Berita Harian: Sukan

sumber :-

Berita Harian: Sukan


Dendam harimau

Posted: 06 Nov 2011 11:46 AM PST

MISI Harimau Muda membaham Singa Muda di laman Sang Garuda.

Demikian perumpamaan terbaik buat skuad B-23 negara yang perlu menewaskan Singapura pada aksi sulung Kumpulan A di Stadium Utama Gelora Bung Karno, Jakarta, petang ini untuk langkah kanan mempertahankan pingat emas Sukan SEA.

Komen Anda

Terima kasih diatas penyertaan anda. Berita Harian berhak untuk tidak memaparkan sebarang komen yang menyentuh isu-isu sensitif dan yang berbentuk iklan komersil. Alamat IP anda akan direkodkan dan mungkin digunakan untuk menghalang penghantaran komen seterusnya jika melanggar peraturan yang ditetapkan.

Senarai komen

shahira

malaysia boleh!!....kuatkan semangat

aini mahassan

jgn jdikan pengalaman msa lalu sbgai pemusnh untk mncpai kjayaan hari esok..

Mohamad Mohsin

Memang Malaysia BOLEH....... 3 mata dalam tangan....sang todak boleh kita langgar.....

annacomel

dengan singapura pun rasa payah sangat sehinggakan begitu berazam tinggi..sepatutnya lawan singapura hanya salah sebuah neger. dalam malaysia sahaja..negeri sembilan pun boleh layak kalahkan singapura....cita-cita kecil.azam kecil..seperti cita-cita menakluk busut belakang rumah je..

rocky kolohou

Malaysia lebih baik drp Singapura psl klu dlm skuad senior,Singapura ego dgn pemain importnya...teruskan misi mempertahankan pingat emas...

Zri

Tidak elok berdendam, beri yang terbaik permainan insyaAllah Malaysia akan menang

ahmad asyraf tusiran

insyaALLAH...semestinya rkyat malaysia mngharapkan kmenangan....hrap skuad malaysia mlakukan yg trbaik ikut smua arahan coach....

Elwin Motibih

MALAYSIA BOLEH!!!!!!!!!!!!!PASUKAN HARIMAU AKAN MENEWASKAN PASUKAN SINGA YANG PURA-PURA KUAT...HAHAHA...SAYA YAKIN MALAYSIA MENANG...MALAYSIA BOLEH...!!!!!!!!!!!!!

kamarolzaman dzulkifli

selamat berjuang untuk pertahankan kejuaraan.harimau malaya boleh

Mattinin Yukim

Semoga Pasukan Malaysia mampu bangkit dan melakar kemenangan ...ayuh Harimau MALAYSIA tewaskan Pasukan SINGA..

idris kasanraji

SEMOGA MALAYSIA BERJAYA MENEWASKAN SINGAPURA DAN TERUS MENANG DI SETIAP PERLAWANAN HINGGA KE FINAL. SEDIA BERJUANG UNTUK NEGARA MALAYSIA TERCINTA. PERTAHANKAN KEJUARAAN MU.

HishaMUddin Ahmat Miskam

Kami rakyat Malaysia mendoakan kejayaan Team Harimau Muda sekaligus mempertahankan 'ibu emas' yang telah kita miliki selama 2 tahun di Sukan SEA Indonesia kali ini. Terus berjuang demi maruah bola sepak dan sukan negara. InsyaAllah, lagu 'Negaraku' akan berkumandang jua di sana...

NIZAMMUDIN

SAYA HARAP HARIMAU MALAYA AKAN BAKIT DARI KESILAPAN YANG LEAPAS

Full content generated by Get Full RSS.

Harap juri tak jejas semangat atlit

Posted: 06 Nov 2011 11:41 AM PST

Sukan

ISU penjurian sukan subjektif sering menjadi tumpuan, namun skuad taekwondo negara tidak mahu perkara itu melemahkan semangat juang mereka dan kekal optimis dengan kemampuan Indonesia selaku tuan rumah berlaku adil pada temasya kali ini.

Pengurus pasukan, S Krishnamurthy berkata kejohanan taekwondo di peringkat antarabangsa kini menggunakan sistem kiraan elektronik yang boleh mengelakkan sebarang penipuan dalam penjurian.

"Sistem elektronik ini bagaimanapun masih baru dan saya tidak pasti sama ada Indonesia akan menggunakan sistem ini atau tidak. "Setakat ini saya dengar cerita, tuan rumah masih menggunakan sistem kiraan cara lama namun saya berharap ini tidak akan menimbulkan sebarang masalah berat sebelah," katanya mengenai skuad taekwondo yang dibarisi enam atlit lelaki dan enam wanita.

Selepas membawa pulang satu pingat emas dan enam gangsa pada temasya lalu, Krishnamurthy berkata sasaran kali ini adalah satu emas dan satu perak dengan sasaran diletakkan di bahu Ryan Chong yang akan bertanding dalam kategori flyweight.

Katanya, keyakinan skuad taekwondo negara kini semakin meningkat terutama selepas berpeluang menjalani latihan di Seoul selama tiga minggu pada bulan lalu.

Full content generated by Get Full RSS.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Ulasan