. Itu yang membuatkan kami cukup kecewa.

"Tetapi kekecewaan itu sudah kami lupakan dan tumpuan kini ialah menebus kesilapan itu. Perlawanan ini bukan saja pen­ting untuk mengembalikan keyakinan kami, tetapi sebagai batu loncatan berdepan Singapura nanti."


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Joe Cole pukau peminat remaja

Posted: 15 Jul 2011 12:16 PM PDT

Sukan

COLE (kanan) ketika  sesi bertemu peminat cilik,  Zuhaily Rashid Rosli, semalam.  Gambar kecil Joel Jevan Raj.

COLE (kanan) ketika sesi bertemu peminat cilik, Zuhaily Rashid Rosli, semalam. Gambar kecil Joel Jevan Raj.

400 penyokong The Reds banjiri Courts Setapak bertemu bintang Liverpool

FENOMENA jelajah EPL Asia 2011 nyata memberi kesan mendalam kepada seorang peminat remaja kelab Liga Inggeris Liverpool, Joel Jevan Raj, 15, apabila sanggup hadir seawal jam 7 pagi bagi mendapatkan autograf pemain kegemarannya, Joe Cole di cawangan Courts Setapak, semalam.

Pelajar tingkatan tiga itu yang ditemani ibu dan sepupunya turut teruja untuk melihat pemain tengah The Reds itu secara dekat, selain mengabadikan autograf Joe Cole di sehelai baju kegemarannya. "Saya akan menyaksikan perlawanan petang esok (petang ini) untuk melihat aksi Liverpool terutama Joe Cole yang mula saya minati sejak Tahun 4 lagi. Saya sangat gembira kerana berpeluang bertemu dengannya secara dekat.

"Dia sempat berkata kepada saya yang dia sangat berbangga untuk bertemu dengan saya dan saya membalasnya dengan mengucapkan terima kasih. Itu saya tidak dapat saya lupakan sampai bila-bila," katanya yang akan mengabadikan baju itu dalam bingkai kaca sebagai kenang-kenangan.

Begitupun, remaja yang menetap di Gombak itu turut menyimpan hasrat untuk menyaksikan skuad Harimau Malaya menampilkan corak permainan lebih garang ketika bertemu skuad di bawah pengurusan Kenny Dalglish itu.

"Sebagai seorang rakyat Malaysia, saya inginkan Malaysia menang tetapi saya juga mahu melihat pasukan kegemaran saya (Liverpool) menjaringkan gol. Kalau boleh seri pun sudah memadai," katanya.
Kira-kira 400 peminat The Reds membanjiri cawangan Courts Setapak untuk bertemu Joe Cole yang hadir sempena pelancaran Jelajah Asia Liverpool 2011 tajaan Courts dan perasmian pembukaan cawangan utama baru Courts Setapak itu.
Selain di cawangan Setapak, David Ngog juga meluangkan masa bersama peminat di Courts cawangan Cheras, semalam.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan