Berita Harian: Sukan

sumber :-

Berita Harian: Sukan


Harimau 'ngap' Garuda

Posted: 21 Nov 2011 12:18 PM PST

Amad Bari

wahai Ong Kim Swee dan Baddrol Bakhtiar,heretkan kemenangan anda untuk kami malam esok menentang Syria!kami menanti kepulangan anda di stadium keramat kita,SNBJ!harimau Malaya Muda boleh!!!!!

thalia

saat yang paling tidak mampu dilihat , bila OKS tersandar di bench waktu sepakan penalti bermula ,seperti turut merasakan bertapa ia satu penyeksaan didalam mendapat sebuah kejaayan ..tetapi bila melihat wajah adik adik harimau muda yang masih mampu tersenyum waktu sepakan penalti , masih mampu menenangkan fakhri saarani yang gagal sepakan buat saya terfikir mereka mungkin muda pada umur tapi matang dari segi mentaliti dan pengalaman ... All da best for this team and for tomorrow match :olympic 2012 qualification

a'fiezan Mokhtar

Berbagai dugaan yang di terima Atlet kita di Sukan
SEA indonesia. Seperti yang kita tau, Atlet dalam
sukan lain tidaklah sehebat dugaan yang terpaksa
di hadapi skuad BolaSepak HARIMAU MUDA kita.
Mereka di cemuh, Mereka terpaksa berlatih di
gelanggang tenis dan berdekatan hotel kerana tidak
mendapat layanan yang sebaiknya di sana. Mereka
di hina, di serang dan bila bermain di padang
dengan Negara lain HARIMAU MUDA akan di ejek
dan sebaliknya pula pihak lawan. Bila selesai
perlawanan, mereka di serbu hingga keselamatan
mereka di sana sering di ganggu dan terpaksa
mendapat kawalan tentera menaiki kereta perisai
baracuda seperti mereka tahanan perang.
Penyokong sana sering merendahkan Harimau
Muda, Tertawa melihat kita bersedih dan benci jika
kita Gembira. Lagu Negaraku dan Jalur Gemilang
tidak di Hormati malah di hina dan di keji. Sewaktu
separuh Akhir Jurulatih kita yang di gantung 1
perlawanan tidak di benarkan meraihkan
kemenangan dan kegembiraan bersama Anak
Buahnya untuk sama2 meraikan kemenangan
yang melayakkan ke Final. Langsung tiada belas
kasihan dan sifat nurani. Dari peringkat kumpulan
sehinggalah indon tewas ayat 'Maling' sering di
sorak demi melunturkan semangat Harimau Muda
namun Hati pejuang kita tabah menghadapi hingga
menewaskan indon dan Malaysia di kawal lagi
keluar stadium dan seperti biasa yang kita dengar
kereta perisai Baracuda jadi kenderaan ke tempat
berehat. Bermacam2 bentuk provokasi penyokong
sana hingga ke Final Harimau Muda Masih cekal
dan tabah menghadapi dengan jiwa yang tenang.
Awalnya mereka tertewas namun atas Semangat 1
Malaysia, Harimau bangkit dan berjuang Habis-
habisan sehingga Menjulang pingat yang di Idam
pihak sana. Dugaan tidak habis di situ, bila kita
mendapat kemenangan datang pula pihak yang
menganggu di saat Jiwa Harimau Menyambut
kemenangan untuk memeriksa dan melakukan
ujiang air kencing pada skuad Harimau mungkin
dengan tujuan untuk membatalkan Emas yang
Inginkan namun tidak sampai setelah tewas di
hadapan mata para-para si iri hati. Memalukan
namun itulah kenyataan yang mereka tidak dapat
menerima kenyatan. Berkat kesabaran Atlet dan
skuad Harimau Malaya akhirnya keegoan dan
dendam di patahkan. Atas doa dan semangat yang
berjiwa NEGARAKU, MALAYSIA TANAHAIR KU,
TANAH TUMPAHNYA DARAHKU, ALLAH
memberikan Malaysia kemenangan Rohani dengan
mendapat Emas yang menyatukan 1 Malaysia dari
seluruh dunia dan juga Ummah di TANAH
TUMPAHNYA DARAHKU! MALAYSIA BOLEH!!
Syukur ALHAMDULILLAH, Terima Kasih Apek,
Muslim, Fadhli, Mahali, Asra, Irfan, Fandi, Nazmi,
Badrol, Azwari, Guru, Arasu, IzzaQ, Yong, Fakri,
Ong kim swee juga yang terlibat di padang dan
Semua Hati Harimau Malaya yang setia!
We are the Champion!
Allah maha besar..
Allah Maha Adil,
Allah Maha melihat, dan
Allah jualah yang memberi Rahmat..
Pemberian Allah pada mereka sabar, Kemenangan
bermaruah dan Kenangan Manis bersama Rakyat
Malaysia Yang takkan di Lupa!
Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..Syukur
yang terhingga pada..
ALLAH AZZA WAJALLA ♥
Sejahtera Malaysia!!
Amin Ya Rabbil Al'amin Ar-Rahman Nir-Rahim ♥
Assalam buat Muslim dan Salam sejahtera pada
Agama lainnya.
SAYA CINTA MALAYSIA♥
Demi ALLAH.

Suporter Garuda

Selamat berjaya buat perjuangan harimau muda...kami akui kalau team harimau ber mental juara walaupun semalam kami harus menelan pil pahit.tapi kami yakin 2 tahun lagi adalah era emas sepak bola indonesia..sabar untuk supporter indonesia dan terus belajar dan belajar dari pengalaman untuk para pemain indonesia... Sekali lagi selamat berjaya Harimau Muda... Bravo Football !!!

latief

selamat buat harimau malaya, garuda belum waktunya menang, tetap semangat dan berpikir positif.

mohd sidek

Tahniah! Maruah malaysia dijaga.

khurlia maritim

malaysia dh menang atas usaha pemain nya yg bertungkus lumus bermain, atas kebijaksanaan uncle ong mencatur strategi, atas berkat restu yang maha Esa tp plg pentg atas jeritan kuat penyokong malaysia dimana jua berada..so...Pm xnak umum cuti sehari ke bt semua rakyat malaysia...

mohd sidek

Tahniah! Maruah malaysia dijaga.

kit

pembetulan....."Harimau muda ngap Garuda tua"......Boleh bah kalau MALAYSIA......

kimiechepeng

Mohon kerajaan Malaysia beli Baraccuda dari Indonesia buat kenang-kenangan...he.he

WIRO SABLENG

Syabas dan tahniah buat Harimau Muda (HM)yg telah mempertahankan emas b/sepak sea games, Cuma sedikit komen membina buat HM, setiap kali tendangan sudut, Badrol yg ambil dan tendangannya kurang berkesan kerana asik menghantar bola yang tidak dilambungkan dihadapan pintu gol lawan supaya rakan yg lain dapat menanduk bola tersebut seperti jaringan indonesia semalam dan Nazmi sering kehilangan bola yang dapat dicuri lawan dari arah belakang kerana dia bila dapat bola agak leka sekatika, begitu juga dengan Fakri, mungkin dia keletihan, sehingga ambil sepakan finalti pun walau nampak tenang tapi kelihatan tidak bermaya, Asya pula tidak berani membawa bola masuk ke kawasan finalti lawan, bila dapat bola asik buat hantaran tapi hantarannya sering ditepis lawan, cuba berani sedikit, buat gelecekan dan masuk ke kwsn finelti dan cari peluang.Apapun tonggak kejayaan semalam adalah hasil kerja keras berpasukan HM terutamanya Apek,Muslim, Fadli sas, Mahali, Badrol dll Jangan marah ya, Kami All Rakyat Malaysia amat bangga dgn pemain-pemain HM ,try the best hadapi syria

Dari Felda Chini

syabass Harimau Muda kerana berjaya tundukan garuda,di chini peminat yang menyaksikan perlawanan secara lansung malaysia Vs Indonesia dan kelihatan warga indonesia yang turut menyaksikan bersama pada malam tadi pulang awal kerana panas telinga dengan sorakan penonton dan peminat bola sepak tanah air.. tahniah Malaysia,syabas Harimau Muda, salam 1Malaysia..

usaha yg berterusan tanpa mengenal jemu menjadikan Harimau Muda wira sebenar..aku terharu dgn semangat juang yg ditunjukkan..SYABAS utk semua

Rosman

Tahniah Skuad Harimau Muda.....Malaysia Bolehhh!!!

Alyanurmaisara Bm

Syukur Alhamdulillah, Allah kabulkan doa rakyat Malaysia yang menyokong padu Team Harimau Muda. Berkat usaha dan semangat juang pemain malaysia dan Team Jurulatih terutama Ong Kim Swee (terima kasih, syabas) serta kebersatuan doa rakyat Malaysia yang tak putus2. Doa rakyat Malaysia yg difitnah, dicaci, dicemuh dan dihina wpun hingga ke saat ni telah dikabulkan.Semoga ia jd penawar hati kita yg robek oleh saudara kita itu dan jd pengajaran buat penyokong indon yg fanatik sahaja, fikir2kanlah jika kamu mahu berfikir.

Sulaiman Dali

Alhamdullilah syukur, Malaysia berjaya lagi kini buangkan semua rasa gembira dan focus kita kepada kelayakkan Olympic menentang Syria.

Djoko Adi

Bravo skuad Harimau Muda !! Saya warga Indonesia akui skuad Malaysia lebih kuat mental.. Tunggu kami di kesempatan pertandingan selanjutnya OK !! Sekali lagi selamat untuk skuad Harimau Muda Malaysia !!

ariza

tahniah buat skuad harimau muda..anda memang hebat..asia tenggara telah anda takluki..ayuh, takluk Asia pula...terbaekk

Alyanurmaisara Bm

Syukur Alhamdulillah, Allah kabulkan doa rakyat Malaysia yang menyokong padu Team Harimau Muda. Berkat usaha dan semangat juang pemain malaysia dan Team Jurulatih terutama Ong Kim Swee (terima kasih, syabas) serta kebersatuan doa rakyat Malaysia yang tak putus2. Doa rakyat Malaysia yg difitnah, dicaci, dicemuh dan dihina wpun hingga ke saat ni telah dikabulkan.Semoga ia jd penawar hati kita yg robek oleh saudara kita itu dan jd pengajaran buat penyokong indon yg fanatik sahaja, fikir2kanlah jika kamu mahu berfikir.

Yatthambo

TAHNIAH kepada pasukan bola sepak negara iaitu Harimau Muda kerana dapat mengalahkan Garuda Muda. Bangga gile semalam bila MALAYSIA menang! MALAYSIA BOLEHH!!

rosnani abd karim

Tahniah kepada harimau muda terutama kepada Fahmi dan Ong Kim Swee, Baddrol dan kepada semua pemain.. tahniah.
goodluck untuk esok..

Nurokhman

Selamat kepada Harimau Malaya. Kalian layak menang. Maaf dari kami Garuda Muda jika dalam penyambutan kurang berkenan. Tapi roda masih berputar kawan, kita bersua 2 tahun lagi.

zaiton

Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta di landa tsunami kosong tempat duduk apabila HARIMAU MUDA MENANG....TAHNIAH!!!!!!

Danz

stedy...hamau mda malaysia kerana anda semua telah membuat rakyat malysia tersenyum lebar..huhuhu..bagkit lagi harimau muda!

azizah

Alhamdulillah...Alhamdulillah..Alhamdulillah...Harimau Muda..Terbaeekkkkkk....

faid0250

alhamdulillah...syabas dan tahniah HARIMAU MUDA...!!!!!..inilah pengajaran buat GARUDA yang angkuh terutama penyokong yg x bertamadun...x respect lagu kebgsaan negara orang...akhirnya terlopong mulut mcm org kena rasuk..kesiankan... hrp penykong Mlysia x ikut perangai Syaitan tu...Nampak x stadium Bg Karno Senyaap ..tu lah tanda hormat mereka pada pemain kita... tahniah lagi Harimua Muda..!!! Permainan anda memang mendebarkan,mencemaskan.semua ada....namun MORAL anda tetap Mantap!!!!.. WELL DONE ...!!!

pak ngah alee

sblah syp garuda dh di baham kt harimau muda..mnjadikan harimau muda juara kump A...mlam td sblah lgi sayap garuda kena baham kt harimau muda hbis syap nye xdpt terbang..kera2 dan monyet2 di hutan habis lari bertimparan takut sang harimau muda mengaummm....sunyi sepi hutan...TAHNIAH HARIMAU MUDA...ANDA SEMUA THE BESTTT....

shahrin baharum

terbaik dan terbaik sang harimau

Akihirhisham

Sakit tekak hp hilang saya x kisah semua tu melihat permainan Malaysia beraksi terbaik mlam tadi...?syabas utk skuad harimau malaya

faez

TEAM Malaysia Hebat ..kerana MALAYSIA ade seorang "MUSLIM", ade seorang "TAMIL", ade seorang "GURU", dan yg penting Team MALAYSIA ade keeper yg sentiasa "cermat" menangkap bola, dan MALAYSIA juga ade kapten yg sentiasa "berikhtiar" menjaringkn gol dari jarak jauh ada juag pemain yang MAHALi dan yg paling Hebat ialah kerana MALAYSIA ade ONG...... tahniah kepada team malaysia yang bermain bersungguh2 dan x pernah hilang putus asa walaupun ketinggalan pada satu ketika..... TAHNIAH TAHNIAH TAHNIAH

WIRO SABLENG

Syabas dan tahniah buat Harimau Muda (HM)yg telah mempertahankan emas b/sepak sea games, Cuma sedikit komen membina buat HM, setiap kali tendangan sudut, Badrol yg ambil dan tendangannya kurang berkesan kerana asik menghantar bola yang tidak dilambungkan dihadapan pintu gol lawan supaya rakan yg lain dapat menanduk bola tersebut seperti jaringan indonesia semalam dan Nazmi sering kehilangan bola yang dapat dicuri lawan dari arah belakang kerana dia bila dapat bola agak leka sekatika, begitu juga dengan Fakri, mungkin dia keletihan, sehingga ambil sepakan finalti pun walau nampak tenang tapi kelihatan tidak bermaya, Asya pula tidak berani membawa bola masuk ke kawasan finalti lawan, bila dapat bola asik buat hantaran tapi hantarannya sering ditepis lawan, cuba berani sedikit, buat gelecekan dan masuk ke kwsn finelti dan cari peluang.Apapun tonggak kejayaan semalam adalah hasil kerja keras berpasukan HM terutamanya Apek,Muslim, Fadli sas, Mahali, Badrol dll Jangan marah ya, Kami All Rakyat Malaysia amat bangga dgn pemain-pemain HM ,try the best hadapi syria

nadz nadzrien

Tahniah & Syabas Malaysia...We all proud Of U

fawwaz

syukur kerana kita dapat mengekalkan pingat emas dan dapat menutup mulut2 indonesia.tahniah diucapkan..harap agar selepas ini.sukan bola sepak di malaysia dapat didedahkan dgn lebih meluas bg membentuk skuad pelapis negara.

samsiah @shy

'ibu segala pingat' MENJADI REBUTAN ANTARA HARIMAU & GARUDA. Tpi akhirnya si Garuda terkulai jua dibaham HARIMAU MUDA...!Lautan Ombak Merah di Stadium Gelora Bung Karno terdiam,kerana ombaknya terhenti dengan ngauman kemenangan dari Skuad Harimau Muda...Tahniah yg x terhingga dr sy..

org kampung

Tahniah dan syabas buat Harimau Muda kita.Bangga sgt jd anak2 malaysia..teruskan ngauman sang harimau.

Sieti Balqies

Tahniah..Harimau Muda...tetapi terutama sekali penjaga gol kite iaitu Khairul Fahmi Che Mat..dan yg lain2..korang semue mmg hebattt...

katara

terima kasih apex, kapten badrol, mahali, muslim, gurusamy,fandi,irfan dan lain-lain yang tak dapat disebut. Terharu sungguh melihat mereka berjuang bermatian-matian.

Ziana

hero malaysia..fahmi & badrol..
hidup harimau muda..

vlen

terima kasih pemain hrmau muda...u all adlh yg tbaik...

dayank ns

terbaikkkkkkk HARIMAU MUDA ! keep it up !

kenny

tahniah buat skuad harimau muda malaya kita...
diharapkan prestasi permainan,fizikal dan mental mereka akan terus berkekalan untuk mempertahankan kemenangan ini agar nama MALAYSIA terus GAH di arena bolasepak bukan sahaja di asia tenggara tapi di seluruh dunia kelak.....MALAYSIA BOLEH..

emilliana rosnaida

tahniah kepada skuad harimau....

hayati

tahniah harimau muda...tanpa ribuan penyokong mengiringi perlawanan namun berbekalkan semangat juang yang tinggi dan ketahanan mental yang kuat kita mampu mengalahkan pasukan garuda...malaysia boleh...

so

TAHNIAH MALAYSIA..dpt sy simpulkn,memg Malaysia JAGUH bola sepak asia tgara..ini bukan krn nasib tetapi.. 1.memg pasukan kuat 2.itu pn ramai pemain kt cedera xdpt main,klu dpt main lg byk dpt gol ms final. 3.kt keletihan bbnding indo,sbb indo dpt rehat pemain utama ms pringkat kumpuln 4.kt letih pjalanan,dikacau olh pnyokong indo. 5.dh la di tempat lwn. 6. byk lg kelebihan kt yg xdpt sy kumpulkan...syabas..gomo malaysia gomo.

Hafizan Nordin

smlm OKS mrh kerana dgn tiba2 pihak Doping Control nk cek 3 pemain Harimau Muda dlm usaha ingin menafikan kejayaan Malaysia..kalau betul2 nk cek pihak Doping Control kna la cek sume pemain dr sume pasukan sebelum perlawanan dimulakan..dan kalau betul nk cek, knp nk cek 3 pemain sahaja??apa2 pn, tahniah kpd pasukan Harimau Muda negara kerana berjaya mengharumkan nama negara sekali lg di Stadium GBK..

fadhly

tahniah harimau muda kerana dapat mempertahankan pingat emas sukan sea 2011...tahniah sekali lagi kerana dapat membaham garuda di depan penyokong mereka.....MALAYSIA TANAH AIRKU........MALAYSIA BOLEH

roynie roy

Tahniah HARIMAU MALAYSIA....semoga terus cemerlang!

fauzn

fuyoooo.... sakit dada tengok games semalam pelbagai debaran dirasai, inikan mereka bermain disana... memang kami slotttt skuad harimau muda termasuk jurulatih n pegawai yg terpaksa menghadapi provokasi indonesia yang melampau demi mempertahankan maruah NEGARA KITA daripada dihina & dicaci... kami seluruh rakyat malaysia bebrbanga pencapaian malaysia ketika ini yg berjuang bermatian2 sehingga titisan terakhir..malaysia kini patut berbangga dgn corak permainan yang mengangum kan seluruh rakyat malaysia.. SYABAS... KITA MEMANG JUARA SEBENARNYA..!!!

Baharin bin Ab Rhman

Tahniah dan syabas kepada pasukan Harimau Malaysia,Bukan senang nak bermain dengan kutukan orang-orang Indonesia yang saban kedengaran mengatakan "Maling-maling" kepada pemain Malaysia,mereka orang-orang Indon tak sedar diri rakyat mereka banyak merempat ke BUMI BERTUAH MALASYIA

Baharin bin Ab Rhman

Tahniah dan syabas kepada pasukan Harimau Malaysia,Bukan senang nak bermain dengan kutukan orang-orang Indonesia yang saban kedengaran mengatakan "Maling-maling" kepada pemain Malaysia,mereka orang-orang Indon tak sedar diri rakyat mereka banyak merempat ke BUMI BERTUAH MALASYIA

Rahmah

yessss!!!! harimau muda kita tlh mbuktikan mereka matang dlm permainan mental tanpa menghiraukan suara penonton indon. tahniahhhhhh semua pemain n coach. u make us proud, congratulations !

rozalina bt abd rahman

Sekalung tahniah buat Harimau Muda Malaysia. Kami berbangga dengan semangat yang di pamerkan

skygun

jutaan tahniah dan syabas buta team harimau malaya.takziah buat keluarga penyokong indonesia yang terkorban.MALAYSIA (HARIMAU MALAYA) RAJA BOLASEPAK ASEAN ABAD INI.malam esok baham syria pulak.AAAAUUUUMMMMMMMM.......

kenny

tahnia buat skuad harimau muda malaya kita...
diharapkan prestasi permainan,fizikal dan mental mereka akan terus berkekalan untuk mempertahankan kemenangan ini agar nama MALAYSIA terus GAH di arena bolasepak bukan sahaja di asia tenggara tapi di seluruh dunia kelak.....MALAYSIA BOLEH..

Nordin Haron

Tahniah Skuad Muda Harimau Malaya

cepoy ijam

Org tua2 kata...setinggi2 burung dilangit (Garuda) akhirnya turun ke tanah jua..malangnya turun dwaktu pak belang Malaya tengah lapar...ilmu terbang hebat tp ilmu landing takde...syabas utk pemain2..ini bukan sekadar emas tp Maruah Negara...

Razif Shah

Kejayaan Malaysia mengalahkan Indonesia di stadium Gelora Bong Karno malam tadi pasti mengalirkan titisan air mata kesyukuran seluruh rakyat Malaysia..Namun kegembiraan harus kita raikan dengan memperbaiki segala kelemahan dan mengkaji segala kekurangan....

suhada

cayalah harimau muda=) truskan perjuangan...rakyat malaysia sentiasa menyokong harimau muda..tahniahhhh

faizal

Tahniah Harimau Malaya kerana membenam dan menyentap ego pemain dan penyokong Indonesia.Segala keperitan dan kepayahan anda semua berbaloi.....Malaysia telah menunjukkan taringnya pada indonesia.....selamat jalan indonesia

sem adi

tahniah kepada harimau muda kerana berjaya memenangi kejayaan yang sekian lme kita menantikannya..Tahniah kerana dapat menjatuh kan dan mematahkan sayap garuda yang semestinya selalu terbang di awan yang indah...sekurang-kurangnya latihan dan penat anda berbaloi kerana dapat menewaskan indonesia di tempat sendiri.

sem adi

tahniah kepada harimau muda kerana berjaya memenangi kejayaan yang sekian lme kita menantikannya..Tahniah kerana dapat menjatuh kan dan mematahkan sayap garuda yang semestinya selalu terbang di awan yang indah...sekurang-kurangnya latihan dan penat anda berbaloi kerana dapat menewaskan indonesia di tempat sendiri.

jackson

saya rasa berbanga dengan mutu bola sepak negara kita.kekalkan semangat berpersukan dan kegigihan sekuat negara kita walau pun banyak tomohan dari negara sekuat geruda. semangat dan keasaman yang tingi sekuat hirimau muda kita tertap mengagung meratah sang geruda kinga tamat perlawanan, itu merbutikan sukuat kita masih megah dan gagah ditempat lawan...MALAYSIA BOLEH..MELAYSIA BOLEH..MALAYSIA BOLEH.....!

EON9

tahniah..tahniah..tahniah berbangga sangat-sangat atas kejayaan tersebut ini semua hasil kerjasama semua yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung..pasukan kita punyai kelebilah sebab kita ada MUSLIM , TAMIL ,GURU Fahmi Che Mat ( sentiasa cermat menangkap bola ) Baddrol Baktiar ( sentiasa berikhtiar mecari gol )last sekali melaysia ada Ong ( Ong Kim Swee ) alhamdulillah...

jackson

saya rasa berbanga dengan mutu bola sepak negara kita.kekalkan semangat berpersukan dan kegigihan sekuat negara kita walau pun banyak tomohan dari negara sekuat geruda. semangat dan keasaman yang tingi sekuat hirimau muda kita tertap mengagung meratah sang geruda kinga tamat perlawanan, itu merbutikan sukuat kita masih megah dan gagah ditempat lawan...MALAYSIA BOLEH..MELAYSIA BOLEH..MALAYSIA BOLEH.....!

sepico

Tahniah skuad harimau...tapi harus di ingat menentang syria esok budak2 ni dah kepenatan..dlm seminggu 4 kali lawan....mana tahan...harap FAM fikir semula...syria 'frest' esok...
apa2 pun lawan tetap lawan...di harap capai kemenangan berganda esok....

faikri saorani

jgn la salahkan saya..saya da berusaha sebaik mungkin untuk membantu pasukan,malangnya semalam saya terlalu memkirkan kehilangan anak kucing saya..jd trgaggu la tumpuan..sori semua..pasni saya bersara ok!! x percaya,sila refer to wikipedia..

john nichol

Tahniah Harimau Muda, harimau sejati ialah harimau yang tidak pernah gentar dengan apa pun juga, walaupun garuda datang dengan seratus ribu penyokong, makin menjadikan harimau muda semakin gagah perkasa. Sekarang harimau mendabik dada, garuda kecundang..haaa...!

jimie

Malaysia dah menang...bagilah cuti satu hari...

Aubrey

saya tak tadap menahan air mata terutama lagu kebangsaan berkumandang dan terkenang layanan yang pasukan sandaran yang manjadi kebangaan semua rakyat malaysia, sesunguhnya kamulah wira dan pejuang sejati bangsa malaysia yang di kasihi tahniah sekali lagi kepada semua pejuang ku Harimau Muda yang amat di bangai, berusaha lah untuk lebih jauh lagi.......

izatt wan

sangat bcemerlang dan berjaya menepis segala kritikan dr penyokong fanatik pihak lawan.

atikah

TAHNIAH HARIMAU MUDA. SUKANLAH SECARA PROFESSIONAL,BUKAN EMOTIONAL DAN TAK TAU ARAH PUNCA.KITA ADALAH RAKYAT BERILMU DAN BERETIKA.

manunta

garuda tu mitos.. baik pakai AngryBird..haha

caireldaniel

Tahniah Harimau Malaya... Malaysia Tanah Tumpah Darahku...

anna hashim

lavender : OKS (ong kim swee) marah semalam coz sejurus lepas kemenangan malaysia pegawai yg membuat ujian (doping) terus nak check asra, badrul n salah seorg lg player malaysia..gile ke apa..mana xnye si OKS tu x marah, diaorang berhak utk meraikan kejayaan skuad malaysia..bila da settle semuanya kalo diorg tu nak check air kencing ke, darah ke, air liur ke..lantak diaorang la...ni x, trus nak check..nmpk sgt x puas hati..adeh.....x tau nak cakap pe..bodoh ke pandai...

Ain Pykah

Alhamdulillah,Akhirnya Harimau Kita Keluarkan Jugak Kukunya Yg Disimpan Selama Ini....Indonesia Tak Layak Memenangi Pingat Emas Tersebut Kerana Tidak Mempunyai Semangat Kesukanan..Taniah Buat Semua Pemain,Jurulatih HARIAU MALAYA...U are The Best Forever...I'm Happy For U..^^ Percaya Atau Tidak Ramai Rakyat Malaysia Sakit Jantung Tengok Aksi Harimau Malaya Main..Bila Kamu Menang Semua Menangis Kegembiraan

Cristian Yeajim Mapaun

Harimau Muda macam Barc FC, patut mereka dihantar ke sana untuk bercuti sambil menimba ilmu dan bukan di nagara lain.

nurul 92

tahniah..buat harimau muda d atas kemenangan mreka..dan sentiasa mengekalkan prestasi masing2.doa sentiasa mengiringi pemain2 malaysia...jangan lupa diri n kmengan tidak sentiasa menyebelahi kite...amin..

FMuhd

Tahniah & Syabas utk semua player & oach...bukan pingat yang penting sangat...tapi kemenangan ni buleh tutup mulut biadap penyokong diorang yang tak reti hormat 'Negaraku'..

Real Cristian Yeajim

Harimau Muda macam Barc FC, patut mereka dihantar ke sana untuk bercuti sambil menimba ilmu dan bukan di nagara lain.

nurul 92

tahniah..buat harimau muda d atas kemenangan mreka..dan sentiasa mengekalkan prestasi masing2.doa sentiasa mengiringi pemain2 malaysia...jangan lupa diri n kmengan tidak sentiasa menyebelahi kite...amin..

caireldaniel

Tahniah Harimau Malaya... Malaysia Tanah Tumpah Darahku...

nurul 92

tahniah..buat harimau muda d atas kemenangan mreka..dan sentiasa mengekalkan prestasi masing2.doa sentiasa mengiringi pemain2 malaysia...jangan lupa diri n kmengan tidak sentiasa menyebelahi kite...amin..

sylvester

syabas !!!!!!!!!!!!!!!!! kembalikan zaman kegemilang Malaysia !!!

nurul 92

tahniah..buat harimau muda d atas kemenangan mreka..dan sentiasa mengekalkan prestasi masing2.doa sentiasa mengiringi pemain2 malaysia...jangan lupa diri n kmengan tidak sentiasa menyebelahi kite...amin..

mohd fuad

Tahniah kpd semua pemain & pegawai skuad harimau muda A. harap fam dapat cungkil bkat2 muda & bentuk skuad pelapis yg mantap. kita idam tempat di sukan olimpik pulak....

Cristian Yeajim

Harimau Muda harus diberi imbuhan, buka wang ringgit tapi harus di hantar ke Barcelona kerana corak mainan macam jua Barca

min

HARIMAU MUDA TERBAEK!! PROUD TO BE MALAYSIA!!

Kamaludin

Syukur atas kejayaan Pasukan Kita - Harimau Muda..Young Tigers. Anda berjaya membuktikan walaupun dengan berhemah, masih mampu berjaya. Ketenangan, kesabaran dan fokus pada permainan tanpa perlu reaksi pada provokasi.. anda berjaya. Pasukan Indonesia juga bermain dengan semangat kesukanan yang tinggi. Syabas.

addiena adliena

Tahniah buat pasukan Harimau Muda Malaysia..

Eyka Kartika

tahniah harimau malaya! sy sentiasa menyokongmu! :)

Shahrul Niza bin Mohamed ali

Tahniah buat pasukan harimau muda, berjaya menewaskan garuda dilaman sendiri,itu emas yang paling bernilai dari emas yang lain dimenangi oleh pasukan malaysia......pasukan bola sepak menang emas bermakna suka sea kita menang........tahniah harimau muda......teruskan kecermelangan menentang syria di stadium bukit jalil malam esok.......

arrowtaqwa

Semoga berjaya menewaskan Syria pulak..Insya Allah kami bersamamu..Tahniah

fastforward

syabas SANG HARIMAU MUDA, akhirnya dapat jua menutup mulut sang garuda dan penyokong-penyokongnya...

nurul 92

tahniah..buat harimau muda d atas kemenangan mreka..dan sentiasa mengekalkan prestasi masing2.doa sentiasa mengiringi pemain2 malaysia...jangan lupa diri n kmengan tidak sentiasa menyebelahi kite...amin..

rizal

Malaysia gigit emas,,,, Indon gigit jari.....
Syabas Malaysia,,,, tahniah kepada semua pemain, jurulatih dan pegawai terlibat,,,

rizal

Malaysia gigit emas,,,, Indon gigit jari.....
Syabas Malaysia,,,, tahniah kepada semua pemain, jurulatih dan pegawai terlibat,,,

SAMUEL WEBSTER

Tahniah Harimau Muda kerana dapat membaham sang garuda yang penuh ego. sesungguhnya, ketewasan sang garuda memberi pengajaran kepada mereka betapa Harimau lebih kuat dari Garuda. Jangan harapkan sokongan lebih 100 ribu penyokong fanatik anda, dapat meratah Sang Harimau..Kirim Salam...untuk penyokong fanatik sang garuda. Tahniah Harimau Malaya..Hidup Sarawak

mohd zamri zamri

tahniah harimau muda..pertahanan terbaik semalam,sayang penyerang lak kurang menyengat..kalu x menang awal kita semalam..kalu kalaj pun secara bermaruah semalam..permainan yg mcm semalam kita harapkan..kalah menang adat permainan..papun pujian kepada pemain kita dan indo bermain x beremosi..penonton je lebih2..APEK STEDY KURANGKAN KONTROVERSI!!

DUAN

Tahniah! Team M'sia, Jaguh Bola Sepak Asia Tenggara.

nor aidah binti man

Tahniah!Akhirnya Harimau Muda dapat menundukkan Garuda Muda..Teruskan perjuangan serta mantapkan prestasi...Malaysia BOLEH

nizam

Tahniah kepada Ong Kim Swee dan Harimau Muda, tentunya terbaik..

DUAN

Tahniah! Team M'sia, Jaguh Bola Sepak Asia Tenggara.

ida

terima kasih kepada allah swt yang telah memberikan hadiah yang terhebat dalam sukan sea di indonesia. tahiah skuad harimau muda telah membuktikan kecemerlangan dalam menewaskan skuad garuda muda di tempat beribu penyokong skuad garuda ada. tahniah kepada penjaga gol kita yang bertindak cemerlang menepis bola dari masuk ke pintu gol.... sebab kecemerlangan kamulah kita menang teruskan kemengan ini untuk games rabu ini... tahniah.

waldin Gaulu

Alhamdulillah...Doa seluru rakyat malaysia termakmur...dn thnya pada anak didik ONG KIM SWEE...Terima kasi tak teringgah pada semua pemain dan yang berkaitan...Thnya Tuan Ku Sultan Pahang...L Love You

LIN CHERAS

Syabas hariamu muda....... Berjuang hingga keringatterakhir..... Syabas sekali lagi

ujang t6

tahniah! u are the best in asia

pijarpijar

apapun, taring penyudah harimau masih tumpul,coach kena cepat cari klon safee sali, kau fakri dgn izzaq harap kau duk bangku simpanan, tak pun main galah panjang je.

Farid

Tahniah Harimau Muda. Baddrol anda terbaekkkk.

lin glamour

syabas harimau muda... cam tu la hero muda kita berjuang...

NOR AFFIZAH BINTI MAT ZIN

alhamdulilah...syukur angat2...rezeki berpihak kpda malaysia...taniah pasukan harimau muda.. ngn usaha y bsungguh2 dapat kalahkan indonsia....serta mharumkan nma malaysia dalam sukan SEA......

masyitah binti mohamad

taniah kepada skuad HARIMAU MALAYA atas kejayaan mengalahkan garuda muda...
ney yg bat sy dan rumate sy bersemgat untuk mjwp final undang2 nnt...
semoga kami memperoleh kejayaan seperti mana skuad HARIMAU MALAYA..(>

DUAN

Tahniah! Team M'sia, Jaguh Bola Sepak Asia Tenggara.

cik lida

tahniah harimau muda...teruskan usaha kalian,,untuk menjadi yang t'baik..fighting,,!!:))

norkhailawatisharibudin

Tahniah Harimau Malaya...ngauman anda telah melenyapkan suara garuda...

Akmaruddin

NEGARAKU...
TANAH TUMPAHNYA DARAH...
RAKYAT HIDUP BERSATU DAN MAJU...
RAHMAT BAHGIA TUHAN KURNIAKAN...
RAJA KITA SELAMAT BERTAKHTA...
RAHMAT BAHGIA TUHAN KURNIAKAN...
RAJA KITA SELAMAT BERTAKHTA...

MALAYSIA BOLEH..!!!

Garuda...apa pun tak boleh...hahahahahahhahaha.Itulah balasan pada org yg sombong dan x menghormati lagu Negaraku.Harimau Muda Terbaik.Semoga pelapis yg akan dtg akan menymbung kejayaan Malaysia selepas ini.

nu ra'in norman

betol kata amar ezhar kte x perlu kn pemain import seperti indon too bia ank jati malaysia sndiri memperjuangkn bola sepak negara ke peringkat blh baik

cik lida

tahniah harimau muda...teruskan usaha kalian,,untuk menjadi yang t'baik..fighting,,!!:))

Fairul Azua

Syabas Harimau Muda Malaya...
Anda telah buktikan bahawa Malaysia mampu berdiri sama hebat dengan pemain2 antarabngsa yg laen..dengan corak permainan yg bermutu tingggi serta berbekalkan tahap kekuatan mental yang tinggi, anda mampu mengatasi kepenatan dgn kejayaan semalm....Syabas..

bahari jalil

slm dan selamat sejahtera...

CONGRATS to all...lovely games....semangat dan keyakinan mengatasi segala-galanya. KEEP IT UP wahai HARIMAU MUDA...

malaysia

Malaysia the best....terbek d asia tggara....indon di palit aib buat kali ke 3 d bung karno

Jiee

Tabik untuk skuad Harimau Muda....kami bangga dgn kejayaan Skuad Harimau Muda....AAaaauummmmmmm

Fairul Azua

Syabas Harimau Muda Malaya...
Anda telah buktikan bahawa Malaysia mampu berdiri sama hebat dengan pemain2 antarabngsa yg laen..dengan corak permainan yg bermutu tingggi serta berbekalkan tahap kekuatan mental yang tinggi, anda mampu mengatasi kepenatan dgn kejayaan semalm....Syabas..

damaiselalu

Tahniah buat skuad harimau muda & seluruh rakyat malaysia. Harimau muda membuktikan mrk membuktikan ketahanan mental yang tinggi 11 orang pemain Msia mampu memadamkan semangat 100,000 penyokong indon di stadium dan ratusan juta rakyat mrk. Dan yang lbh penting berjaya menginsafkan sebhgn drp mrk, mengakui kita lebih baik dan perlu dicontohi. Yang fanatik memusuhi Msia, biarkanlah mrk krn mrk adalah org2 bodoh lagi malas berfikir, mrk hanya menghina diri sendiri.. Penganjur bukan sahaja anti Malaysia, tetapi jug tidak menghormati negara lain, slogan Ayo, Indonesia Bisa itu terang2 tiru kita, tapi kita tak kesah sbb kita dah lama mula, mrk baru nk mula.. Tahniah MALAYSIA......

kemahkemim

Tahniah HM..tahniah and tahniah...FAKHRI BOLEH!!!...yeahhh...:p

Jiee

Tabik untuk skuad Harimau Muda....kami bangga dgn kejayaan Skuad Harimau Muda....AAaaauummmmmmm

reza zouk

tahniah malaysia..
tetapi malaysia belum pada tahap terbaik.. :)_

jamil

rasa sangat puas bila Indon kalah, ditempat sendiri dan didepan penyokong sendiri, itulah bila terlalu sombong dan berlagak seolah2 mereka saja yang lebih baik, seronok tengok mat2 indon di kedai2 makan ari ni diam saja, langsung tak capak pasal bola lagi

reza zouk

tahniah malaysia..
tetapi malaysia belum pada tahap terbaik.. :)_

hafiz

Harimau Muda sememangnya in the best n best the world

zaini

garuda dah jadi 'ANGRY BIRD'

Yg Kagum

Tahniah buat pemain kita2..cekal dan kental..harap pihak kerajaan dapat mempertimbangkan hadiah yang setimpal dengan kecekalan yang ditunjukan terutamanya di masa gantian selama 30 minit..mereka telah mengeluarkan lebih dari yang sepatutnya..masih mampu belari ke atas dan ke bawah walaupun pada hakikatnya mereka sudah keletihan..dan kepada pemain2 kebangsaan anda..pertahankanlah prestasi anda..jgn biarkan arena bola sepak negara kita dicemuh seperti dahulu..syabasssss team bola sepak malaysia..

bulat bintang

Tahniah! tahniah! tahniah! skuad harimau muda dan barisan jurulatih malaysia mampu membuat seluruh rakyat malaysia bangga dengan kejayaan yang amat bermaruah... kita menang semuanya tanpa mempedulikan penyokong indonesia yang tak ana manners!

Bruce W. Junior

Tahniah Harimau Muda!! Saat2 begitu sudah lama ditunggu oleh semua peminat...semoga pencapaian ini diteruskan...

bulat bintang

Tahniah! tahniah! tahniah! skuad harimau muda dan barisan jurulatih malaysia mampu membuat seluruh rakyat malaysia bangga dengan kejayaan yang amat bermaruah... kita menang semuanya tanpa mempedulikan penyokong indonesia yang tak ana manners!

taufiq syahmi

tahniah kpade pmain mude malaya . inilah wira malaysia yg sbenar . terima kasih juga diucapkan kerane tlah mmbaggakan seluruh rakyat malaysia

roslay

syabas pada harimau muda,pesanan ukt jurulateh beliau kena pastikan penyarang2 betul berkebolehan karana kita bayak peluang tapi penyerang kita bekum mampu melaksanakan jaringan masaalah sekarang bahagian serang saja yang maseh belum boleh dibanggakan lain2 posisi baik punya.

nnebinnasa@yahoo.com.my

TAHNIAH....TAHNIAH HARIMAU MUDA. TERUSKAN MENGAUM SEPANJANG MASA.

hanan

Syukur alhamdulillah.. Berkat semangat juang yang tinggi walaupun nampak sgt letih. terus berjuang untuk memberi pengajaran kpd orang2 yg sombong,ego n tak de semangat kesukanan tu. Tahniah Harimau Muda. Kemenangan harus dijadikan perangsang kpd pemain untuk membaiki mutu permainan bukan untuk mendabik dada.. Dalam duk raikan kejayaan jgnlah lupa kepada yang memberi kejayaan ini. Apek.. oran ramai duk puji tu, Jgn lupa diri deh... Fakri pulok, kita bagilah peluang dia perbaiki ketajaman serangannya..

cikgu

Badrol cucu atuk Dalang memang the best...apolagi upin - ipin. atuk dalang???

nur

Siat je kulit Garuda tu, makan ngan bulu2 sekali. Harimau kan kuat...

PADANLAH INDON KAU BIADAP SANGAT DENGAN KAMI.RAKYAT KAU BERJUTA CARI MAKAN KAT SINI KAU TAK INGAT.PADAN MUKA ANGKUH ANGAT BOOO!!!..KALAH MAIN BANGANG!

azlina boko

tahniah! tahniah! tahniah! itu yg perlu diucapkan kpd skuad harimau muda dan barisan kejurulatihan....teruskan semangat juang anda yang tinggi itu. jgn lupa hari rabu ini

jalansehala54@yahoo.com

syukur alhamdullillah.....harimau muda brjya bktikn kmpuan malaysia...brjya tutup keegoan indonesia..bkan mudah nk hdpi brmcam-mcam krenah pnyokong indon yg sprti tiada ilmu...syabas kpda smua pemaian kita...wlaupn kita mnang..tpi jgn lupa tgok blik klemahan kita..byk yg prlu dprbaiki dmi msa dpn bola sepak malaysia......

tam

walaupun aku lelaki, aku terase macam nak je kiss apek,huuhhu, aku bukan gay,okeh?, tetapi i love u apek,apek lah pemain terbaik mlm td, nti kalo aku jumpe apek ni,jgn marah a kalo aku kiss pp ko,hehe

seb takir

keseluruhan pemain malaysia bermain cemerlang kecuali si FAKRI tu.lembeek gila.camner boleh wakili malaysia main cam tu.team kampung mgkn bisa main kok.hahahahaaaaa.dapat bola taktau nak watper.

ummi kulthum

syabas harimau muda....keikhlasan mengatasi keangkuhan..walau digiring dengan baracuda ke stadium..walau anda dikepong 100,000 distadium.. kami 25 juta dimalaysia berada dibelakang anda....dan akhirnya mereka yang tidak pandai menghormati orang tersungkur..syabas...

Faiz

Tahniah Harimau Muda! Malaysia berada pada tahap kecemerlangan hasil latihan yang cukup dan jangan lupa pemimpin no 1 kita juga adalah pendorong kuat kepada kejayaan negara dalam segala bidang.

jalansehala54@yahoo.co

syukur alhamdullillah.....harimau muda brjya bktikn kmpuan malaysia...brjya tutup keegoan indonesia..bkan muda nk hdpi brmcam-mcam krenah pnyokong indon yg sprti tiada ilmu...syabas kpda smua pemaian kita...

shah

terbaik dari harimau muda Malaysia! moga mereka kekalkan kejayaan dgn meng ms b'temu syria esok!

Faiz

Tahniah Harimau Muda! Malaysia berada pada tahap kecemerlangan hasil latihan yang cukup dan jangan lupa pemimpin no 1 kita juga adalah pendorong kuat kepada kejayaan negara dalam segala bidang.

Ummu AdamAhmad

PUASHATI LIHAT INDONESIA KALAH DENGAN MALAYSIA. TERPINGA PINGA PENONTON MEREKA MACAM ORG BARU BANGUN DARI TIDUR.

Aisha

Tahniah harimau muda, perlawanan yang amat tersusun......buat yang terbaik dalam perlawanan menentang syria......!!!!!!

aisyah rasak

alhamdulillah..malaysia menang semalam..bangga giler...nasib baik msk...terbaekla harimau muda...

Azizah

tahniah utk harimau muda bangga sgt2 krn dpt klhkan indo 2 la ckp kat indo jgn takbur sgt kan dah klh pdn muka tp apa pun utk harimau muda kuat lg semangat anda semua utk kfc u are the best

amar ezhar

kita tidak perlu permain import seperti indonesia, malaysia hanya perlu pemain-pemain rakyat malaysia untuk berjuang ..tahniah skuad malaysia..

black jackle

tahniah rimau muda dan kekalkan kejuaraan itu buat selamanya.

shmsudn

tahniah tigers! Indeed the tigers roared proudly, and the eagle fly bck to their nest. Malaysia boleh!

ayep adiqa

harimau muda terbaikk.chakyok

noor haslinda amira

terharu tgk datuk seri ahmad shabery chik mencium dahi khairul fahmi che mat..

RAMG

TAHNIAH HARIMAU MUDA.....

Hasnir

Terbaikkk Malaysia.. :)

saiful

hahaha....garuda dah jadi angrybird...sapa cakap tadi tuhh...hahaha ...apa pun, kita semua anak harimau malaya..berjuang, tetap berjuang...dalam apa lapangan sekali pun...syabas TEAM MALAYSIA!

Razif

Tahniah Harimau Malaya.. Semangat mereka sangat kental. Mereka memang layak jd juara. Harap kerajaan wujudkan lagi pemain spt Khairul Fahmi, Nazmi Faiz, Fadhli Shas, Asrarudin, Muslim, Mahali.. Muda tetapi matang.. Kpd Ong Kim Swee, anda berjaya buktikan anda seorg yg x putus asa.. Syabas

zack

mari penuhkan stadium untuk gegarkan syria...

Razif

Tahniah Harimau Malaya.. Semangat mereka sangat kental. Mereka memang layak jd juara. Harap kerajaan wujudkan lagi pemain spt Khairul Fahmi, Nazmi Faiz, Fadhli Shas, Asrarudin, Muslim, Mahali.. Muda tetapi matang.. Kpd Ong Kim Swee, anda berjaya buktikan anda seorg yg x putus asa.. Syabas

hani & azhar

Cayalah HARIMAU MUDA!!!! Berkat kesungguhan dan kecekalan akhirnya kemenangan itu BUKTI MALAYSIA BOLEH!!!! Teruskan semangat dan usaha yg sama menentang Syria nanti! LUV U SKUAD HARIMAU MUDA!!!!

black jackle

tahniah rimau muda

rynn

Perlawanan yg mendebarkan..tp akhirnya si Garuda terkulai jua dibaham HARIMAU MUDA...!Lautan Ombak Merah di Stadium Gelora Bung Karno terdiam,kerana ombaknya terhenti dengan ngauman kemenangan dari Skuad Harimau Muda...Tahniah yg x terhingga dr sy..

hani & azhar

Cayalah HARIMAU MUDA!!!! Berkat kesungguhan dan kecekalan akhirnya kemenangan itu BUKTI MALAYSIA BOLEH!!!! Teruskan semangat dan usaha yg sama menentang Syria nanti! LUV U SKUAD HARIMAU MUDA!!!!

zamri2010i

syabas 'Harimau Malaya'atas kerja krs anda utk mmprthnkn pgt emas,cuma sy trkilan dgn pykg indonesia yg langsg x 'sporting'.....harimau malaya the best

safuan

Baddrol... jasamu dikenang..... buat yg lain thanks sbb tunjuk siapa kita sebenar.... dan buat harimau muda..... sekalung tahniah diucapkan.....

Ann

Harimau Muda terus mengaum...garuda tersungkur bahana terbang terlalu tinggi tanpa memandang ke bumi, kala berada di kaki Harimau Muda baru garuda tahu langit itu tinggi...dan terpaksa akur tempat garuda adalah di telapak kaki si Harimau Muda a.k.a HARIMAU EMAS...tahniah Harimau Muda Malaysia...stay down to earth..

zakwan malek

Malaysia terbaek...Harimau muda membuktikan bahawa kita adalah kuasa bola epak rantau asia tenggara...semoga pasukan ini dikekalkan dan diberi lebih pendedahan di peringkat luar negara kerana berpotensi menjulang nama negara di peringkat yg lebih tertinggi...tahniah2..

iqmuda

Terima kasih apek!! terima kasih badrol bakhtiar..terima kasih ong swee kim..dan semua team hariamu malaya!!!!!

Mattinin Yukim

Tahniah...Pasukan Harimau Muda Malaysia...besok lawan Syria di Stadium Nasional Bukit Jalil aksi Kumpulan C Kelayakan Olimpik 2012..Buktikan kamu memang bolehhhhhhhhhhhh...dan memang terbaikkkkkkkkkkk...

harrymaa

Garuda Muda dibaham oleh Harimau Muda.... Skuad Harimau Muda & Ong Kim Swee... anda semua hebat. TAHNIAH!

Ann

Harimau Muda terus mengaum...garuda tersungkur bahana terbang terlalu tinggi tanpa memandang ke bumi, kala berada di kaki Harimau Muda baru garuda tahu langit itu tinggi...dan terpaksa akur tempat garuda adalah di telapak kaki si Harimau Muda a.k.a HARIMAU EMAS...tahniah Harimau Muda Malaysia...stay down to earth..

maizal khairil marzuki

Gol Asra btl2 tengah2 dua pertahanan Indon...tahniah Negaraku yang tercinta..

jamilah

tahniah harimau muda..syabas untuk semua pemain..saya smpai menangis kerana terlalu gembira skuad harimau muda menang..syukur sngt2

Mohd Nasarudin

Tahniah Harimau Muda. Anda bermain mati-matian. Itulah yang kami mahukan pada anda. Semangat juangmu memang kami kenangkan. Inilah wira kami, Harimau Muda!!! Malaysia Boleh...

hasmafirdaus

Paling gembira 3 jam menonton bola sepak dirumah...akhirnya sikap angkuh dan sombong tuan rumah akhirnya kalah di tempat sendiri hanya itu yg paling berkesan untuk menginsafkan rakyat Indonesia sekeliannya......semoga kekalahan itu memberi pengajaran yang paling bermakna dalam hati semua rakyat Indonesia....."TAHNIAH HARIMAU MUDA LEPAS NI MESTI MENANG PULAK DGN SYRIA 24/11/2011"

maizal khairil marzuki

Gol Asra btl2 tengah2 dua pertahanan Indon...tahniah Negaraku yang tercinta..

leelin cayang

Malaysia Boleh...... :))))

Ismail bin Suarno

wa caya lu beb... lu boleh beb... lu hebat beb... mlm ni jgn longlai beb... teruskan kehebatan beb...

lavender

tahniah harimau muda... eh npa smlm Ong Kim Swee smlm cam marah jer??

NURUL

MALAYSIA TETAP TENANG,BERFIKIRAN WARAS DAN MANTAP....TAHNIAH..MALAYSIA TANAH AIRKU....TAHNIAH KEPADA PEMAIN MALAYSIA....

Qaseh Sufi

tahniah harimau muda... bangga dengan kemenangan setelah berusaha habis habisan. akhirnya kemenangan memihak kepada kita. Saya sentiasa mendoakan dan menyokong pasukan harimau muda....

Noraina Ahmas

Tahniah buat kesemua pemain Harimau muda...
Kekalkan semangat jitu untuk menentang Syria

hana

khairul fahmi mmg best........

DeeyA

Terima kasih Baddrol Bakhtiar!!! u r the real saviour!!! terima kasih buat semua team2 Harimau Muda!!! alhamdulilah..Indon telah mendapat 'hadiah penalti' yg mereka inginkan..

dent

hehe...good job Harimau Muda..kepada Apek,cayalah engkooo ! good keeper in the world...haha...success slalu :)

guli guli gulam

tahniah kpd harimau muda malaysia,,apa pn kemenangan smlm adalah satu kemenangan semanagt yg membara,,bukannya kemenangan dr segi skil permainan bola sepak,,kita semua nmpak permainan semlm ketandusan penyerang hdapan yg trlalu tumpul (ore kelate kato xdok kaki bunuh),,perstuan harus mencri seseorg yg dpt menefaatkn peluang yg trbuka luas di hdpan gol,,,,,,apa pn kita rakyat malaysia amt berterima ksih terutama sekali kpd "APEK" dn team n jurulatih

Hayyrul Nizam M Jummi

Syab..aracuda..hehe.Syabas!!Tandukan Harimau mencengkam sambaran garuda..

dent

hehe...good job Harimau Muda..kepada Apek, cayalah engkooo ! good keeper in the world...haha...success slalu :)

zatul

Alhamdulliah, syukur kepada Allah, dengan limpah kurnia dan rezeki daripadaNya, Harimau muda berjaya mendiamkan penyokong garuda. tahniah... ngaum...

guli guli gulam

tahniah kpd harimau muda malaysia,,apa pn kemenangan smlm adalah satu kemenangan semanagt yg membara,,bukannya kemenangan dr segi skil permainan bola sepak,,kita semua nmpak permainan semlm ketandusan penyerang hdapan yg trlalu tumpul (ore kelate kato xdok kaki bunuh),,perstuan harus mencri seseorg yg dpt menefaatkn peluang yg trbuka luas di hdpan gol,,,,,,apa pn kita rakyat malaysia amt berterima ksih terutama sekali kpd "APEK" dn team n jurulatih

Hoyea2

Bangga.. Ini lah MALAYSIA.. Padah INDON ckp besar.. Alhamdulillah..

BASRI BASIRON

Tahniah Ong Kim Swee, pemain2 dan pegawai2 yg terlibat... MALAYSIA BOLEH... TANAH TUMPAHNYA DARAHKU...

Budith

Tahniah kepada Jurulatih Ong Kim Swee serta anak buahnya.Syabas!!!!!!!Detik jaringan sepakan penalti oleh Ketua Pasukan amat dinantikan.Seluruh rakyat Malaysia berbanggga dengan pencapaian anda!!!!!Kekalkan semangat juang anda wahai Harimau Muda.

dahlan

Tepat seperti aku katakan..corak permainan Malaysia berubah selepas 20 tahun..well composed and ada style Barcelona..cayalah

fazlinhanis

Kemah keming sep Malaysia....Asrarudin putra omar smart giler....boleh jadi giler aku tengok muka dia yg taste aku selama ni...saper yg kenal Asraruduin putra omar adjust nombor dia deh......no kawe 0139499658.no betul ni.......

wanita

syukur alhamdullilah, even sy prmpuan, sy suke tgk pmain mlsia main, yg xboleh blah, kepada pemain indnesia,kuat berlakon jatuh dan sakit, espcially bonai,n pemain import mereka, syabas harimau melaya, sabar,gagah..semangat tinggi..=)

Herlinda Hamzah

AAAAUUUUUMMMMM!!!
selamanya! selamanya! selamanya! Harimau Malaya!
Selamanya! Selamanya! Selamanya! Sokong Malaysia! - syabas Harimau Malaya, kita baham itu garuda!

amirul

TAHNIAH HARIMAU MUDA KERANA BERJAYA MENUTUP MULUT 'JIRAN' YANG BISING.......

awal Lojing

tahniah kpd harimau muda malaysia,,apa pn kemenangan smlm adalah satu kemenangan semanagt yg membara,,bukannya kemenangan dr segi skil permainan bola sepak,,kita semua nmpak permainan semlm ketandusan penyerang hdapan yg trlalu tumpul (ore kelate kato xdok kaki bunuh),,perstuan harus mencri seseorg yg dpt menefaatkn peluang yg trbuka luas di hdpan gol,,,,,,apa pn kita rakyat malaysia amt berterima ksih terutama sekali kpd "APEK" dn team n jurulatih

izzat suhaimi

sekalung tahniah utk skuad harimau malaysia....keep it up.....olimpik 2012 our next target......jgn jd cam indon.....mng sorak....pingat emas tergadai.....

pak usu

saya cukup puas. bukan kerana emas milik malaysia. tapi puas kerana indonesia tewas di final di kaki malaysia di depan penonton fanatik dan tidak bertamadun mereka. kita menang kerana kita layak menang. kita menang kerana kita terbukti menjadikan sukan suatu permainan untuk kecemerlangan. syabas ong kim swee dan harimau muda. teruskan kecemerlangan. kini stadium gelora bung karno senayan sudah milik malaysia. apapun taktik jahat dan kotor penganjur sea games kali ini nampaknya makan diri juga. ALLAH MAHA PELINDUNG KEPADA KEIKHLASAN PENYERTAAN MALAYSIA. tahniah malaysia.

wanita

syukur alhamdullilah, even sy prmpuan, sy suke tgk pmain mlsia main, yg xboleh blah, kepada pemain indnesia,kuat berlakon jatuh dan sakit, espcially bonai,n pemain import mereka, syabas harimau melaya, sabar,gagah..semangat tinggi..=)

izzat suhaimi

sekalung tahniah utk skuad harimau malaysia....keep it up.....olimpik 2012 our next target......jgn jd cam indon.....mng sorak....pingat emas tergadai.....

awal Lojing

tahniah kpd harimau muda malaysia,,apa pn kemenangan smlm adalah satu kemenangan semanagt yg membara,,bukannya kemenangan dr segi skil permainan bola sepak,,kita semua nmpak permainan semlm ketandusan penyerang hdapan yg trlalu tumpul (ore kelate kato xdok kaki bunuh),,perstuan harus mencri seseorg yg dpt menefaatkn peluang yg trbuka luas di hdpan gol,,,,,,apa pn kita rakyat malaysia amt berterima ksih terutama sekali kpd "APEK" dn team n jurulatih

izzat suhaimi

sekalung tahniah utk skuad harimau malaysia....keep it up.....olimpik 2012 our next target......jgn jd cam indon.....mng sorak....pingat emas tergadai.....

fieya des

congrats kepada Harimau Muda !!!!
walau diejek ,dicaci,tetap menang!!!
Malaysia boleh bah..... :)
terus kan kegemilangan M'sia di mata dunia!
insyaAllah~~

shaza khaleeda

yeah ! kekalkan prestasi =)) TANIAH ! luv u all .

kaara

yea!!!!!!malaysia o tanah airku...
tahniah buat semua yang terlibat dalam skuad harimau...mantap kan lagi semangat anda di game yang akan datang...
inilah semangat yang kita mahu..berpantang ajal sebelum maut...syabassssss

RAMG

TAHNIAH HARIMAU MUDA.....

kaara

yea!!!!!!malaysia o tanah airku...
tahniah buat semua yang terlibat dalam skuad harimau...mantap kan lagi semangat anda di game yang akan datang...
inilah semangat yang kita mahu..berpantang ajal sebelum maut...syabassssss

RAMG

TAHNIAH HARIMAU MUDA.....

kaara

yea!!!!!!malaysia o tanah airku...
tahniah buat semua yang terlibat dalam skuad harimau...mantap kan lagi semangat anda di game yang akan datang...
inilah semangat yang kita mahu..berpantang ajal sebelum maut...syabassssss

Nofia

tahniah pasukan harimau muda !!
sebagai rakyat malaysia kita harus berbangga dengan kejayaan ini..
Alhamdulillah rezeki menyebelahi kita

hisyam

Tahniah Harimau Muda.. Untuk kejayaan akan datang, perlu tingkatkan prestasi penyerang.. terutama fakri dan izzaq.. kesian kat defend dan midfield..

helmi haha

best broo malaysia menang,..

norbert

whoa....!!!...Tahniah malaysia..

Pendekar Laut

malaysia ada goal keeper yg bagus,barisan pertahanan yg mantap,hantaran dan peluang dari pemain tengah..tp masih tumpul di jentera serangan...Truskan Usaha...Malaysia Boleh..

dahlan

Tepat seperti aku katakan..corak permainan Malaysia berubah selepas 20 tahun..well composed and ada style barcelona..cayalah

giper

Garuda tidak boleh terbang....garuda patah sayap dibaham oleh HARIMAU MUDA....TAHNIAH MALAYSIA!!!!!!!!!!!

dahlan

Tepat seperti aku katakan..corak permainan Malaysia berubah selepas 20 tahun..well composed and ada style Barcelona..cayalah

giper

Garuda tidak boleh terbang....garuda patah sayap dibaham oleh HARIMAU MUDA....TAHNIAH MALAYSIA!!!!!!!!!!!

syah

pagi tadi bangun tidur ramai jiran2 aku brkumpul mesyuarat tingkap mengulas kemenangan harimau muda.Aku pegi sarapan kat kedai pun rata2 org bercerita ttg kehebatan pasukan bola kita,dlm pjalanan ke ofis pun siaran radio tak habis2 cerita ttg kemenangan malaysia.Sampai ke ofis ramai kawan2 aku termasuk bos aku berkumpul menjadi pengulas bola sepak malaysia.Terharunya aku.Rakyat malaysia keseluruhannya berbangga dgn kemenangan malam td.Tahniah malaysia

husna

Alhamdulillah!!!!!!syukur kpd y ESA kran mmbri kemngan y adil!

egid borneo

AGI IDUP AGI NGELABAN...congrats!!!Harimau Malaya..Apek d best.

SkyGun

Nak luruh jantung aku tgk game mlm tadi.satu game sama rata.tapi harimau malaya punya rezeki yg allah bagi.jutaan tahniah dan syabas untuk HARIMAU MALAYA.kami anak malaysia cukup bangga.kemenangan ini cukup bermakna.untuk indonesia....cuba lagi ya pakkk....

azrin

Tahniah!!! saya suka team Bola malaysia..teruskan , dan buktikan, pasukan bola sepak Malaysia terbaik di asia. Maju sukan untuk negara. Malaysia BOLEH!!!!!

bro chiva to

memang pueh hati tgk malaysia main malam tadi... bergegar satu taman perumahan bila malaysia score... ''kita bikin janji kita buat sampai jadi''

Pendekar Laut

Aku Suke Malaysia Menang....
Terbaekkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!

jaja anaizor

tahniah Malaysia!!!

ryan

memang terrbaekkkkk!!!

roybon

Apa pun kata orang, biarkan ia bukan penghalang namun kata semangat. Anda telah buktikan anda mampu dan berjaya. Semangat juang begitulah harus dikekalkan untuk kejayaan yang berterusan. Kami sebagai peminat akan terus bersama anda..Harimau malaysia

pipo

tahniah harimau muda...
black n yellow..aummmmmmm...

ayie

Tahniah Harimau Malaya! Permainan anda semakin matang.Tampil semangat berpasukan yang jitu.

st8043f

TAHNIAH GAUMAN HARIMAU MENEWASKAN GARUDA

andy ndey

tahniah..tahniah..tahniah..akhirnya harimau berjaya membaham garuda sampai patah sayapnya lalu terhumban be bumi...wawawawa....harimau muda,,besr punyer....baik punyer.....

melda nur kasih

i love harimau muda... cayo2... gembira sangat2 atas kemenangan smlm.tahniah!!!! malaysia boleh!!!

meor

tahniah buat skuad harimau muda ... anda adalah wira sejati menjadi kebanggaan Malaysia. Syabas

srikandi berbisa

tahniah buat harimau muda...!!!...kekuatan mental....kekentalan semangat juang...kemantapan persefahaman..inti pati kejayaan harimau muda..menumbangkan garuda muda di hadapan 100,000 penonton fanatik lawan.....syabbaassssss....!!!!!
sangat memabanggakan seluruh rakyat malaysia..!!

dian

syabas buat team harimau muda kendalian ong kim swee. Mlm tadi suasana di rmh amat riuh randah dgn sokongan kuat kami skeluarga... sanggup tgu game hbis jam 12 tghmalam. Smgt patriok di jiwa sgenap lpsan msykt di msia dpt di lihat mlm. D mana2 tmpat smua mberi sokongan padu buat harimau muda mmadamkan ego garuda. Smua cabaran yg mereka hadapi di Indonesia berbaloi dgn kmenangan mlm tadi wlpun kita tpksa blajutan hga ke ms tambahan strusnya ke penalti. Syabas juga buat Apek... byk myelamatkan bola mlm tadi... syabas juga buat BAdrol baktiar seorg kapten yg smemangnya layak mjd kapten. Andalah penyelamat maruah negara kita mlm tadi. Doa tk pts-pts dr kami skeluarga di malam apabila mlihat pasukan kita di asak bertubi2 khususnya dlm ms tmbahan ke 2. Cemas, panik dan gemuruh itulah gambaran sbenar jiwa dan hati kita mlm. Syabas skali lagi, teruskan mperbaiki kualiti dan skill pmainan terutama kpd penyerang kita Fakri yg dilihat byk mlepaskan pluang mlm tadi.

Azhar TPU

Memang tak boleh disangkal kehebatan Harimau Muda Malaya apabila mengaum. Tahniah........

pipo

tahniah harimau muda...
black n yellow..aummmmmmm...

ryan

memang terrbaekkkkk!!!

st8043f

TAHNIAH GAUMAN HARIMAU MENEWASKAN GARUDA

sorn

tahniah malaysia,malaysia terbaik.....

Masya

saye berbangga dengan pemain malaysia.....tahniah....

Masya

saye berbangga dengan pemain malaysia.....tahniah....

azizi abdullah

tahniah & terima kasih kpd semua pemain & pegawai pasukan. kalian membuatkan seluruh negara bergembira. pujian khusus buat my hero @ Apek. anda mmg terbaekk... buat fakri sakrani, terlalu byk yg anda perlu perbaiki. lupakan 'kehebatan' jaringan anda di semi final tempohari. untuk OKS & Rajagobal..nilai2kan lah semula KPI utk si Fakri ini. Salam 1 Malaysia!!!

zaki

tahniah HARIMAU MUDA & DATUK ONG K S. memang betoi-betoi OOONNNGGG..........harimau muda cuma perlu gilapkan lagi penyerang. Penjaga Gol & Pertahanan adalah yang terbaikkkkkk. teruskan perjuangan anda semua. biar jasa jd kenangan.

mas

tahniah!..tahniah!..kekalkan prestasi mantapkan kualiti team malaysia!

m zaidi mokhtar

syabas !malaysia memang layak menjadi juara,kedua2 pasukan sama hebat dan profesional tetapi penyokong indon langsung tak pro,tak tahu nak menghormati lagu rasmi Malaysia "Negaraku" semasa dikumandangkan dan takziah diatas kematian penyokong indon, kita satu rumpun.

inilah yuzi

sakit dada tgk game mlm td..tp berbaloi...yahooooo.....

wakkuale

Tahniah, tahniah, tahniah Harimau Muda... Teruskan ngaumanmu ke atas Syria lak malam esok... Malaysia Boleh...

Melly Rin

Tahniah skuad bola sepak Malaysia menang 'Ibu Segala Pingat'

zarif

saya amat berbangga menjadi rakyat malaysia kerana harimau sudah lama tidak baham garuda

Ajuntai Punyee

berdebor tgok tendangan penalti Kapten Marvel Baddrol...mau gugur jantung...Tahniah Harimau Muda..u deserved it!!!

puteri nura syikin nabilah

good job team hrimau muda....
kami di sni sntiase mmberikn sokongn padu untuk anda semua.....
sayang team '''''''''''HARIMAU MUDA'''''''''
AAUUMMMM...!!!!!!!
CHAYOK2...
DONT GIVE UP K DEAR...
:)

Bekalma

Hari gumbira arini.. Tahniah Harimau Malaya! Anda buat kami gembira..

yuszry

syabas harimau muda,teruskan semangat 1 malaysia...TAHNIAH.....

sekalung tahniah dan jutaan terima kasih buat team harimau muda,mengalir air mata melihatkan anda berjuang untuk memartabatkan negara dan mematikan ego sang garuda yang tiada tatasusila...buat malaysia jadikan kejayaan ini pemangkin kejayaan yang lebih cemerlang, persatuan ,pemain dan semua mereka yg terlibat jgn mati disini ayuh teruskan mencari bakat2 anak muda kita di seluruh ceruk rantau negara, pengajaran bagi indon tahziah juga buat peminat anda yg terkorban angkara ketaksuban yg tidak kena tempat,tahniah sekali lagi buat team malaysia..garuda patah sayap..burung garuda dongengan sahaja!!!

melda nur kasih

bestla semalam,yang terbaik dari harimau muda...jgn lupa bersyukur kpd Allah.. yeahhhh gembira smpai pagi ne taw..hehe

cthajar

Kemenangan M'sia adalah balasan tuhan pd rakyat Indon y angkuh.Sesama negara Islam tp sikap penyokong fanatik mereka sgt memalukan.Mereka ni layak digelar manusia xbertamadun..Tahniah team M'sia..teruskan kecemerlangan anda..

roybon

Taniah Malaysia. Anda sememangnya layak menerima pujian di atas kesungguhan bermain hingga ke peringkat akhir dan berjaya menewaskan Indonesia. Semua pemain memain peranan masing2 namun pujian kepada Ketua Pasukan Malaysia yang telah berkerja keras hingga tiupan wisel penamat. Begitu juga kepada penjaga gol Malaysia, U are brave as Harimau Malaysia. Taniah Malaysia...Malaysia Tetap Boleh dengan adanya semangat kenegaraan.

melda nur kasih

bestla semalam,yang terbaik dari harimau muda...jgn lupa bersyukur kpd Allah.. yeahhhh gembira smpai pagi ne taw..hehe

hajimar jamaan

Pemain Harimau malaya bermain dengan ikhlas, kerana itu lah kita menang dan memang pasukan harimau malaya happening sangat, untuk penyokong garuda terima lah kekalahan dengan hati yang terbuka, . thaniah ..thaniah..thaniah..

Asmadi Hj Sapie

Tahniah..!! Harimau Muda tetap mengekalkan semangat hingga ke masa penamat....

zarif

ini semua sebab ado apek la ni

Fadhli Ahmat

Memenangi kejuaraan amat mudah...
Tetapi mengekalkan kejuaraan amat payah...
So Malaysia sudah membuktikan KEPAYAHAN bukan penghalang kejayaan memenangi kemenangan berganda....
Tahniah Malaysia!!! Tahniah Harimau Malaya!!!

andy

Tahniah! 1Malaysia boleh! Semua pemain amat kuat dr segi mental n cekal menghadapi gelora ombak laut merah yang kurang ajar dan dijadikan pengajaran untuk indon...

hajimar jamaan

Pemain Harimau malaya bermain dengan ikhlas, kerana itu lah kita menang dan memang pasukan harimau malaya happening sangat, untuk penyokong garuda terima lah kekalahan dengan hati yang terbuka, . thaniah ..thaniah..thaniah..

Dina

syabas Harimau Muda...kita memang layak juara. tingkatkan usaha dan terus berjuang. Badrol Bakhtiar hebat

puteri nura syikin nabilah

good job team hrimau muda....
kami di sni sntiase mmberikn sokongn padu untuk anda semua.....
sayang team '''''''''''HARIMAU MUDA'''''''''
AAUUMMMM...!!!!!!!
CHAYOK2...
DONT GIVE UP K DEAR...
:)

alief iskandar

tahniah harimau malaya/muda!!! syabas. malaysia boleh!!! Akhirnya Harimau Muda berjaya menutup semua kutukan, ejekan, hinaan,keaiban yang dilontarkan kepada pasukan Malaysia oleh penyokong lawan. gol asrarudin cantik,kalo tengok betul2 mcm harimau. hehe. pemain indon lama dh gugup sbenarnya,maybe tekanan yg d buat oleh penyokong. jentera serangan kita masih lagi kurang tajam. ong kim swee harus byk buat homework utk menentang syria esok. spatutnya indon lebih byk kad merah tp pengadil tu takut naik baracuda kot,reaksi pengadil tu je tenang. kalo buka fesbuk sekarang ni,page indon2 tengah panas mengejek,menghina kita. x apa. adat mereka,jgn kita pulak jd bodoh mcm diorang sudah. apa2pun tahniah!!! all the best utk esk walaupun masih letih. malaysia boleh!!! allahuakbar!!! go malaysia go!!

rizarazu

TAHNIAH BUAT SKUAD BOLASEPAK NEGARA...BIAR HABIS BERAS TAPI SEMANGAT TETAP KERAS....

pakcu

TAHNIAH3x bt semua skuad harimau muda dr pemain simpanan ke pengurus pasukan anda adalah wira negara punyai semangat yg tinggi dan mentel yg sgt kuat "AGI IDUP AGI NGALABAN" di bungkarno anda di ajek tp dari jauh rakyat malaysia menjulang anda....mlm esok ada lg 1 ujian untuk anda "u are the winner",,,,,,,,,,,,,,,

rosli Usof

Tahniah kepada semua pemain harimau muda dan ong kim swee di atas kejayaan meranapkan harapan garuda. syabassssssss....

rizarazu

TAHNIAH BUAT SKUAD BOLASEPAK NEGARA...BIAR HABIS BERAS TAPI SEMANGAT TETAP KERAS....

Fadhli Ahmat

Memenangi kejuaraan amat mudah...
Tetapi mengekalkan kejuaraan amat payah...
So Malaysia sudah membuktikan KEPAYAHAN bukan penghalang kejayaan memenangi kemenangan berganda....
Tahniah Malaysia!!! Tahniah Harimau Malaya!!!

nurul zahirah

taniah pd pemain harimau muda krn telah menaikkn nama malaysia..chayok2 malaysia boleh..

MT sabi

Harimau muda teruskan ngauman.Tahniah kpd semua pemain ,coach ,pengurusan ,kesemua kontigen sukan SEA 2011 dan penyokong Mysia.

azdman ridzuan

Syabas HARIMAU MUDA....semangat yg membawa kejayaan untuk seluruh rakyat Malaysia...

Malaysia Jaya

AAAAUUUUMMMMM...Harimau sudah membaham garuda yang leka menggaru dada........AAAUUUUMMMMM!!!!!!!!

azdman ridzuan

Syabas HARIMAU MUDA....semangat yg membawa kejayaan untuk seluruh rakyat Malaysia...

swat_sarjan

Tahniah harimau muda...Garuda sudah jadi Angry Bird...tahniah pada semua pemain dan penyokong Malaysia...terbaek laah...

dadare

pada muka indon..garuda dah patah sayap x di baham oleh harimaua malaya.dah x boleh terbang lagi..

suman10

Tahniah harimau muda, teruskan kecemerlangan anda.

mohd hafizi

tahniah kpd pasukan Malaysia!! tindakan paling penting selain meraikan kemenangan adalah mcm mana nak tingkatkan kekuatan pasukan bolasepak Malaysia? mcm mana nak cari & wujudkan lebih ramai Khairul Fahmi? lebih ramai pemain handalan Malaysia utk 5-10 tahun lagi? dari Perlis hingga ke Sabah..pasti ada!! giatkan pencarian bakat baru & sektor kerajaan/swasta wajar giatkan kerjasama majukan infrastruktur Sukan & sumbangan dana kuatkan aktiviti Sukan di Malaysia!!!

anieza

tahniah malaysia..........tahniahhhhh
tahniah to all player n coach.....

Ricky

bravo all players and all players. Last penalty 'kick of God'....

Team Telekom

Jgn lupa jg Terima kasih kpd TM kerana menjadi penaja wat kontegen Malaysia..Terima kasih TM...

yushail

Sekalung tahniah kepada team malaysia, permainan dan semangat yang menakjubkan!!!!!!

aku

garuda kan haiwan mitos.. mana boleh lawan haiwan yg wujud dan sahih.. aauUMMM!! :)

jaklin manir

nangis untuk penyokong indon...kami simpati dengan tragedi kematian penyokong anda...tapi ini adalah pengajaran anda...kawal emosi boleh menyelamatkan nyawa anda...so yang terbaik hanya yang terbaik....harimau melaya....teruskan perjuangan anda...anda adalah wira2 kebanggaan seluruh rakyat malaysia tak kira di mana...syabas ong kim swee...anda layak bergelar datuk...datuk ong kim swee anda pembakar semangat kebangkitan harimau malaya..thaniah.....

mama

BERSYUKUR KEPADA NYA ATAS KEMENANGAN TERSEBUT DIDOAKAN SEMOGA BOLESEPAK MALAYSIA TERUS UNGGUL DI PERSADA ANTARABANGSA

rosnany binti tarin

Tahniah Uncle Ong & anak2nya. MALAYSIA BOLEHHHHHH

rosnany binti tarin

Tahniah Uncle Ong & anak2nya. MALAYSIA BOLEHHHHHH

isha

Hero Malaysia HARIMAU MUDA!!!! Tahniah!!!!

Mohd Saiful Omar

Harimau Malaya (Muda) Terbaikkkkk

wahdah

tahniah kpd pasukan Malaysia!! tindakan paling penting selain meraikan kemenangan adalah mcm mana nak tingkatkan kekuatan pasukan bolasepak Malaysia? mcm mana nak cari & wujudkan lebih ramai Khairul Fahmi? lebih ramai pemain handalan Malaysia utk 5-10 tahun lagi? dari Perlis hingga ke Sabah..pasti ada!! giatkan pencarian bakat baru & sektor kerajaan/swasta wajar giatkan kerjasama majukan infrastruktur Sukan & sumbangan dana kuatkan aktiviti Sukan di Malaysia!!!

mantol

yahuuuu.....kite buat-buat cuti hari ini...

Shalyna

tahniah buat skuad harimau muda...anda semua membuatkan semua rakyat Malaysia berasa amat bangga..Tahniah sekali lagi..Terima kasih "Harimau Muda" kerana mengharumkan nama negara kita..:)

batoulelisou

Malaysia Bersatu...Malaysia Berjaya...Malaysia Gemilang....Akhirnya Harimau Muda berjaya menutup semua kutukan, momokan, hinaan, keaiban yang dilontarkan kepada pasukan Malaysia (termasuk Rakyat Malaysia) oleh penyokong (dan rakyat lawan)...teruskan membaham Sang Garuda selepas ini...tak kira Garuda Muda maupun Garuda Tua....Malaysia Boleh...Kami rakyat Malaysia sentiasa berada di belakangmu!!...Sekarang...Olimpik 2012 sasaran kita...teruskan Semangat Harimau Muda..

Joe Jambul Ngap Garuda

Bangga menjadi rakyat Malaysia. Tahniah pasukan kita. Ternyata bola sepak menyatukan pelbagai bangsa di Malaysia. Cuma aku agak jengkel memerhatikan sikap2 tidak profesional orang mereka di Bung Karno...Love you Malaysia Team. To Ong Kim Swee, Terima kasih dari saya.

Izidhar Ishak

Tahniah atas kejayaan Malaysia

Asy_Dib

GOALLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Harimau Malaya membaham garuda!!!!!!!!
burung mana boleh lawan harimau!!!
Malaysia BOLEH!!!!!!!!

amoza p tengir

Tahniah buat Harimau Muda.Semoga bola sepak negara terus maju dipentas dunia.

azizan bin abdul rahim

Komen saya di pkt awal ialah imbas kembali kata kata Timbalan Presedin Tan sri anuar musa kemenangan emas di acara bola sepak lebih bermakna dan menambah nilai kepada semua pingat emas pada acara acara sukan yang lain.

Jessie Jane

Khairul Fahmi Terbaekk...

tordmarcello

harimau muda memang berbisa,,,teruskan perjuangan!!!maju lah bola sepak untuk malaysia

deen enirah

malaysia hebat....caya la......hidup malaysia..

mu'az azizan

Syukur alhamdulillah kerana Malaysia telah berjaya mempertahankan kejuaraan di bumi penuh kontreversi,indonesia. sekalung tahniah kepada skuad harimau malaya yang berbekalkan keazaman yang tinggi dengan mental yang kuat telah mempamerkan permainan-permainan yang cantik sepanjang kejohanan ini. kini ternyata kita juara asia tenggara. kita sekarang berada di zaman kebangkitan dalam arena bola sepak sepertimana yang pernah dikecapi dulu. tumpuan sekarang adalah untuk meletakkan skuad harimau malaya di kedudukan 3 terbaik di asia bagi memungkinkan slot ke piala dunia di samping mempertahankan kejaguhan di persada asia tenggara. ayuh, berjuanglah dari sekarang,jangan dibuai mimpi semalam. hari mendatang lebih getir cabarannya. selamat maju jaya kepada skuad harimau malaya.

Huda0564

Tahniah skuad Harimau! Menonton separuh jalan kerana tidak berani menonton hingga tamat perlawanan kerana terlalu cemas..Bangun seawal pagi untuk membaca keputusan di internet..Tahniah sekali lagi, anda hebat dan teruskan perjuangan , jangan menoleh ke belakang lagi...Terima Kasih Harimau!

omell eja

tahniah Harimau Muda.wlaupn diuji scare pisikologi yg kuat oleh penyokong fanatik Indonnisia,tp semagat perjuawangan tetap dikekalkan.sesetegah pihak mgate' meng panalti adalh meng takdir.tp harimau muda meng panelti kerane usaha yg gigih.syabas harimau muda n jurulatih harimau muda

Full content generated by Get Full RSS.

Potong bantuan: PSM nak bincang

Posted: 21 Nov 2011 12:07 PM PST

Sukan

PERSATUAN Sepak Takraw Malaysia (PSM) akur dengan keputusan Kementerian Belia dan Sukan (KBS) yang membangkitkan cadangan memotong bantuan kewangan kepada persatuan itu mulai tahun depan.

Presidennya, Datuk Ahmad Ismail berkata pihaknya tidak akan menyalahkan pihak lain berhubung perkara itu selepas membaca laporan media, kelmarin bahawa Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek akan memotong bantuan kewangan kepada PSM dan persatuan lain yang gagal menunjukkan prestasi cemerlang di Sukan SEA kali ini.

"Saya akui persembahan skuad sepak takraw negara di Palembang adalah yang terburuk sehingga gagal meraih sebarang emas," kata Ahmad yang menambah banyak usaha dan latihan sudah dibuat memajukan pemain. Malaysia tewas 0-3 kepada Indonesia untuk membawa pulang gangsa.

"Apa yang saya lihat, skuad sepak takraw tidak menggunakan senjata mereka ketika bertarung dengan pasukan tuan rumah, sebaliknya hanya bermain dalam zon selesa." katanya.

Ahmad berkata PSM akan bertemu Shabery Cheek membincangkan isu pemotongan peruntukan itu. – BERNAMA

Full content generated by Get Full RSS.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ulasan:

Catat Komen